Kaupunkilaisnainen, voisitko kuvitella muuttavasi maaseudulle?
Kommentit (23)
Muutin Tampereen keskustasta 2-kymppisenä maalle pienen kunnan keskustaan. Olin asunut vain Tampereella siihen asti, mutta viihdyn enemmän maaseudulla ja asun nyt haja-asutusalueella, jossa ihana pitää paria koiraa.
En. Sen vuoksi juuri asun kaupungissa, koska haluan asua kaupungissa. Maaseutu on kivaa kyllä mökkeilyssä, mutta muuten ei ole minun juttuni.
Vastasin ei, koska maalla pitää olla oma auto ja mulla ei ole edes ajokorttia. En myöskään aio sellaista hankkia enkä pidä ajatuksesta, että olen riippuvainen oman auton käytöstä. Lisäksi pelottaisi asua paikassa, josta lääkäriin/sairaalaan on kymmenien tai jopa satojen kilometrien matka. Muuten maalla asuminen olisi ihanaa.
En kyllä varsinaisesti kaupunki-ihminenkään ole enkä tykkäisi asua kaupungin (varsinkaan isomman) keskustassa. Liikaa melua ja häslinkiä. Asun nyt isossa kaupungissa, mutta noin viiden kilsan päässä keskustasta. Tämä on rauhallinen asuinalue, lähellä sekä metsää että merta, eli ei ollenkaan hullumpi paikka. :)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. En pidä edes mökkeilystä.
Sama täällä. Saa olla kyllä todella hyvä huvila täydellä varustuksella todella hienolla paikalla ennen kuin lähden sellaiselle edes viikonlopuksi.
Voisin, se olisi itse asiassa haavekin. Nuorempana en olisi halunnut, mutta enää en niitä kaupungin menoja tai palveluja kaipaa, ja toisaalta luonto on tullut iän myötä tärkeämmäksi, joten nyt olisin varmaan tyytyväinen aika syrjässäkin asuen.
En ikinä. En suostuisi asumaan yli viidentoista kilometrin päässä Helsingin päärautatieasemalta.
Muutin maaseudulle. Ehdin asua kaupungeissa (kahdessa Suomen suurimmista) 37 vuotta. Tunnissa täältä edelleen hurauttaa Helsingin keskustaan, mutta ihan maaseutua on ympäristö.
Voisin kuvitella muuttavani. Maapaikka missä voisi olla oma ateljee ja ralli missä hevonen ja kanala. Koiria ja kissoja pitäisi myös olla. Max 100 km Helsingistä.
Joo, mutta auto tarvii olla käytössä koko ajan. Kaupunkiin on oltava helppo pääsy päivittäin. Maaseudun hiljaisuus kyllä houkuttaa. Lapsuuteni olen viettänyt maaseudulla niin ehkä siksi vähän veri vetää takaisin.
En halua autoa riesakseni enkä taloa mikä on käytännössä pakko lämmittää sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella muuttavani. Maapaikka missä voisi olla oma ateljee ja ralli missä hevonen ja kanala. Koiria ja kissoja pitäisi myös olla. Max 100 km Helsingistä.
Ei ole pikkurahasta puutetta.
Voisin kuvitella muuttavani esim. jonnekin Englannin tai Ranskan maaseudulle, josta ei kuitenkaan olisi mikään aivan älyttömän pitkä matka suureen kaupunkiin.