Nyt kaikki halvan sähkösopparin ihmiset voisi lopettaa perseilynsä
siitä että tuhlaavat sähköä kun se on halpaa. Kohta ei enää naurata jos sähkö loppuu tai maksaa 10 eur / kWh.
Kommentit (69)
Taidan käydä laittamassa tonne mun GPU -farmin viereen kasvivaloja ja muutamia kasveja kasvamaan myös kun kerran on lämpöäkin kivasti. Voihan se tietty ottaa kuuppaan jotain sähkön hinnasta kärsijää kun saan tosta tuoreita tomaatteja ja paprikoita talvella, samalla kun pankkitilille kilisee lisää fyrkaa sijoitettavaksi. :D
Suomalaiset ovat ilkeitä. Muualla maailmassa ollaan isänmaallisia ja ajatellaan oman maan kansalaisia ja puhalletaan yhteen hiileen. Jostain syystä Suomessa ilkeillään, vaikka tämä on meidän yhteinen maamme.
Vierailija kirjoitti:
Säästin hampaita yhteen purren. Olis tehny mieli pakastepitsaa, mut jätin ostamatta. Pihavalot on pois päältä.
Ehkä kaikenmaailman tehtaat vois jättää tekemättä turhaa krääsää. Kuka nyt talvella tarvii uutta sohvaa, et sekin pitäs tehtaalla kasata ja sähköä käyttää. Kaupat on täynnä kenkiä, ostetaan eka ne, ennenku tehää uusia.
Minkä verran voi säästää hampaita yhteen purren? Kannattaisiko yrittää, vaikka murtumisen uhalla?
Voisitte suunnata raivonne hallitukseen ettekö kanssa ihmisiin sitä paitsi vaikka mulla halpa sähkösopimus en silti tuhlaa sähköä sen enempää kuin nytkään. T kerrostaloasuja.
Valtio voisi lopettaa sähköautojen ostamisen tukemisen. Ensin kannustetaan rahalla ihmisiä hankkimaan sähköautoja ja sitten vingutaan kun sähkö loppuu kun ihmiset lataavat autojaan ja muuten käytetään sähköä ihan normaalisti. Paljonkohan suomalaisten ja koko Euroopan sähkönkulutus on kasvanut sähköautojen myötä, onko kukaan laskenut?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka voi etätöitä tehdä, tehkööt kylmässä ja pimeässä kodissa. Toimistoista yms. sähköt pois ja lämmitykset pois.
Minä teen etätöitä kotona lämpimässä, meillä on öljylämmitys ja lisäksi poltan joka aamu pesällisen puita takassa. Takassa on iso luukku, joten se myös valaisee mukavasti aamun pimeässä. Jos menisin toimistolle olisi sielläkin lämmin koska siellä on hakelämmitys. Sorry, ei kaikkien tarvitse kärsiä.
Haista vaan ite. Vaikka mulla on halpa soppari niin ihan minimikulutusta olen pitänyt vuosikausia, käytän vain sen mitä tarvitsen välttämään elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi lopettaa sähköautojen ostamisen tukemisen. Ensin kannustetaan rahalla ihmisiä hankkimaan sähköautoja ja sitten vingutaan kun sähkö loppuu kun ihmiset lataavat autojaan ja muuten käytetään sähköä ihan normaalisti. Paljonkohan suomalaisten ja koko Euroopan sähkönkulutus on kasvanut sähköautojen myötä, onko kukaan laskenut?
Suomessa sähköautojen latauksen osuus koko sähkönkulutuksesta on noin 0,74%. Huima säästöhän siitä tulisi jos sähköautot kiellettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se perseily?
Sekeö, että käytetään sähköä, mihin valtiovaltakin on vuosikymmeniä yllyttänyt.
Kuvitelkaa sellainen tilanne, että Suomessa olisi nyt kolme miljoonaa sähköautoa. Siihenkin meitä patistetaan koko ajan.
Poliitikot puhuvat suu vaahdossa huoltovarmuudesta. Mutta todellisuudessa tuhoavat sen.
Energiaa täytyy tulla muualtakin kuin sähköstä.
Outoa kun sähköautojen lataukseen sähköä riittäs mut kansalaisille kerrotaan että milloin ei kannattas sitä moccamasteriaan napsauttaa päälle ettei verkot pimene.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että määräaikaisen eli halvan sopimukset tehneet jotenkin muka kuluttaa enemmän tai liikaa muihin verrattuna? Eiköhän he juuri ole niitä, jotka on tehneet viisaat taloudelliset siirtonsa ajoissa ja olleet tarkanmarkan ihmisiä jo silloin? Eiköhän he edelleen ole niitä, jotka käyttäytyy säästeliäästi. Ne pörssisähkön eli ts. rahan perässä juoksijat niitä itsekeskeisiä ajattelemattomia ja tuhlareita on. Eipäs niputeta taas samaan kastiin ihmisiä kuten aina täällä tehdään.
Samoin, vaikka itselläni 5 sentin sähköä, olen tänä syksynä vähentänyt kulutusta yli 10%. Ei sähkösaunaa, sisälämpötila 18...19 C, pikasuihkut, vain pari tuikkua jouluvaloina. On kaikille eduksi, myös halvan sähkön käyttäjille, jos pystymme kulutusta minimoimalla välttämään ylimääräiset sähkökatkokset. Ne kun eivät ole terveellisiä sähkölaitteillekaan... Saattaa siinä yhden ja toisen hybridi-TV tai muu kodinkone sökähtää häiriöpiikkeihin, joita aina jännitteen uudelleenkytkennässä esiintyy...
Se puolue joka saa aikaiseksi sähkön hintakaton tulee voittamaan vaalit.Sille myös minä annan ääneni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa sähköautojen latauksen osuus koko sähkönkulutuksesta on noin 0,74%. Huima säästöhän siitä tulisi jos sähköautot kiellettäisiin.
Melkein yksi prosentti, minusta se on paljon!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat ilkeitä. Muualla maailmassa ollaan isänmaallisia ja ajatellaan oman maan kansalaisia ja puhalletaan yhteen hiileen. Jostain syystä Suomessa ilkeillään, vaikka tämä on meidän yhteinen maamme.
Muistan edelleen hyvin kuka oli silloin hallitsijana eli presidenttinä kun yhteiskunnan yhtenäisyyttä murennettiin oikein huolella ja eriarvoistaminen isommassa mittakaavassa alkoi.
Käytän kuten ennenkin, en tuhlannut aiemminkaan.
Olen Carunalla duunissa ja tämä nykytilanne on todella hyvä. :D Energiafirmojen osakkeet oli loistava sijoitus, ja samaan aikaan halpaa sähköä ja kryptovaluuttaa niin saldo on todella hyvällä tolalla.
Pari vuotta sitten rakensin kasvihuoneen joka käyttää hukkalämpöä ja tuottaa tuoreita kasviksia nyt ympärivuotisesti joten noiltakin osin ollaan nyt lähes omavaraisia.
Ai niin sen sähkölaskun suuruus? Käytännössä reippaasti negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä nykypäivän katastrofijournalismia. Nordpoolissa on neljän euron hintakatto.
Ja ap:lle tiedoksi, että energiaa voidaan säästää, mutta ei tehoa, jonka loppuminen sen katastrofin aiheuttaisi, mutta se voidaan kätevästi torjua kiertävillä sähkökatkoilla.
Kommentoijalle tiedoksi, että kun sähkönkulutuksesi pienenee, niin samalla pienenee teho, jolla otat energiaa verkosta. Parhaiten se auttaa, kun pienennät kulutustasi huippukulutustunteina, ihan niinkuin tiedotusvälineissä on opastettu. Jos moni muukin tekee samoin, niin katastrofi voidaan välttää ilman niitä käteviä kiertäviä sähkökatkoja.
Mä en haluu et mun hieno audi palelee ja se tarvitsee +27 asteisen 300 neliön autotallin.
Lataan akun varuiksi joka toinen päivä, tuossahan on 1400 heppaaa joten lataukseen kuluu aina yksi gigawatti, kun auton suunnittelun pohjana on käytetty deloreania.
Ja saunaa et käytä verovaroilla. Makkarapaketteja ja olutta saat ostaa.
Miksi kukaan käyttäisi sähköä enempi kuin ennenkään? Ihan vaan "halvan" hinnan takia istuis saunassa 24/7 vai mitä vit.. Kyllä siinä on sit entiset halvat sähkölaskut.
Mitä on se perseily?
Sekeö, että käytetään sähköä, mihin valtiovaltakin on vuosikymmeniä yllyttänyt.
Kuvitelkaa sellainen tilanne, että Suomessa olisi nyt kolme miljoonaa sähköautoa. Siihenkin meitä patistetaan koko ajan.
Poliitikot puhuvat suu vaahdossa huoltovarmuudesta. Mutta todellisuudessa tuhoavat sen.
Energiaa täytyy tulla muualtakin kuin sähköstä.