Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On hemmetin noloa, että Suomen kaltaisessa maassa teiden kunnossapito talvisin on tätä luokkaa.

Vierailija
15.12.2022 |

Ilmastonmuutoksesta huolimatta talvet ovat edelleen runsaslumisia. Helsingissä esimerkiksi on surkea talvikunnossapito ja tilanne on sama varmasti muuallakin. Tämän kaltaisessa maassa pitäisi olla ihan peruskauraa se, että talvella satsataan teiden kunnossapitoon asian vaatimalla tavalla. Miten h*lvetissä se ei toteudu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että täyteen rakennetussa kaupunkiympäristössä sille lumelle ei ole tilaa, jos sitä tulee poikkeuksellisen paljon nopeassa aikataulussa. Lumenkaatopaikkoja on siellä täällä, mutta kaikkea ei ehdi eikä voi kuljettaa. Muistaakseni sulatustakin käytettiin jossain vaiheessa, mutta näillä energiahinnoilla se tuskin on ensisijainen vaihtoehto.

Ne kinokset ei mahdu kadunvarsiinkaan kuten pienemmillä paikkakunnilla, koska Hgissa kadunvarret on täynnä autoja/autopaikat on tarkoituksellisesti poistettu kaupunkisuunnittelussa.

Vierailija
22/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämä, kun aamuisin pääkaupungissa kolaatte itse käsipelillä tietä, että pääsette autoinenne töihin ja palkasta veroja maksat.

Teillä sentään joku ne tekee teidän puolesta, mutta maaseudulla pitää tehdä itse tai maksaa tekijälle.

Veroja maksetaan aivan samalla tavalla kuin kaupungissakin ja jopa kiinteistöveroa jonka eteen ei saada mitään.

Julkiset yleiset tiet pitää itse hoitaa? Se on kyllä epäreilua. Meillä maksetaan itse pihat ja parkkipaikat yms sisältäen lumen pois kuljetuksen. Tarkoitan siis kerrostaloja . Omakotitaloissa varmaan useat hoitaa itsen. Ainakin itse tein ja silloin siihen kuului tontin viereinen kävelykadun hoito. Jos joku veti lipat, oli talon omistaja vastuussa. Meillä oli talo vielä pitkittäin jalkakäytävään nähden.

Kaupunki hoitaa yleiset tiet, mutta on monta eri kiireellisyys kategoriaa. Entinen asuinalue on "ö-luokassa" ja saattoi viedä päiviä ennen kuin siellä aurattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä nuo lumet kipataan taas mereen, siinä samassa muutama sähköpotkulautakin tuonne ruostumaan. Säästöjä, säästöjä.

Vierailija
24/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämä, kun aamuisin pääkaupungissa kolaatte itse käsipelillä tietä, että pääsette autoinenne töihin ja palkasta veroja maksat.

Kyllä muistan, mutta myös tajuan ettei aura-autot ehdi joka paikkaan samaan aikaan. Toivon aina, että töistä palastessa olisi jo aurattu.

Vierailija
25/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon enemmän kunnallisveroja olette valmiita maksamaan siitä että tekijää ja härpäkettä löytyy omasta takaa?

Toki julkisen alan työntekijät loisivat lompakollanne niinpä päivinä kun ei itse tarvitese lumenajoa, sairaanhoitoa tai kunnallistekniikkaa.

Kaikki tämä mieluiten kunnan omana toimintana ettei tarvitse vähistä yhteisistä tahoista vielä tuottaa voitta ulkopuolisille.

Vierailija
26/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kulmilla täällä Hgissä on tosin hyvin nyt hoidettu lumityöt - paremmin kuin aiemmin. Erityisesti kiitokset työmiehille, jotka ovat käsipelin hienosti auranneet kulkuväylät pihalla.

Vierailija
27/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole rahhoo, niin ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä