Haluan lapseni somalittomaan koululuokkaan, kuinka onnistuu?
Asumme Itä-Helsingissä, täällä näkee somaleita jo muutenkin joten jos koulussa saisi olla näkemättä. Onko ainoa vaihtoehto laittaa lapsi johonkin erikoiskouluun?
Kommentit (58)
Asumme itse ulkomailla ja olen onnellinen, että lapseemme ei kohdistu rasismia koulussa!
Toivottavasti lapsistasi ei kasva samanlaisia rasistisia ihmisiä.
Toivottavasti lapsesi ei ole sitten minun lapseni kanssa samassa koulussa.
Mutta vastaus kysymykseesi on aika yksinkertainen, luultavasti ainut suht varma ratkaisu on kristillinen koulu.
Sitä ihmettelen, että mikäköhän siinä on nyt sitten kauheaa, jos on joku erivärinen samalla luokalla? Vai onko kyse vain ja ainoastaan somalista? Ja jos, niin mihin ennakkoluulosi perustat? Tunnetko oikeasti yhtään somalia?
ps. itse tunnen todella paljon somaleita
itse täällä pk-seudulla koulut käyneenä ja kasvaneena. me muutetaan heti pohjoseen kun on mahdolisuus töiden ym puolesta.
kyse ei oo rasismista, vaan siitä että niiden somalien ym kanssa oma lapsi ajautuu tonne steissille ryöstelemään ihmisiä, oikeesti. omaa kokemusta on.
ikävää, mutta näin se nyt vaan on.
Tätä asiaa on tutkittu mm. Ruotsissa ja tutkimustulos oli että ne ruotsalaislapset jotka ovat koulussa jossa paljon maahanmuuttajia menestyvät huonommin kuin ne ruotsalaislapset jotka ovat koulussa jossa vähän maahanmuuttajia. Kai jokainen haluaa lapselleen parasta ja silloin oikea valinta on laittaa lapsi kouluun jossa vähän maahanmuuttajalapsia.
Voivat siellä sitten laulaa virsiä ja lukea Raamattua ihan länsimaisessa seurassa.
Mutta ajattele, jos sinne kristilliseen paratiisiin on eksynyt vaikka joku afroamerikkalaisen perheen tenava! Apua! Valkoinen yhtenäisyys rikkontuu!
Mietipä sitä.
Itse en laittaisi lastani tavalliseen koululuokkaan ollenkaan.
Ja kuskaa lapsesi sinne.
Itse pelkäisin enemmän rasismia kuin mamuja.
Vierailija:
itse täällä pk-seudulla koulut käyneenä ja kasvaneena. me muutetaan heti pohjoseen kun on mahdolisuus töiden ym puolesta.
kyse ei oo rasismista, vaan siitä että niiden somalien ym kanssa oma lapsi ajautuu tonne steissille ryöstelemään ihmisiä, oikeesti. omaa kokemusta on.
ikävää, mutta näin se nyt vaan on.
enemmän rikoksia suhteessa asukaslukuun. Niin että turha puolustella niitä ja syyttää valtaväestöä.
miehet tekevät enemmän törkeitä rikoksia kuin naiset.
eivät eri rotuja. Miten liittyy asiaan?
eikö ystäväpiirissäsi ole yhtään ulkomaalaistaustaista ihmistä?
Vierailija:
vrt hutut ja tutsit......
Tätä alueellista eriarvoisuutta oli jo kauan ennen kuin somalit suomeen tulivat. Esim. Kontula, Myllypuro, Jakis, Tapuli jne ovat olleet ihan eri alueita kuin vaikkapa Etelä-hki, Tölikkä tai Munkka jo kauan ennenkuin ensimmäinenkään somalipakolainen Suomeen tuli.
Lapsen pärjäämisen ja tulevaisuuden kannalta tutkimusten mukaan merkittävin tekijä on kuitenkin edelleen äidin koulutustaso, ei alueen maahanmuuttajatiheys tai muukaan seikka.
Itse toivoisin, että lapseni koulussa olisi eri kulttuurien ja rotujen edustajia, jotta lapsi oppisi suvaitsevaisuutta pienestä pitäen.
jos et pidä ulkomaalaisista. Jonnekin Perä-Hikiän korpeen. Sopisi teidän perheelle varmaan paremmin.