Hoitajien huono palkka ja sairausloma
Kannattiko olla nostamatta hoitajien palkkaa? Kynnys sairausloman ottamiseen on todella matala.
Kommentit (51)
Myös töitä ja töissä voi edetä tai saada mukavampaa työtä kaikilla luvattomialla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, ne vähät hoitajat tekevät vajaakuntoisenakin töitä koska ammattietiikka ei anna myöten jättää kollegoita pulaan.
Kyllä nykyään muuten annetaan kollegoiden kärsiä. Moni ajattelee, että paskan marjat, minähän olen pois jos haluan. Poissaolokynnys on todella matala, siihen riittää vaikka vähän huonosti nukuttu yö tai mielensäpahoitus.
Toki on niitä, jotka raahautuvat töihin ja tsemppaavat, vaikka voisi todellakin jäädä lepäämään. Mutta paljon enemmän on näitä saikuttajia. Ei haluta nähdä esim.sitä, että totta hemmetissä se selkä on kipeä, jos ylipainoa on 40 kg.
Joo jotkut ovat poissa ties mistä asioista, kun ovat omasta mielestään kärsineet niin paljon yms.
Mun yksi tuttu on ollut koko tämän viikon pois. En tiedä tuleeko huomenna. On ollut vatsakipua, pois sairauden takia yms.. On pää kipeä jne. Toiset menevät töihin, vaikka olisi pää kipeä yms. Toiset taas katsovat, että heillä on oikeus olla pois pienemmästäkin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä kiva jos kaikki matalapalkkalaiset saisi korotuksia, mutta olen ymmärtänyt ettei rahaa riitä kaikille?
Ymmärrän että koetaan väsymystä, olisiko kuitenkin lisälomat enemmän tarpeen kuun lisäpalkka?
T. Erityisope yläkoulussa 2280e/kk ja saan hien päälle jo ekalla tunnilla pitäessä oppilasta hallinnassa ja päivän aikana 8-16 ei ole kuin yksi vessatauko
Onko ilmoittamasi palkka nettopalkka? Mainitsemaasi 2280 €/kk palkkaa ei nimittäin ole ovtes palkkataulukossa 1.10.2022 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä kiva jos kaikki matalapalkkalaiset saisi korotuksia, mutta olen ymmärtänyt ettei rahaa riitä kaikille?
Ymmärrän että koetaan väsymystä, olisiko kuitenkin lisälomat enemmän tarpeen kuun lisäpalkka?
T. Erityisope yläkoulussa 2280e/kk ja saan hien päälle jo ekalla tunnilla pitäessä oppilasta hallinnassa ja päivän aikana 8-16 ei ole kuin yksi vessatauko
Onko ilmoittamasi palkka nettopalkka? Mainitsemaasi 2280 €/kk palkkaa ei nimittäin ole ovtes palkkataulukossa 1.10.2022 alkaen.
Joo heikko palkka on nettopalkaksi.
2.280 euroa erityisopen palkaksi on kyllä tosi huono palkka, vaikka kyllä opettajilla on myös runsaasti alle 3.000 euron palkkoja. Vähän tosiaan ihmetyttää, kun Marin puhui, että kaikilla pitäisi olla palkka vähintään 3.000 euroa. Mistä sellainen pakka kaikille. Kyllä on virheellistä ja vanhanaikaista ajatella, että kaikilla opettajilla on hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo heikko palkka on nettopalkaksi.
Ei kun heikko siis bruttopalkaksi, nettona menettelee.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, ne vähät hoitajat tekevät vajaakuntoisenakin töitä koska ammattietiikka ei anna myöten jättää kollegoita pulaan.
Ammattietiikka ei siis koske oman työskentelytavan vajavaisuutta? On siinä ammattitaidottomia ja suoranaisen typeriä hoitajia.
Todellakin hoitajat pitää paljon saikkuja huonon palkan korvikkeeksi. Olen töissä paikassa missä mm. hoitajia, psykologeja ja lääkäreitä. Saikkujen määrä suoraan verrannollinen palkan suuruuteen: lääkäreillä ei juuri yhtään saikkuja, psykologeilla muutamia päivä vuodessa ja sairaanhoitajilla joka kuukausi muutama päivä ja vähintään kerran vuodessa useamman viikon saikku. Työ on aika samanlaista kaikilla, joten ei liity työn raskauteen vaan sairaanhoitajien vitutukseen, kun joutuvat tekemään samaa työtä huonommalla palkalla. Ala liittyy psykiatrian vastaanottotyöhön.
Kuka minkäkin kokee epämukavaksi. Pomoina on aina ihmisiä, joilla on omat suosikkinsa. Eivät epämukavat ole oikeasti ehkä niitä epämukavia.