Asun HUS alueella
Pelottavaa lukea miten syvässä kriisissä HUS on. Nyt myönnetään jo ihan avoimesti että potilasturvallisuus vaarantuu. Olisi kamalaa nyt sairastua tai joutua onnettomuuteen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi parempi mennä päiväsaikaan yksityiselle jos vain mahdollista.
Kyllä moni terveysasemakin ihan vetää.
Rahaa kannattaisi laittaa sinne perusterveydenhuoltoon ja perussairauksien hoitoon. Tämä on ennaltaehkäisemistä. Nyt kiireettömiä aikoja on usein huonosti tarjolla ja konapandemiam vuoksi monien perussairauksien hoito on hunningolla. Perussairauksien hoitamatta jättäminen aiheuttaa juuri vanhuksille sitten sairauksien pahentumistta ja hupsis, sitten ollaankin päivystyksessä.
sairaanhoitaja terveysasemalta kirjoitti:
Rahaa kannattaisi laittaa sinne perusterveydenhuoltoon ja perussairauksien hoitoon. Tämä on ennaltaehkäisemistä. Nyt kiireettömiä aikoja on usein huonosti tarjolla ja konapandemiam vuoksi monien perussairauksien hoito on hunningolla. Perussairauksien hoitamatta jättäminen aiheuttaa juuri vanhuksille sitten sairauksien pahentumistta ja hupsis, sitten ollaankin päivystyksessä.
Sinnekin, mutta nytkin päivystykset on ihan jumissa kun jatkohoitopaikkoja ei ole. Pitäisi siis pystyä eri osastoille lisäämään vuodepaikkoja. Tilat nyt varmaan järjestyy, mutta mistä hoitajia?
Sama tilanne kai alkaa olla muuallakin. Toistaiseksi kaikkein suurin pula HUS:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut vissiin vain hyvää tuuria, kun oon saanut aivan mahtavan hyvää hoitoa Hus:issa. Hoitajat olleet ihania ja empaattisia, musta on pidetty hyvää huolta. Ja kyllä, olen sen myös heille kertonut, kuinka onnekas olen ollut ja kiitollinen heidän työstään. Tuntuu siltä, että nykyään ihmiset paljon mieluummin rutisee ja valittaa, kuin kiittäisivät/ kehuisivat silloin, kun siihenkin olisi aihetta 🙄
Ihana kommentti. Itselläni samanlaiset kokemukset HUS:sta, ihan mielettömän hyvä, ystävällinen ja iloinen palvelu vahtimestareista lääkäreihin. Minulla on aina ollut aidosti kohdattu olo. Ei tosiaan häviä lainkaan yksityisille.
Niin, tuo kiittämisen kulttuuri saisi kyllä rantautua Suomeen laajalti.
Olen koko elämäni elänyt siten,että aina, kun on ollut aihetta kiittää ja kehua, olen sen tehnyt. Kaupan kassoja, kiinteistöhuoltomiehiä, yrittäjiä, joiden palveluja käytän, terveydenhuoltohenkilökuntaa, kollegoja, esimiehiä, ystäviä, perheenjäseniä jne. Aina aiheesta, ei aiheetta, se kun on teeskentelyä. Aihetta on ollut paljon:)
Pieniä asioita, mitkä laajetessaan tekisivät ympäristöstämme mukavamman paikan kaikille.
Samaa mieltä. Itseasiassa tänään tulee kuluneeksi päivälleen 10 vuotta, kun mulla repesi munuaisvaltimo ja aiheutti massiivisen sisäisen verenvuodon. Ilman HUS:ia ja siellä olevia päteviä lääkäreitä ja hoitajia kuuluisin siihen 90%:iin, joka ei selviä sellaisesta hengissä. Kun olin siitä tarpeeksi toipunut, kävin kiittämässä mua hoitaneita ihmisiä.
Mulla myös tapana kiittää kaupassa ja kaikkialla. Käytän paljon kotiinkuljetuspalveluita ja muistan kiittää joka kerta toimituksen tuojia.
Se on kyllä harmi, että esim. Espoolainen henkilö ei voi halutessaan hakeutua mieluum8n esim. Lohjan tai Hyvinkään sairaalan päivystykseen, vaan on pakko mennä Jorviin. Eräs henkilö tiesi kertoa tämän minulle, että hoitopaikkaa ei voi valita, vaan se menee asuinpaikan mukaan. Kyllä minä mieluumin menisin Lohjan sairaalaan taksilla ja jonotan siellä 4h kuin Jorviin, jossa jonotan 30h.
Mutta jos asut jossain muualla, esim. Pirkanmaalla, voi 1.1. Alkaen tamperelainen henkilö hakeutua päivystykseen vaikka Sastamalan tai Hämeenlinnan keskussairaalaan. Nekin ovat parempia kuin Tays:n päivytys.
Itse olen HUS:lla sekä työssä että potilaana. Kyllä nyt kannattaa ottaa varovaisesti, ainakaan ei kännissä teloa itseään. Eikä hurjastella ja kolaroida liikenteessä. Kaikki voittaa. Kiitos.