Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajien palkankorotusten piti ratkaista hoitajapula?

Vierailija
14.12.2022 |

No miten kävi? Isot korotukset tuli ja niitä TEHY hehkutti kovasti. Nyt sitten olisi kiva nähdä että niillä on sellainen vaikutus kuin TEHY työtaistelun aikana kertoi. Mutta mitä vieltä. Päivystykset ovat historiallisen ruuhkautuneita nimenomaan työvoimapulan takia.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot? 😂

Vierailija
2/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuli? Ei ole minun palkkakuitissa näkyvyt vielä mitään. Eikä kukaan ole luvannut mitään tulevankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai isot korotukset. Viiden vuoden päästä palkkani on kasvanut noin 300€. Oletko tosissasi?

Vierailija
4/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei näy tilissä meille luvattuja satasia, niitä odotellessa jaa tosiaan oliko siinä että ne huimat sataset saa viiden vuoden päästä 😂

Vierailija
5/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palkankorotus laiskuutta ratkaise.

Vierailija
6/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi 10 euroa 😂. Tällä kummasti jaksaa painaa töitä.

Ensi kesänä nousee 40 euroa. Huh huh, kyllä hoitajapula poistuu

Vierailija
7/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vähän, minä sain 11€, kyllähän sillä jaksaa.

Vierailija
8/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin vähän, minä sain 11€, kyllähän sillä jaksaa.

Kusetustahan tuo koko homma olikin.

Tuttavan lapsi sanoi, että tienasi vuorotyössä kouluttamattomana mäkkärissä paremmin, kuin esperin tehpassa lähihoitajana

Vierailija
9/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri HUSin alueella synnärillä, ja ei ole kyllä ratkaistu hoitaja- tai kätilöpulaa täälläkään. Kuulemma yksi kokonainen siipi kiinni, koska ei ole hoitajia. Eilen aamuvuorosta puuttui tällä osastolla kaksi hoitajaa. Aika itsekseen saa pärjäillä. :D

Vierailija
10/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy vielä kunnon korotuksia. Oma palkkani nousi 0.16e tunti. Sitten meillä väheni säästösyistä tietyt vuorot, joten lisiä mulla jää satoja euroja vähemmän käteen.

Nyt on vielä sellanen aika, et kaikki kallistuu. Työt ei kiinnosta, ei. Ylitöitä en suostu tekemään. Jos on puutevuoro, saa luvan olla. Lähden oman vuoron jälkeen kotiin ja sillä selvä. Nykyään kun pääsen työpaikalle, odotan vaan millon pääsis kotiin.

Vierailija
11/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen puoli ei saanut kuin roposia. Vanhukset kiittää.

Vierailija
12/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, koska en tahdo ottaa korona- ja influenssarokotuksia pakkotahdilla.

Vierailija
13/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuussa tuli huima 13€/kk palkankorotus. Seuraava korotus tulee kesäkuussa ja on 40-45€/kk. Tätä ja Sarastian maksamaa palkkaa odotellessa.

Vierailija
14/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä 13e menee verot yms ni käteen jää

Varmaa vajaa 10e enemmän.. Samaan aikaan kaikki on kallistunut reilusti

Vierailija
15/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korottihan ne sähkön hintaa ja ruoan hintoja. Jollei ay-liike olisi tiukasti hallituksen ohjauksessa, kai se vaatisi korotuksia, mutta nythän se ei ole vaatinut edes epidemian poistamista.

Vierailija
16/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä prosessi paljasti paljon työn heikkoja puolia, eikä sitä ratkaista jollain muutaman satasen palkankorotuksellla, mikäli edes sellaista on tulossa?

Ihmiset ovat nyt sen verran tietoisia tuosta työstä, että palkka tulisi olla ainakin kaksinkertainen, että sinne kukaan järkevä suostuu.

Vierailija
17/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot? 😂

Kyllä, hoitajille tuli reilut palkankorotukset. Myös tuleville vuosille. Muille palkansaajille on tarjolla 2% järjestelyvaroineen.

Vierailija
18/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehy kyllä teki karhunpalveluksen jäsenilleen valehdellessaan 18% palkankorotuksista, joita ei tosiaan ole tulossa. Nythän porukka oikeesti luulee, että saatiin mitä haettiin.

Kun ei taaskaan saatu.

Vierailija
19/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin ettei pelkkä palkankorotus ratkaise hoitajapulaa. Onhan norjassakin hoitajapula vaikka palkka on parempi.

Vierailija
20/83 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole siitä ovatko nuo korotukset isoja vai eivät vaan että TEHY mainosti että korotukset turvaavat sairaanhoidon tulevaisuuden ja saavat hoitajat pysymään hoitotyössä. Nyt näyttää että nuo lupaukset olivat puppua. Kyse oli vain ihan normaalista työmarkkinapolitiikasta jolla yritettiin repiä mahdollisimman isot korotukset hoitajille vetoamalla tunteisiin ja uhkakuviin.