Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiväkivalta oikeasti peruste työsopimuksen päättämiseen?

Vierailija
14.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20008521
Uutisen lopusta saa kuvan että vapaa-ajalla tehty rikos, kuten kotiväkivalta oikeuttaisi työnantajan päättämään työsopimuksen? Yleensähän se mitä teet vapaa-ajalla ei saisi vaikuttaa työsuhteeseen liittyviin asioihin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ex-miehen firmassa (ex toimitusjohtaja & pääomistaja).

Eron yhteydessä ex pahoinpiteli minut niin että olin sairaalassa 3 päivää. Episodi johti siihen että minut irtisanottiin. Olin henkisesti niin romuna tuosta pahoinpitelystä että en tajunnut edes puolustaa itseäni.

Sorry jos OT.

Vierailija
22/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja

8 luku 1 §

Purkamisperuste

Työnantaja saa purkaa työsopimuksen noudatettavasta irtisanomisajasta tai työsopimuksen kestosta riippumatta päättyväksi heti vain erittäin painavasta syystä. Tällaisena syynä voidaan pitää työntekijän työsopimuksesta tai laista johtuvien, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavien velvoitteiden niin vakavaa rikkomista tai laiminlyöntiä, että työnantajalta ei voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista edes irtisanomisajan pituista aikaa.

Ei se vaikuta jos vaimo näyttää pandalta miehen töihin mitenkään, naisen sen sijaan voi irtisanoa, eihän sitä siwan kassalla voi silmät mustana olla.

Jos on silmät mustana, ollaan sairauslomalla tai korvaavassa työssä. Ketään ei irtisanota siksi, että on silmät mustana. Eikä kenenkäön työsuhdetta varsinkaan pureta (purku = ei irtisanomisaikaa) sen takia. Täällä on kyllä taas oikea tollojoukko jauhamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä ex-miehen firmassa (ex toimitusjohtaja & pääomistaja).

Eron yhteydessä ex pahoinpiteli minut niin että olin sairaalassa 3 päivää. Episodi johti siihen että minut irtisanottiin. Olin henkisesti niin romuna tuosta pahoinpitelystä että en tajunnut edes puolustaa itseäni.

Sorry jos OT.

Miten episodi siis tarkalleen johti siihen, että sinut irtisanottiin? Tiedettiinkö työpaikalla, että et ole tulossa töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan