Erittäin outo Tori-kokemus
Kävin pari päivää sitten Torissä kauppaa myyjän kanssa yhdestä pelikonsolista ja kun sain lähetettyä rahat myyjälle, niin tämä lupasi ilmoittaa kun saa paketin lähetettyä. Mutta kun pariin päivään ei sitten kulunutkaan mitään, niin ajattelin kysyä tältä myyjältä, että saiko tämä lähetettyä Postissa ostamani konsolin, mutta ilmeni että minä en pysty lähettämään Torin Chatissä viestejä tälle kyseiselle myyjälle ja kun ilmoitin tästä viasta Torin ylläpitoon niin he pysyivät sieltä ottamaan yhteyttä poliisiin mahdollisen huijauksen varalta vaikka tuskin ne poliisissa osaa korjata tuota Chatin vikaa. Ja kun vastasin ylläpidon viestiin, että kyse saattaa olla ihan vain tekemisestä viasta Chatissä, joka estää viestittelyn, niin nämä lähettivät siihenkin vastaukseksi tismalleen saman viestin kuin aikaisemminkin tekemääni vikailmoitukseen.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään outoa ole. Myyjä oli huijari. Kannattaa ottaa näyttökuvat keskusteluista ja maksukuitista. Sitten vain rikosilmoitusta tekemään. Ikävä juttu :(
Jatkossa kannattaa aina tarkistaa myyjän muutkin ilmoitukset, sekä miten vanha tunnus on. Uusi tunnus ja 1-3 geneeristä ilmoitusta kalliihkoista tuotteista, mutta hinnat hieman alakanttiin on huono merkki.
Olen vielä skeptinen sen suhteen että kyse on huijarista sillä kaikki sujui hyvin siihen asti kunnes viestejä ei enää pystynyt lähettämään, esimerkiksi sain lisäkuvat konsolista kun halusin nähdä kunnon ja kulumat, kävimme neuvottelut hinnasta, sekä keskustelun siitä löytyykö läheltä pakettiautomaattia josta paketin voisi noutaa. Mutta harmillista jos todella on huijaus eikä vain jokin tekninen vika Torin chattipalvelimessa.
Ap
Selkeä huijauksen kaava, myyjä lähettää kuvia ja sitten tilinumeron johon voit maksaa pyydetyn summan. Näihin kauppoihin ei ikinä pidä lähteä ja kannattaa pitää mielessä nettikirppisten perus sääntö: "Jos olet ostamassa niin älä ikinä lähetä rahaa ennen kuin saat tuotteen ja jos olet myyjä niin älä koskaan lähetä tiotetta ennen kuin saat rahat."
Eli nettikauppaa ei voi tehdä mielestäsi ollenkaan...
Jos myyjä alkaa kysellä yksityistietoja kuten tilinumeroa, puhelinnumeroa tai osoitetta niin heti ilmoitus poliisille. Hälytyskellojen pitäisi soida vähemmästäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään outoa ole. Myyjä oli huijari. Kannattaa ottaa näyttökuvat keskusteluista ja maksukuitista. Sitten vain rikosilmoitusta tekemään. Ikävä juttu :(
Jatkossa kannattaa aina tarkistaa myyjän muutkin ilmoitukset, sekä miten vanha tunnus on. Uusi tunnus ja 1-3 geneeristä ilmoitusta kalliihkoista tuotteista, mutta hinnat hieman alakanttiin on huono merkki.
Olen vielä skeptinen sen suhteen että kyse on huijarista sillä kaikki sujui hyvin siihen asti kunnes viestejä ei enää pystynyt lähettämään, esimerkiksi sain lisäkuvat konsolista kun halusin nähdä kunnon ja kulumat, kävimme neuvottelut hinnasta, sekä keskustelun siitä löytyykö läheltä pakettiautomaattia josta paketin voisi noutaa. Mutta harmillista jos todella on huijaus eikä vain jokin tekninen vika Torin chattipalvelimessa.
Ap
Kyllä Tori tietäisi, jos niiden servereissä olisi ollut vikaa. Varmasti heille erittäin tuttu tilanne, johon heidän juristinsa on kirjoittanut vakiovastauksen, joka on varmasti oikein ja jota yksittäinen asiakas ei lähde itse muokkailemaan.
Torissa pystyy estämään käyttäjän viestiketjussa, joten eiköhän ennemmin ole tuosta kyse kuin häiriöstä. Elektroniikalla kusetetaan todella paljon ja varsinkin näin joulun aikaan.
Mä joko oon vastaamatta noille "otan tän"-spämmijöille tai sitten vastaan lakonisesti "ota vaan". Jää aina luetulle :D Paras ostaja mulla oli sellainen joka kertoi ostavansa tämän ja tuon tuotteen ja kysyi heti postikuluja ja yhteishintaa ja onko mulla mobnilepayta. Sitten kertoi jo osoitetietonsa valmiiksi.
haistele omia alushousujas se joka sanoi että lähetys postiennakolla. te tavaran ostajat olette juuri sellasta sakkia että kun lähetän postennakolla tavaran se palautuu minulle tupla postimaksuilla kun ostaja ei sit haekkaan pakettia kun yön aikana on rahat loppuneet jostakin kumman syystä
se sitten vituttaa
onneksi olen oppinut virheistä ja en lähetä ikinä enää mitään postiennakolla tai mh pakettina jos kaveri lupaa perillä noutaa ja maksaa
viimeksi mh pakettikin tuli takaisin ja maksele vaan saatana rahtikulut sinne ja takaisin
sekin vituttaa
mutta opin
aina manit tilille ja sit lähetän niin jo kertaalleen maksettua omaansa ei kukaan jätä postista hakematta. se onkin toiminut satavarmasti.
ostajalta pyydän aina ekaksi puh nron kun sit juuri kaupan loppuvaiheessa kun pitäisi alkaa maksaa niin eivät enää luekkaan tori viestejään kun ei ole sitä rahaa. sit voi laittaa tekstarin ja sieltä sit luetaan tori viesti ja alkaa jukerrus että talven puut pitää vielä ostaa, mummon lada ei mennyt katsastuksesta, työstä tuli lomautuslappu jne jne.
viimeksi vanhoja keräily kortteja möin muutamalla eurolla postikirjekuoressa niin kaveri kertoi maksavansa 2 viikon kuluttua kun saa rahaa haloo siis muuta euro
parempi kun ei kyselis mitään jos ei ole rahaa
oliko tarpeeksi outoja tori kokemuksia
Vierailija kirjoitti:
Selkeä huijauksen kaava, myyjä lähettää kuvia ja sitten tilinumeron johon voit maksaa pyydetyn summan. Näihin kauppoihin ei ikinä pidä lähteä ja kannattaa pitää mielessä nettikirppisten perus sääntö: "Jos olet ostamassa niin älä ikinä lähetä rahaa ennen kuin saat tuotteen ja jos olet myyjä niin älä koskaan lähetä tiotetta ennen kuin saat rahat."
ja kauppa käy..... lol. Jommankumman nyt kuitenkin ikäänkuin joutuu ottaa riski.
Vierailija kirjoitti:
Mä joko oon vastaamatta noille "otan tän"-spämmijöille tai sitten vastaan lakonisesti "ota vaan". Jää aina luetulle :D Paras ostaja mulla oli sellainen joka kertoi ostavansa tämän ja tuon tuotteen ja kysyi heti postikuluja ja yhteishintaa ja onko mulla mobnilepayta. Sitten kertoi jo osoitetietonsa valmiiksi.
Tuohan säästää kaikkien aikaa kun ei jaaritella turhia.
Ainakin itse oon arvostanut noita "otan tän, paljonko postien kanssa, saanko tlitiedot/mobilepay, tässä mun tiedot".
"Otan tän"-kommentoijille suoraan maksutiedot ja vaihdossa osoitetiedot, jos ei maksa niin seuraavalle.
Sulta menee kauppoja ohi. Mikä tuossa siis on ongelma?
Jos laittaisin myyjälle viestin "ostan tämän" ja saan pelkkää vttuilua, niin en tulevaisuudessakaan ostaisi siltä yhtään mitään, mikä ihme tuossa on ongelmana :D
Vierailija kirjoitti:
haistele omia alushousujas se joka sanoi että lähetys postiennakolla. te tavaran ostajat olette juuri sellasta sakkia että kun lähetän postennakolla tavaran se palautuu minulle tupla postimaksuilla kun ostaja ei sit haekkaan pakettia kun yön aikana on rahat loppuneet jostakin kumman syystä
se sitten vituttaa
onneksi olen oppinut virheistä ja en lähetä ikinä enää mitään postiennakolla tai mh pakettina jos kaveri lupaa perillä noutaa ja maksaa
viimeksi mh pakettikin tuli takaisin ja maksele vaan saatana rahtikulut sinne ja takaisin
sekin vituttaa
mutta opin
aina manit tilille ja sit lähetän niin jo kertaalleen maksettua omaansa ei kukaan jätä postista hakematta. se onkin toiminut satavarmasti.
ostajalta pyydän aina ekaksi puh nron kun sit juuri kaupan loppuvaiheessa kun pitäisi alkaa maksaa niin eivät enää luekkaan tori viestejään kun ei ole sitä rahaa. sit voi laittaa tekstarin ja sieltä sit luetaan tori viesti ja alkaa jukerrus että talven puut pitää vielä ostaa, mummon lada ei mennyt katsastuksesta, työstä tuli lomautuslappu jne jne.
viimeksi vanhoja keräily kortteja möin muutamalla eurolla postikirjekuoressa niin kaveri kertoi maksavansa 2 viikon kuluttua kun saa rahaa haloo siis muuta euro
parempi kun ei kyselis mitään jos ei ole rahaa
oliko tarpeeksi outoja tori kokemuksia
Nää voitko varata tän 2 euron tuotteen kun tulee lapsilisät, elarit, perintö, mikälie on kyllä yks asiakaskunta :D
Jos on noin tiukka tilanne että ei ole paria euroa, niin kannattaako sitä ollenkaan olla ostelemassa mitään turhaa.
Mulla oli joskus myynnissä kaulakoruja 3e/kpl ja joku tyttö aneli itkuhymiöiden ja nyyhkytarinan kera, että voiskohan tän saada ilmaiseksi kun on niin ihana mutta ei vaan ole rahaa kun edunvalvoja ei anna enempää itkuitkusurusuru 😂
Olen jo turtunut noihin otan tän-kyselijöihin, 99 % eivät enää vastaa kun laitan takaisin viestiä jossa kysyn miten haluavat maksaa ja noutavatko vai tarvitaanko postitus. Kierteleeköhän ne huvikseen Tori-ilmoituksia, harrastuksena myyjien häiriköinti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joskus liian tarkka huomioiminenkin on varoitusmerkki. Tuo pakettiautomaattikysely olisi mulla saanut hälytyskellot pimpottamaan.
Lähettäjälle mieleståni ihan sama mistä sen hänen lähettämänsä paketin noudan.
Minulle paketin vastaanottajana taas ei olekaan ihan sama haenko paketin 2:n vai 35:n kilsan päästä.
Ap ei sitten myyjän kanssa mukavia chattaillessaan tajunnut pyytää edes tämän puhelinnumeroa?
Tori.fissä myyjä voi laittaa eston sille, joka on viestin lähettänyt. Koska noin ilmeisesti on tapahtunut, on ylläpito neuvonut tekemään rikosilmoituksen. Poliisi et tietenkään viestipalvelua korjaa. Eikä tutki pieleen mennyttä kauppaa.
Torin aspa neuvoo tekemään rikosilmoituksen, sillä pääsee asiakkaasta eroon. Tori ei ole kaupan osapuoli niin ei sitä kiinnosta selvittää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjä alkaa kysellä yksityistietoja kuten tilinumeroa, puhelinnumeroa tai osoitetta niin heti ilmoitus poliisille. Hälytyskellojen pitäisi soida vähemmästäkin!
Miten ajattelit, että raha vaihtaa omistajaa ja/tai postipaketti kulkee ilman noita tietoja?
Et taida olla ostaja etkö myyjä? Ja voithan ilmoitella poliisille, tai kirjoittaa joulupukille - yhtä paljon on niistä apua.
Ei ne tori viestit häviä vaikka ilmoitus poistetaan jos et itse poista.
Juu ei sillä ilmoituksen poistolla ole yhtikäs mitään tekemistä viestien kanssa. Voisin lyödä vaikka vetoa, että tässä tapauksessa on nyt huijarimyyjä on estänyt ap:n viestit.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei sillä ilmoituksen poistolla ole yhtikäs mitään tekemistä viestien kanssa. Voisin lyödä vaikka vetoa, että tässä tapauksessa on nyt huijarimyyjä on estänyt ap:n viestit.
Myyjä voi olla plokannut Ap myös sen takia että tämä on rasittava ja ärsyttävä persoona. Itse olen esim laittanut keskusteluissa estot kaikille jotka joka toinen päivä spammaa "joko olet lähettänyt paketin" vaikka olen ilmoittanut että viestitän sitten kun paketti on lähetetty ja että lähetän ostoksen sitten kun käyn Postissa, joka ei sijaitse lähellä vaan sinne on meiltä ihan kivasti matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä voi olla plokannut Ap myös sen takia että tämä on rasittava ja ärsyttävä persoona. Itse olen esim laittanut keskusteluissa estot kaikille jotka joka toinen päivä spammaa "joko olet lähettänyt paketin" vaikka olen ilmoittanut että viestitän sitten kun paketti on lähetetty ja että lähetän ostoksen sitten kun käyn Postissa, joka ei sijaitse lähellä vaan sinne on meiltä ihan kivasti matkaa.
Noin ei tietenkään saa tehdä, mitä oikein ajattelet että ostaja haluaa sillä viestittelyllään, kiusata myyjää vai.
No miten yhtään mitkään kaupat sitten ikinä voivat syntyä postitse, jos rahaa ei voi lähettää ennen tuotteen saamista tai tuotetta postittaa ennen rahan saamista? En vain ihan ymmärrä.
Itse olen tehnyt jo useita satoja Tori-kauppoja sekä myyjänä että ostajana postitse, ja aina maksanut ennen tuotteen saamista itse ostokseni, sekä edellyttänyt myös minulta tuotteita ostavien tekevän näin.
Muutaman kerran on sattunut kohdalle vähän oudompi myyjä, joka myynyt esim. polyesteriä kalliina silkkinä, soitellut äkäisenä perään kun olen reklamoinut jne. mutta johonkin sovintoon kuitenkin suostunut, ei mitään sen kauheampaa.