Miksi Saana-nimi on niin monen mielestä ruma?
Mun mielestä se on tosi nätti ja soljuva nimi.
Voisin ajatella tytölleni jopa nimeksi. Saarakin olisi nätti.
Kommentit (22)
Ihan sama jos jonkun nimi on pipsa. Mitäs siitä tulee ensimmäisenä mieleen?
Mun täytyy sanoa, että minulla ei ole tullut kyllä IKINÄ mielleyhtymää saatanaan!
Mielleyhtymä minulla tulee Lappiin ja raikkaaseen tunturi-ilmastoon jne.
Vierailija:
Ihan sama jos jonkun nimi on pipsa. Mitäs siitä tulee ensimmäisenä mieleen?
Te oudot mielleyhtymäihmiset: Missä teidän ajatuksenne ja mielenne askartelevatkaan?
Yleisiä on just Sara, Sofia, Emma, Anni....
Herranen aika! Koskaan en ole kuullut että nimeäni yhdistettäisiin -ta-tavulla kirosanaksi. Kaikenlaisia mielleyhtymiä sitä ihmisillä onkin :'D
- Saana
Saana luo mielleyhtymän saunaan koska meilläpäin murteella sanotaan saana.
Paappas saana lämpiimpään.
tulee mieleen jussi parviaisen kammottavan tyrkky ex-vaimo joka on varmasti tunkenut itsensä julkkis-bb
Se on kyllä aika ruma nimi - tylsä, suhteellisesti liikaa a-kirjainta. Saarakin on parempi, kun r tuo nimeen vähän särmää.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:27"]
tulee mieleen jussi parviaisen kammottavan tyrkky ex-vaimo joka on varmasti tunkenut itsensä julkkis-bb
[/quote]
näin minullakin. sitähän sanotaan, ettei nimi naista rumenna, jos ei nainen nimeä, ja tässä tapauksessa on kyllä käynyt niin! Saana on muuten oikein nätti, mutta tunnen muutaman nimen kantajan jotka ovat "rumentaneet" mielikuvan koko nimestä.
Minulle ei ole ikinä tullut Saanasta mieleen Lappi tai tunturit. Pipsasta on tullut ja aina tulee mieleen Pimpsa. En käsitä, miksi se pääsi almanakkaan!
Tunnen yhden Saanan ja on kyllä oikein miellyttävä ihminen. Niitä harvoja tapaamiani joista voisi käyttää nimitystä "vanha sielu". Kaunis nimi mielestäni, ehkä juuri tämän henkilön ansiosta.
Kilpisjärven mahtava Saana, tunturi Enontekiöllä,.
Mitäpä muuta Saana olisi? Tietty myös naisennimi, kuten myös Salla, joka on kunta Lapissa.
Ihmetellä taas täytyy mitä kummas ihmisillä in täällä mielessä?...
Saana on kaunis nimi, vain joillekin mustassa nahkatakissa hiipparoiville, kauhuelokuvia lapsuutensa tuijotelleille älyn jättiläisille tulee siitä mieleen saatana.
Saana on sentään nimenä hyvinkin suomalainen, ei mitään tuontitavaraa niinkuin raamatun Saara, joka sitäpaitsi on tosi kiva nimi tytölle siinä vaiheessa, kun selviää, että hänellä onkin ärrävika.
Mutta kukin tykkää mistä tykkää, paskanko väliä sillä nyt on, mitä mieltä joku tuommoisesta on, koska jokaiselle nimelle löytyy ihan takuulla ne väheksyjät ja ihailijat.
Mulla ei oo ikinä tullut Saanasta mieleen saatana, mutta se on mun mielestä jotenkin "tukkoisen" ja raskaan kuuloinen nimi. Pitkä laahaava a-kirjain yhdistettynä nasaaliin, ei kuulosta kauniilta. Saara ja Sanna kuulostavat kevyemmiltä ja pirteiltä.
tosi kaunis nimi. saarakin on kiva.
Jotenkin raskas nimi minustakin ja tukkoinen, niin kuin joku jo sanoikin.
Saana on minun korvaani kauniimpi kuin Saara tai suurin osa muista nimistä. Makunsa kullakin. Jos haluat tyttärellesi nimeksi Saanan, sen kun annat. Ei sitä kannata muita kuunnella liikoja.
Eikä ole sukujuuria pohjoisessa, ihan etelästä olen kotoisin.
Sannoihin, Saanoihin ja Salloihin. Tosi yleisiä.