Uskonnottomat joululaulut
Haluaisin kuunnella joululauluja, joissa ei ole uskonnollista sanomaa. Pistäkääs listaa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Sika
Ääni tälle.
Mauri Anteron Joulupukki puree ja lyö
Juicen levyltä Kuusessa ollaan löytyy hyviä biisejä, samoin Leevi and The Leavingsin levyltä Varasteleva joulupukki. Myös Jope Ruonansuun Hauskaa Joulua! -levy on ihan hauska.
Joulua juhlitaan Jeesuksen syntymäjuhlana. Aivan kauheeta jos on uskonnollinen sävy lauluissa. 😂 No onhan noita pilvin pimein lauluja mistä valita. Vai onko tontutkin paha juttu jouluna?
Saukin ja Pikkuoravien joululaulut.
Kulkuset, Valkea joulu, Joulupukki joulupukki, Sinivuorten yö, Siellä missä tunturit ne kohoaa, Petteri punakuono, Soihdut sammuu, Porsaita äidin oomme kaikki, Koska meillä on joulu, All I want for Christmas is you, Last Christmas I gave you my heart, Feliz Navidad ja mitä näitä nyt onkaan.
Lähes kaikki tonttubiisit on uskonnottomia. Tästä olen päätellyt , että joulupukki on ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki tonttubiisit on uskonnottomia. Tästä olen päätellyt , että joulupukki on ateisti.
Tonttubiisit ei ole uskonnottomia, tonttu on uskomusolento. Isoisoisäni vielä uhrasi tontuille puuroa.
Esim Katsos näin näin tonttu-ukko lienee pakana-ajalta peräisin oleva laulu alkuosan säkeistöjen osalta.
Toki jokainen saa kuunnella ja laulaa mitä haluaa. Joulu on Jeesuksen synttärit. Se on hienoa.
Dumarin Pahaa joulua ja onnetonta uutta vuotta, on loistava muutenkin.
Kettu juoksi yli järven.
Siinä ei ole uskontoa, ei jeesusta, ei pukkia, ei tonttuja, eikä kyllä jouluakaan.
Kaikki amerikkalainen ostoskeskusmusa, nauti
Minä tykkään uskonnollisesta musiikista vaikka en ole uskossa kylläpä suurin osa on vihaajia heti aggressiivisia jos sana Jeesus,enkeli tms kristinuskoon kuuluva sana viuhattaa, kannattaa mennä sitten itseensä ja miettiä oisko itsessä jotain vikaa.
Sika