Köyhä, jos voittaisit miljjonan Lotossa, mitä tekisit rahoilla?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin auton taksiin ja terkkarin yksityiseen.
tulisi villi vuosi.
Auttaisin siskoja ja toisen siskon lapsia rahallisesti ja maksaisin velat. Eläisin helpompaa elämää kun voi ostaa mitä tarvitsee
Ottaisin lisää velkaa ja vetäisin käteeni.
Vierailija kirjoitti:
Ensin varmaan lähtisin matkalla, sitten itselle asunto, auto ja sijoitusasunto/muita sijoituksia. Jotain kivaa läheisille ja osa pahan päivän varalle.
Ja kaikki tuo yhdellä miljoonalla? Oletpa tarkka rahankäyttäjä.
Viljelisin maata niin kauan kuin rahat riittää.
Minä voitin miljoonan 15 vuotta sitten. Ostin pienen talon jossa asun edelleen. Ostin auton ja veneen. Muistan päivän se oli lauantai ja olin laivalta just tullut kotiin. Olin kaverini ja veljeni kanssa laivalla juhlimassa ja olin väsynyt. Kotona joskus 23.00 aikaan ja hokasin että mulla oli lotto. Sitten tarkistin sen teksti teeveestä ai katoin ei jumalauta kaikki oikein. Siinä kännipäissä olin vielä ja monta kertaa tarkistin. Maanantaina lähdin sitten veikkauksen konttorille enoni kanssa jolta pyysin kyydin.
Sijoittaisin kavereiden firmoihin ja antaisin innokkaasti lainoja tutun tutuille. Eikös sitä niin sanota, että rahat kannattaa laittaa tuottamaan, eikä makuuttaa käyttötilillä?
Aivan ensimmäisenä lähettäisin rahaa nigerialaiselle poikaystävälleni, jotta hän pääsisi matkustamaan luokseni Suomeen.
Ajaisin ajokortin, että saisin töitä. Alan koulutus on, mutta kortti puuttuu.
Ostaisin myynnissä olevan historiaan kuuluvan asunnon, jonka remontoisin niin, että se sopisi muihin sillä kadulla oleviin asuntoihin. Ostaisin varmaan myös jotain sijoitusasuntoja kanssa.
Muuttaisin lasten kanssa jonnekin lämpimään kohteeseen ja perustaisin oman yrityksen, jossa voisin tehdä haluamani määrän omannäköistäni työtä. Lapset pääsisivät hyvään kouluun ja saisivat harrastaa. Ottaisin äitini mukaan, jos hän vaan haluaisi lähteä ja etsisin hänelle hyvän omalääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin varmaan lähtisin matkalla, sitten itselle asunto, auto ja sijoitusasunto/muita sijoituksia. Jotain kivaa läheisille ja osa pahan päivän varalle.
Ja kaikki tuo yhdellä miljoonalla? Oletpa tarkka rahankäyttäjä.
Nimenomaan olisin tarkka rahankäyttäjä, koska miljoonan saa kyllä nopeastikin tulhlattua ja haluan, että saan tuottoa rahoista myös tulevaisuudessa.
Rahat voi jakaa esim näin.
Asunto itselle 400 000
Sijoitusasunto 200 000
Muut sijoitukset 100 000
Pahan päivän varalle 100 000
Läheisille 100 000
Auto, matkailu, muut asiat 100 000
Sitten kun sijoitukset alkaa tuottamaan niin osa sijoitetetaan uudelleen ja sitten vasta isompi ja parempi asunto ja niin edelleen.
Maksaisin talolainan pois, ostaisin kolme sijoitusasuntoa (kohtuuhintainen, yksi jokaiselle lapselle). Ostaisin uudemman auton jotta meillä olisi turvallisempi ja ehkä huoltovapaampikin menopeli alla. Ei mitään ökyautoa, vaan joku järkevä. Vaikka hybridi-Hyundai.
Lopuista sijoittaisin, säästäisin ja katselisin, josko voitaisiin parin vuoden sisään tehdä unelmien ulkomaanreissu.
Lupaisin summan ensimmäiselle Etelämantereen rannikolta etelänavalle omin avuin ja alasti hiihtäneelle Suomessa asuvalle somalille.
Kyllä IHAN ALUKSI se olisi tälle pojalle Eesti reissu ja REIPPAASTI kosanderia.
Laittaisin koko summan Eurojackpottiin.
Olen 26-vuotias, joten en eläisi miljoonalla loppuelämääni.
Maksaisin ensin opintolainan pois ja lähtisin opiskelemaan jotain sellaista alaa jolla varmasti työllistyisin. Voisin vaikka ensin opiskella avoimessa yliopistossa ja sitten hakea tutkinto-opiskelijaksi.
Tekisin myös jonkun kivan reissun ja ostaisin uusia vaatteita.
Pääsisin vihdoinkin lääkäriin, siis oikeaan lääkäriin, joka osaisi hoitaa. Joko täällä Suomessa tai sitten Keski-Euroopassa.