Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahja ihmiselle, joka kammoaa materialismia?

Vierailija
13.12.2022 |

Kertokaa vinkkejä. Haluan antaa lahjan, mutta tottakai sen pitää ilahduttaa saajaansa. Mikä olisi ekologinen lahja ihmiselle, jota materian haaliminen ahdistaa? Voi olla edullinenkin, luulen että lahjansaaja vaivaantuu jos on liian kallis lahja.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti vegaaniravintolaan? Kaikkien pitää syödä, vaikka materiaa vastustaisikin.

Vierailija
22/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, onko nämä äänikirjat erityisen ekologisia? Eikös netti ole aika epäekologinen keksintö? Vie valtavat määrät energiaa.

Antikvariaatti voisi olla ihana idea, sieltä joku kaunis klassikko!

Jos äänikirjan lataa palvelusta puhelimelle ja kuuntelee sitten, se on aika ekologinen vaihtoehto, ainakin verrattuna painettuun kirjaan. Striimaus on epäekologista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mistä ei jää mitään. Eli juotavaa, syötävää. Näitä tarvii jokainen. Hyvä kahvi/tee/glögi/mehu. Itseleivottu kuivakakku tai saaristolaisleipä tai muu joululeipä. Itsesavustettu lohi.

Lahjakortti teatteriin/konserttiin jos saaja tykkää liikkua ihmisten ilmoilla ja kultturoida, kaikki ei tykkää.

Näinä aikoina olisin itse tyytyväinen wessapaperipaketistakin, oikeasti 😊

Vierailija
24/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, onko nämä äänikirjat erityisen ekologisia? Eikös netti ole aika epäekologinen keksintö? Vie valtavat määrät energiaa.

Jos äänikirjan lataa palvelusta puhelimelle ja kuuntelee sitten, se on aika ekologinen vaihtoehto, ainakin verrattuna painettuun kirjaan. Striimaus on epäekologista.

Painettu kirjahan on itseasiassa hyvin ekologinen vaihtoehto.

Vierailija
25/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antimateriaa.

Vierailija
26/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo puut ja vuohet Afrikkaan tuntuvat todella epämääräisiltä. Suurin osa rahasta menee organisaation pyöritykseen, ja nuo ovat sellaisia asioita mitä niiden valtioiden pitäisi ihan itse hankkia kansalaisilleen.

Vierailija
27/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintatonni tilille. Käyttäköön miten huvittaa.

Vierailija
28/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painettu kirjahan on itseasiassa hyvin ekologinen vaihtoehto.

Painettu kirja on ainoa oikea vaihtoehto, jos haluaa että kirjailijakin saa työstään jotain palkkaa.

Vierailija
29/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini ja suklaa toimii aina

Vierailija
30/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoittele laulu- tai runoesitys ja anna se hänelle lahjojen jaon yhteydessä. Taidoista ei kannata välittää, kun se tulee sydämestä.

Vanha kunnon Tertuntaa!

Vierailija
31/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanvaraus terapeutille kuulostaa parhaalle mahdolliselle lahjalle. Ei tuollainen ahdistuminen ole mistään kotoisin.

Vierailija
32/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin myös tuolla lahjakortti vegaaniravintolaan - ratkaisulla. Tai vaihtoehtoisesti esim. Ruohonjuureen tai johonkin ekokampaamoon (Helsingissä esim. Lumo, EkoHius, Karma, Vallilan Heili) jos on sen tyylinen, että kampaamopalveluita käyttää. Myös hieronta on ihan kiva idea.

Ja itse ilahtuisin älyttömästi vaikkapa "kaverilahjakortista", eli lahjan antaja lähtee mukaan vaikkapa retkiluistelemaan, päiväretkelle tms.

Vierailija
33/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuohi Afrikkaan

Vegaani ei välttämättä arvosta tätä, ties mitä sille vuohelle tehdään. Myöskään villasukat eivät välttämättä ole vegaanin mieleen.

Vierailija
34/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti johonkin hänelle mieluisaan asiaan tai tekemiseen.

Vierailija
35/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuppainen kili Afrikan liikakansoituslapselle...

Vierailija
36/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etsy.com/listing/1123174680/penis-cactus-rare

Harvinaisen kaktuskasvin nimeltään peniskaktus. Olen varma, että tuosta olisi hänelle iloa vuosikausiksi.

Vierailija
37/37 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.etsy.com/listing/1123174680/penis-cactus-rare

Harvinaisen kaktuskasvin nimeltään peniskaktus. Olen varma, että tuosta olisi hänelle iloa vuosikausiksi.

Just olin tulossa ehdottamaan viherkasvia. Tuo on hauska kaktus.