Joululahja ihmiselle, joka kammoaa materialismia?
Kertokaa vinkkejä. Haluan antaa lahjan, mutta tottakai sen pitää ilahduttaa saajaansa. Mikä olisi ekologinen lahja ihmiselle, jota materian haaliminen ahdistaa? Voi olla edullinenkin, luulen että lahjansaaja vaivaantuu jos on liian kallis lahja.
Kommentit (37)
Ota mallia hallituksesta - tyhjiä lupauksia on hyvä antaa.
Joku lahjakortti (voi olla myös sinun tarjoama kahvihetki). Jos tunnet hänen mieltymykset, niin jotain syötävää (vaikka laadukkaampi oliiviöljy tai kahvi) tai kosmetiikkaa (vaikka käsisaippua kauniissa pullossa). Ja sit on tietenki noi aineettomat lahjakortti, mutta vain jos tiedät hänen sellaista arvostavan.
Kirpparilta vaatetta ja niiden tuunaamista lahjoiksi.
Sieltä ostetun villavaatteen voi purkaa, ja neuloa sukiksi tai myssyksi.
Itse tykkäisin jonkun äänikirjapalvelun lahjakortista.
Harjoittele laulu- tai runoesitys ja anna se hänelle lahjojen jaon yhteydessä. Taidoista ei kannata välittää, kun se tulee sydämestä.
Jos hänellä on älypuhelin, lahjakortti lukuaikapalveluun kuten BookBeat tai Storytel.
Antikvariaatista ostettu kirja. Lahjakortti antikvariaattiin.
Suursiivous. Ikkunan pesun keväällä.
lahjakortti johonkin yleiseen saunaan tai kylpylään, teatteriin, elokuviin tms
Ei lainkaan lahjoja, pelkästään hyvän joulun toivotus. Näin toivon itselleni ja olen kieltänyt kaikenlaiset lahjat.
Tuo aiemmin ehdotettu vuohi Afrikkaan on hyvä, minä ostin lahjaksi pari puuta Afrikkaan (15 egeä/kpl) ystävälleni, jolla on jo kaikkea mahdollista. Lisäksi ostin kauniit merinovillasukat, niille on aina käyttöä.
Konserttiliput tai lahjakortti vaikka Lippupalveluun.
Vierailija kirjoitti:
lahjakortti johonkin yleiseen saunaan tai kylpylään, teatteriin, elokuviin tms
Tämä voisi olla mukava idea!
Vierailija kirjoitti:
Joku lahjakortti (voi olla myös sinun tarjoama kahvihetki). Jos tunnet hänen mieltymykset, niin jotain syötävää (vaikka laadukkaampi oliiviöljy tai kahvi) tai kosmetiikkaa (vaikka käsisaippua kauniissa pullossa). Ja sit on tietenki noi aineettomat lahjakortti, mutta vain jos tiedät hänen sellaista arvostavan.
Tässä myös monta hyvää ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilta vaatetta ja niiden tuunaamista lahjoiksi.
Sieltä ostetun villavaatteen voi purkaa, ja neuloa sukiksi tai myssyksi.
Tähän ei kyllä riitä aika tai taidot. :D
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäisin jonkun äänikirjapalvelun lahjakortista.
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä on älypuhelin, lahjakortti lukuaikapalveluun kuten BookBeat tai Storytel.
Antikvariaatista ostettu kirja. Lahjakortti antikvariaattiin.
Mietin, onko nämä äänikirjat erityisen ekologisia? Eikös netti ole aika epäekologinen keksintö? Vie valtavat määrät energiaa.
Antikvariaatti voisi olla ihana idea, sieltä joku kaunis klassikko!
Vierailija kirjoitti:
Konserttiliput tai lahjakortti vaikka Lippupalveluun.
Tämä voisi olla tosi kiva!
Myrmyr kirjoitti:
Hierontalahjakortti.
Pitää yrittää nuuskia, onko paikat jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Leivo/kokkaa jotain herkkua.
En osaa. :D Hänellä on vaikea ruokavalio ja en osaa tehdä mitään kivaa vegaanisena. Muuten voisi olla loistava!
En nyt varsinaisesti ole minimalisti, mutta esim tällä hetkellä en ole yhtään mitään vailla. En kertakaikkiaan halua yhtään mitään. Toivon tänäkin vuonna, että en saa yhtään lahjaa.
Kahvia, teetä, keksejä, purkissa keksi tai kakkuainekset ja ohje. Elokuvaliput, suklaata, pähkinöitä, rusinoita, viiniä, juustoa...
Vuohi Afrikkaan