Onpas äitiyspakkaus 2023 taas vaihteeksi pettymys
https://www.kela.fi/aitiyspakkaus-2023
Edelleen tuotteita vähennetty ja vaikka sanotaan että laatu on muka parempaa, niin ihan samaa materiaalia, valmistajaa ja valmistusmaata näyttää niissä olevan kuin aiemmin.
Tuotteiden määrää on jälleen vähennetty ja verrattuna vuoden 2020 äitiyspakkaukseen tuotteita on jo 17 vähemmän. Jos sama meno jatkuu, niin vuoden 2030 äitiyspakkauksessa on sitten yksi tuote.
Ehkä pitäisi ottaa äitiysavustus rahana ja etsiä kirppareilta vaikka edellisten äitiyspakkausten tuotteita.
Kommentit (238)
Kyllä meidän Jani-Pimpinella ainakin tarvitsee vaatetuksen, joka sointuu hänen hiustensa ja silmiensä väriin, sekä asuntomme tarkkaan mietittyyn feng shuihin, mikä tahansa rätti ei käy.
Ankea laatikko. Itse kun ostaa saa mieluisat, samoin ystäviltä ja sukulaisilta tulee Parempilaatuisia tavaroita. Ei vastaa enää pakkaus rahana saatavaa arvoa. Halvalla teetetty halpamaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjahevosen suuhun ei katsota.
Pösilö, sekin maksetaan verovaroista. Ei ole mikään "lahja".
Kyllä se on lahja minun ja kenen tahansa taskustani, ja saat sen ilmaiseksi ja kehtaat kitistä. Missään muussa maailman maassa ei vauvoille lahjoiteta tällaista pakettia, joka on monelle suuri apu ja osviitta siitä, miten lapsi pukea. Itse antaisinkin verorahani mieluummin vanhuksille kuin kitiseville nirsoille mammoille.
Vierailija kirjoitti:
Ankea laatikko. Itse kun ostaa saa mieluisat, samoin ystäviltä ja sukulaisilta tulee Parempilaatuisia tavaroita. Ei vastaa enää pakkaus rahana saatavaa arvoa. Halvalla teetetty halpamaissa.
Inhottavan tyytymättömiä olette.Ei missään muussa maassa saa tätä lahjaa ja te jankutatte kuin tylsää on kaikki.
On ihan sama, mitä ja kuinka paljon se pakkaus sisältää, niin suomalaiset äidit jaksavat valittaa. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kun rakastin omaa aitiyspakkausta niin muissa euroopamaissa saa ihan kahisevaa.
700e italiassa puhtaana kateen. Silla ostaa jo aika monta "kehdoksi muuntuvaa pahvilaatikkoa" ja haalaria.
Suomalaisten selkänahasta otettu nekin rahat! Italia on konkurssin partaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on lahja minun ja kenen tahansa taskustani, ja saat sen ilmaiseksi ja kehtaat kitistä. Missään muussa maailman maassa ei vauvoille lahjoiteta tällaista pakettia, joka on monelle suuri apu ja osviitta siitä, miten lapsi pukea. Itse antaisinkin verorahani mieluummin vanhuksille kuin kitiseville nirsoille mammoille.
Jokainen normaali ihminen osaa pukea vauvan. Joku kirjoitti, että Italia lahjoittaa 700€ vauvan synnyttyä. Meillä on lähes kaikki huonosti hoidettu alkaen päivystyksen ongelmista, ruoan kalleudesta, sähkön kalleudesta, bensiinin hinnoista. Ei tarvitse tyytyä.
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama, mitä ja kuinka paljon se pakkaus sisältää, niin suomalaiset äidit jaksavat valittaa. Säälittävää.
Höpöhöpö
Höpöhöpö.
Itse olin oikein tyytyväinen esikoiselle saatuun äitiyspakkaukseen. Samaa mieltä oli moni muu saman pakkauksen saanut tuttu. Tietty aina on joku joka ei tykkää, mutta sille me muut ei voida mitään.
Nyt onneksi ehdin saada ensi keväänä syntyvälle lapselle tämän vuoden pakkauksen. Ensi vuoden pakkausta en olisi halunnut, vaan olisin sitten ottanut sen rahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavan tyytymättömiä olette.Ei missään muussa maassa saa tätä lahjaa ja te jankutatte kuin tylsää on kaikki.
Monissa muissa maissa tuetaan perheitä muilla tavoin kuin jollain pahvilaatikolla ja sen sisältämällä aasiakamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset muutenkaan valittaa? Mitä ne toimeentulotuella elävät valittaa, jos toimeentulotuki pienennetään puoleen, ilmaista rahaa saavat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinä et määrää, että huonosti hoidettuihin asioihin on oltava tyytyväinen.
Minusta kaikki äitiyspakkaukset on sisältäneet todella kauniita ja monikäyttöisiä vaatteita, mutta tuo harmittaa että tuotteita on nykyään paljon vähemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kyllä kannattaisi.
Mutta toki Suomessa kiitellään vielä silloinkin, kun äitiyspakkauksesta on supistettu kaikki muu paitsi haalari ja terveyssiteet.
Et siis ymmärtänyt pointtia. Saat jotain minkä eteen et ole tehnyt yhtään mitään ja valitat.
Mielestäni ja verotietojeni mukaan olen kyllä maksanut enemmän veroja kuin mitä äitiyspakkaus kustantaa.
Äitiyspakkaukset maksetaan verovaroista. Siksi niiden suhteen pitäisi olla tarkkaa, mistä ja millaisin kriteerein tuotteita hankitaan.
Tämä. Jopa tällaista velaa kiinnostaa, että jos äitiyspakkaus kerran on olemassa, se on niin hyvä kuin sillä rahalla vain saa.
Myös kotimaista pitäisi suosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa muissa maissa tuetaan perheitä muilla tavoin kuin jollain pahvilaatikolla ja sen sisältämällä aasiakamalla.
Ja monessa muussa maassa perheitä ei tueta mitenkään.
Minusta tuo pakkaus oli ihan kiva. Etenkin viltin olisin halunnut itsekin saada mutta sitä ei oman lapsen aikaan ollut pakkauksessa. Äitiyspakkauksen vaatteet ovat oikeasti olleet pitkäikäisiä ja ainakin meillä myös mieluisia. Käyttökertoja yhdelle vaatteelle tuli kyllä reilusti. Toki aina pakkaukseen osuu vaatteita, jotka eivät ole oikeaan aikaan sopivia mutta meillä kaikki pääsivät käyttöön. Vetoketullinen takki oli ainoa mitä käytettiin vähemmän, kun ryömivällä vauvalla se oli ikävä parketin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kun rakastin omaa aitiyspakkausta niin muissa euroopamaissa saa ihan kahisevaa.
700e italiassa puhtaana kateen. Silla ostaa jo aika monta "kehdoksi muuntuvaa pahvilaatikkoa" ja haalaria.
No kiva. Luuletko että punkkivaltio Italia ne maksaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kiittämättömiä ihmiset kehtaavat olla kun ilmaiseksi jotain saa ja sitäkin pitää arvostella, että se on pettymys?
Nämä EIVÄT ole eivätkä ikinä ole olleet ilmaisia. Nämä pakkaukset maksetaan verorahoista. Verot ovat tosi korkeat Suomessa, joten todellakin on oikeus odottaa saavansa myös vastinetta. Nythän tilanne on se, että maksut vain nousevat, valtionlaina nousee nousemistaan, palvelut huonontuvat, äitiyspakkauskin huononee ja samanaikaisesti koko ajan tuetaan verovaroilla ulkomaita. Meillä on kansalaisina ja veronmaksajina täysi oikeus olla tyytymättömiä!
Onhan se saajalle ilmainen. Sama jos joku antaisi sulle ruusun kadulla. Se olisi sinulle ilmainen, vaikka sen kasvatukseen, kuljetukseen, myyntiin ja jakoon menisi jonkun maksamaa rahaa.
Hah. Minulla on omasta vuoden 1990 äitiyspakkauksesta olemassa haalari, makuupussi ja jotain vaatteita. Käytin niitä esikoisella ja ajattelin käyttää seuraavallekin vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen normaali ihminen osaa pukea vauvan. Joku kirjoitti, että Italia lahjoittaa 700€ vauvan synnyttyä. Meillä on lähes kaikki huonosti hoidettu alkaen päivystyksen ongelmista, ruoan kalleudesta, sähkön kalleudesta, bensiinin hinnoista. Ei tarvitse tyytyä.
Paljonkos Italia antaa äidille ja isälle vanhemmuuteen liittyviä tukia (äitiys-, isyys- ja vanhempainraha, kotihoidon tuki, yksityisen hoidon tuki jne) , entäs lapsilisää, entäs asumistukea ja toimeentulotukea? Paljonko päivähoito maksaa?
Se kokonaisuus ratkaisee eikä se, paljonko joku yksittäinen tukimuoto on.
Ja kun kyseessä on Italia, on syytäkin kysyä, kuka sen rahan todellisuudessa maksaa.
Miten kehtaa valittaa lahjasta jonka saa veronmaksajien kustannuksella?
odottavat äidit per vuosi ovat vähemmistöryhmä, ei ole kyse siitä että veronmaksajina voisi vaatia parempaa. Kyseessä on pienelle porukalle annettava ylimääräinen tuki. Lisäksi saavat neuvolapalveluja ja lapsilisää sekä vanhempainrahaa yms tukea ollessaan poissa töistä. Miksi kaikkien muiden pitäisi tukea heitä vielä enemmän jollain luksuslaatikolla. Käsittämätöntä?