Kuinka pian te-toimisto ottaa yhteyttä uuteen työttömään? (Helsinki)
Missä ajassa kannattaa odotella soittoa, kokemuksia?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ite sun sinne pitää mennä höh!
Kela: Pikaopas työttömyysturvaan
Jos jäät työttömäksi tai opintosi päättyvät eikä sinulla ole työpaikkaa, ilmoittaudu heti työttömäksi työnhakijaksi TE-palveluiden ohjeiden mukaan. Sen jälkeen voit hakea työttömyysturvaa joko työttömyyskassasta tai Kelasta.
Jos jäät työttömäksi
Jos työttömyys jatkuu
Jos sairastut työttömänä
Kun saat töitä
Toivo että virkailijana ei ole ketään, joka kantaa sulle kaunaa. Voit olla varma, että valikoi aika tarkkaan minne osoittaa työhön osoitukset. Tai hetkinen. Niitähän ei enää kai ole. Myös joskus aikoinaan tuli osoituksia, että paikkaa piti hakea heti samana päivänä kun posti tuli ja jos olit kotona vasta klo 16 ja haku päättyi klo 16 niin..
Sain kyllä soitettua ja toruttua että jotain rajaa sentään ja karenssia ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ite sun sinne pitää mennä höh!
Olen ilmoittautunut netissä, mutta nykyisin homma jatkuu niin, että te-toimistosta soitetaan.
Minulle soitettu jo 4 kertaa. Olen reilun kuukauden ollut työttömänä. 2000-luvulla ekan kerran nyt. Jouduin kuntakokeiluun ja oma virkailija vaihtuu jatkuvasti. Joka kerta soittavat. Seuraava soitto ensi vuonna. Ja ilmoitin tänään hakevani kouluun jatkuvassa haussa. Silti pitää 9.1. mennessä hakea sitä neljää työpaikkaa. No voin kyllä ilmoittaa "hakemiani" työpaikkoja vaikka 10.
Ensimmäinen soittaja jo myönsi että älytön systeemi, eikä todellakaan resursseja tarkastella kuka oikeasti hakenut mitäkin. Menee työaika ilmeisesti näihin turhiin soitteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitettu jo 4 kertaa. Olen reilun kuukauden ollut työttömänä. 2000-luvulla ekan kerran nyt. Jouduin kuntakokeiluun ja oma virkailija vaihtuu jatkuvasti. Joka kerta soittavat. Seuraava soitto ensi vuonna. Ja ilmoitin tänään hakevani kouluun jatkuvassa haussa. Silti pitää 9.1. mennessä hakea sitä neljää työpaikkaa. No voin kyllä ilmoittaa "hakemiani" työpaikkoja vaikka 10.
Ensimmäinen soittaja jo myönsi että älytön systeemi, eikä todellakaan resursseja tarkastella kuka oikeasti hakenut mitäkin. Menee työaika ilmeisesti näihin turhiin soitteluihin.
Jokainen työtön voisi ilmoittaa, että ei kannata hakea 3 kuukauteen töitä, koska hain koulutukseen. Kätevää.
Ootko saanu vielä mitään sähköpostia tai tekstiviestiä? Käsittääkseni ne lähettää viestillä sen koska soittavat. Yleensä varmaan parin viikon sisään.
Lain mukaan yhteyttä pitäisi ottaa 5 vrk sisällä, yleensä eivät ole noin nopeita.
luulis et parin viikon sisällä.