Miten toimia lapsen isän kanssa joka..
.. hukkaa joka ikinen kerta lapsen vaatteita ja tavaroita kun lapsi on hänen luonaan? Tyttö on 4-vuotias ja tapaa isäänsä ehkä kerran kuukaudessa sunnuntaista maanantaihin koska isä ei omien sanojensa mukaan ehdi useammin. Isä vie lapsen päiväkotiin ja valehtelematta joka kerta lapsi on ollut puutteellisesti puettu. Viimeisimmälla kerralla lapsella oli isälle mennessään ostamani uusi merinovillahaalari ja uusi villamyssy, päiväkotiin hänet oli viety ilman hattua ja ilman tuota haalaria.
Olen vuoden päivät kestänyt tätä touhua ja isän huolimattomuutta, mutta nyt kun jouduin ostamaan toisen villahaalarin kun isältä en saanut mitenkään tuota "unohdettua" haalaria takaisin ja en enää jaksa tätä. Miten minun kannattaisi toimia tässä tilanteessa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Huolehdit, että päiväkodissa on riittävä varustus. Sinne ei myöskään pidä sitä parasta settiä viedä, kuten ei isällekään. Eli pistät mukaan ne vaatteet, yms joista ei tarvitse ottaa hikeä.
Mutta mulla ei voi olla kaikkia vaatteita useita kappaleita. Esimerkkinä vaikka tuo villahaalari. Etsin sellaista kirppiksiltä jonkun aikaa mutta ei löytynyt joten ostin sitten uuden. Kesällä isä tapasi lapsen 3 kertaa, ja joka kerta hattu oli hukattu. Ostin siis kesällä 3 kertaa lapselle uuden hatun. Tiedän että tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta alan oikeasti olla todella kypsä siihen ettei isä huolehdi mistään.
Olen siis laittanut esim. ranskalaisilla viivoilla ne lapsen tavarat mitä pitää olla mukana myös takaisin tullessa, olen ottanut valokuvia yms. mikään ei auta.
Tilanne on mennyt siihen että isän luona on nyt 2 ulkohousut jotka syksyllä sinne jäi, yksi takki, useita pipoja, hanskoja, lenkkareita, kumppareita jne. Ei siis tietenkään isä tuo niitä takaisin esim. Seuraavalla kerralla kun hakee lapsen, vaikka laitan muistutuksen. En tiedä myykö joku noita vaatteita, mutta siltä alkaa tuntumaan. Eihän kukaan oikeasti voi olla näin huolimaton ja välinpitämätön tai sitten tämä on tahallista kiusantekoa.
Meinasin ehdottaa että seuraavalla kerralla isä saa tuoda koko ulkovaatekerran ja pukea lapsen niihin täältä lähtiessä. Niin etten siis antaisi mukaan mitään. Sitten ei tarvitsisi stressata. Kerran tätä tosin jo kokeilin, arvatkaapa miten kävi: isä ei muistanut tuoda ulkovaatteita mukanaan.
Ja siis jos joku pohtii jo muistisairauden mahdollisuutta niin en usko että siitä on kyse. Mies on vaan aivan käsittämättömän huolimaton, ei ole koskaan joutunut pitämään huolta edes itsestään kun ensin äiti huolehti, sitten tyttöystävä, sitten minä ja nyt uusi tyttöystävä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdit, että päiväkodissa on riittävä varustus. Sinne ei myöskään pidä sitä parasta settiä viedä, kuten ei isällekään. Eli pistät mukaan ne vaatteet, yms joista ei tarvitse ottaa hikeä.
Mutta mulla ei voi olla kaikkia vaatteita useita kappaleita. Esimerkkinä vaikka tuo villahaalari. Etsin sellaista kirppiksiltä jonkun aikaa mutta ei löytynyt joten ostin sitten uuden. Kesällä isä tapasi lapsen 3 kertaa, ja joka kerta hattu oli hukattu. Ostin siis kesällä 3 kertaa lapselle uuden hatun. Tiedän että tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta alan oikeasti olla todella kypsä siihen ettei isä huolehdi mistään.
Olen siis laittanut esim. ranskalaisilla viivoilla ne lapsen tavarat mitä pitää olla mukana myös takaisin tullessa, olen ottanut valokuvia yms. mikään ei auta.
Tilanne on mennyt siihen että isän luona on nyt 2 ulkohousut jotka syksyllä sinne jäi, yksi takki, useita pipoja, hanskoja, lenkkareita, kumppareita jne. Ei siis tietenkään isä tuo niitä takaisin esim. Seuraavalla kerralla kun hakee lapsen, vaikka laitan muistutuksen. En tiedä myykö joku noita vaatteita, mutta siltä alkaa tuntumaan. Eihän kukaan oikeasti voi olla näin huolimaton ja välinpitämätön tai sitten tämä on tahallista kiusantekoa.
Meinasin ehdottaa että seuraavalla kerralla isä saa tuoda koko ulkovaatekerran ja pukea lapsen niihin täältä lähtiessä. Niin etten siis antaisi mukaan mitään. Sitten ei tarvitsisi stressata. Kerran tätä tosin jo kokeilin, arvatkaapa miten kävi: isä ei muistanut tuoda ulkovaatteita mukanaan.
Ja siis jos joku pohtii jo muistisairauden mahdollisuutta niin en usko että siitä on kyse. Mies on vaan aivan käsittämättömän huolimaton, ei ole koskaan joutunut pitämään huolta edes itsestään kun ensin äiti huolehti, sitten tyttöystävä, sitten minä ja nyt uusi tyttöystävä.
Ap
Hän ei välitä. Syy on se. Itse en antaisi tuollaiselle lasta mukaan, vetoaisin siihen että tavaroita kadonnut jo sadoilla euroilla ja olet huolissasi siitä kykeneekö isä huolehtimaan lapsesta jos ei osaa pitää mitään tallessa. Älä anna lasta mukaan ensi kerralla ellei isällä ole mukana vaatteita hänelle samantien puettavaksi. Sinuna olisin jo tehnyt poliisille rikosilmoituksen siitä että isä varastaa lapsen ja sinun omaisuutta. Täysin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu miten miehen kaikki viat valkenevat aivan täysin puskista vuosien jälkeen, vaikka on yhteinen muksukin jo pullautettu pihalle. On se hyvin, hyvin jännä...
Ootko koskaan seurustellut kenenkään kanssa ? Tai tehnyt lapsen kenenkään kanssa? Veikkaan ettet ainakaan jälkimmäistä
Oletko itse koskaan seurustellut kenenkään kanssa? Ymmärrätkö edes kumppanisi vikoja ennen kuin alat perustamaan perhettä ja tekemään kakaroita? Veikkaan ettet taida ymmärtää. Pääsee vauveli palstalle ulisemaan säälipisteitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sit se lapsi lähtee ilman ulkovaatteita sinne isälle, siellähän ne sit on odottamassa. Jos ne taas on myyty siellä päässä, hankkikoon myyntirahoilla uudet. Jos ei hanki ja menee päikkyyn ilman asiallista pukeutumista, lasuhan siitä napsahtaa. Oppii ehkä jotain.
Hakeeko isä lapsen autolla? Ei hän sitten ulkovaatteita tarvitse.
ihmisten kanssa pitää pelata heidän omilla säännöillä. Tunnollisen ylivastuullisen ihmisen on vaikea päästää irti vastuusta, mutta nyt pitää.
Laitat aina hatun kesällä mukaan, mutta tiedätkö, pitääkö lapsi edes sitä hattua kertaakaan koko aikana? Ovatko he edes ulkona? älä laita hattua, äläkä mitään, mikä on joskus jäänyt isän luo.
Ei nuo hälläväliä-tyypit huolehdi, että lapsella on villahaalaria ulkona. Siksi he unohtavat ko tarvikkeet. Poissa silmistä, poissa mielestä. Eivät edes muista, että olet antanut sellaiset mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos lapsi menee isältään suoraan päiväkotiin maanantaina, siellä ne ulkovaatteet tarvitaan.
Hankala tilanne. Itsehän ehkä saattaisin tässä vaiheessa jo hommata autokyydin joltain läheiseltä sinne isän luokse ja käydä etsimässä ne hukatut vaatteet. Ja jos niitä ei löydy, saisi ne korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos lapsi menee isältään suoraan päiväkotiin maanantaina, siellä ne ulkovaatteet tarvitaan.
Hankala tilanne. Itsehän ehkä saattaisin tässä vaiheessa jo hommata autokyydin joltain läheiseltä sinne isän luokse ja käydä etsimässä ne hukatut vaatteet. Ja jos niitä ei löydy, saisi ne korvata.
Mutta ne vaatteethan ovat jo isän luona. Koska jäivät sinne edellisellä kerralla. Isän luota kun menee päiväkotiin, niin hänellä on ne vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi tietenkään alasti ole kun isä hänet päiväkotiin vie. Syksyllä vei sinne ilman ulkoiluhousuja, ne unohtui. Kesällä ilman hattua tai juomapulloa, ne unohtui. Nyt talvella villahaalari/ kypärämyssy/ villasukat hukassa.
Olen kysynyt isältä useita kertoja mitä hänen mielestään pitäisi tehdä asiassa. Selkeää vastausta en saa, isän mielestä minun pitäisi vaan hakea aina ne unohtuneet tavarat hänen luotaan. Minulla ei ole autoa ja julkisilla matka kestäisi reilu tunnin yhteen suuntaan isän luokse. Eli minun pitäisi isän mielestä töiden jälkeen hakea ensin lapsi päiväkodista, sitten suunnata lapsi kainalossa isälle hakemaan unohdetut tavarat ja siitä kotiin. Ei mitään järkeä.
Ja omaa syytäni että laitoin lapselle edes uusia vaatteita mukaan, luulin että kun kävin isän kanssa lähtiessä läpi jokaisen vaatteen että nämä pitää olla lapsella päällä kun hän vie tytön päiväkotiin, se olisi riittänyt.
Ap
Sano että isä. Pitää ostaa uudet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi tietenkään alasti ole kun isä hänet päiväkotiin vie. Syksyllä vei sinne ilman ulkoiluhousuja, ne unohtui. Kesällä ilman hattua tai juomapulloa, ne unohtui. Nyt talvella villahaalari/ kypärämyssy/ villasukat hukassa.
Olen kysynyt isältä useita kertoja mitä hänen mielestään pitäisi tehdä asiassa. Selkeää vastausta en saa, isän mielestä minun pitäisi vaan hakea aina ne unohtuneet tavarat hänen luotaan. Minulla ei ole autoa ja julkisilla matka kestäisi reilu tunnin yhteen suuntaan isän luokse. Eli minun pitäisi isän mielestä töiden jälkeen hakea ensin lapsi päiväkodista, sitten suunnata lapsi kainalossa isälle hakemaan unohdetut tavarat ja siitä kotiin. Ei mitään järkeä.
Ja omaa syytäni että laitoin lapselle edes uusia vaatteita mukaan, luulin että kun kävin isän kanssa lähtiessä läpi jokaisen vaatteen että nämä pitää olla lapsella päällä kun hän vie tytön päiväkotiin, se olisi riittänyt.
Ap
Sano että isä. Pitää ostaa uudet
Kerropa, miten pakotat?
En jotenkin usko, että vaatteita vaan häviää johonkin ja tässä voi olla jostakin muusta kyse. Ehkä tahalleen jemmaa vaatteita tai jotain?