MAALIsmasujen LA-SU pino
Kommentit (23)
Meillä meneillään huoneiden uudelleen järjestys.Vierashuoneesta käy nyt luopuminen sillä siitä tulee esikon valtakunta.Kolmonen taas luovuttaa huoneensa tulevalle vauvalle sillä hän ja kakkonen halusivat jakaa yhteistä huonetta,prinsessoja kumpikin(eka ja tokaluokkalaiset)Kaappeja olen raivannut ja roskaa ja turhaa tavaraa heittänyt pihalle.Ihanaa kun saa nurkat tyhjiksi.Huutonettiin täytyis laittaa monta ilmotusta kun vaan ensin saan kuvat pienemmiksi...kun en oikeen oo näissä näppärä=)
Ihan tarkkaan en ole ehtinyt seurata keskusteluja mutta jotain sen suuntaista oli kirjoiteltu kun vauvan kanssa tullaan kotiin?Ja joku mainitsi että lastenhoitohuoneessa sairaalassa kätilöt kuunnelleet peliselostusta=)
Kaikki 5 kertaa kun olen ollut synnärillä niin todellakin,lasten hoitohuoneessa on yölläkin musiikkia/radio-ohjelma päällä.Ja kätilöt kyllä puhuvat/keskustelevat ääneen.
Meillä menneet ekät yöt kotona myös ihmetellen kun on ollut hiljaista.
Olenkin aina ensi viikkoina pitänyt radion auki kotona päiväsaikaan ja päiväunien aikana antanut ihan tavallisen arkisen äänen kuulua.Äkkiä ovat tottuneet siihen uuteen tilanteeseen että päivään kuuluu ääntä ja yöllä hiljaista.Koskaan en ole lapsen kanssa sortunut seurustelemaan yöllä syöttöjen aikaan vaan kaikki hellittely ja supattelu on kuulunut päivään.Yöt ovatkin hyvin pian lähteneet mukavasti käyntiin,max 2-3 syöttöä yö.Eka ,kolmas ja neljäs ovat 2kk iästä nukkuneet koko yön(10-11h)syömättä,kakkosella siihen kesti sen 6kk mutta tämä nuorin temperamenttinen veitikka on ollut haasteellisin tapaus.Yli yksi vuotiaaksi söi öisin.Tänäänkin yritti terrorisoida koko taloa heräämällä karjuen klo 06.
Toivon että tämä seuraava taas on tuota rauhallisempaa sorttia.Heräsi kyllä mahdottomaan potkimiseen kun viitonen aloitti aamuisen karjumisen.Eipä nukkunut äiti enää.
Leipoa pitäsi sillä saamme kylään tänään perheen jolla 4 lasta.Vilinää ja vilskettä riittää siis.
Leanna ja 5 ja sissi rv 21+
En osaa sanoa siihen lähtevätkö pois,mitään.Mutta tukisukkia saa nilkka-polvi-sukkahousuina.Ainakin lievittävät kaikkea kolotusta jaloissa,ehkäisevät/lievittävät suonikohjuja.Itse olen aina käyttänyt ja olen kaikilta kohjuilta jaloissa säilynyt vaikka monta odotusta.Ainakin Instrusta saa myös äitiysmallista tukisukkahousua!
Leanna
Jos olit rv 20-21 rakenne ultrassa, millaisen painoarvion sait vauvallesi??
Ihan mielenkiinnosta=)
Leanna
(pulla taikina nousemassa)Oli hassu huomata miten muun viimeisin teksti tuli 11.11 klo 11.11=)=)=)=)
Tylsääkö mulla??
L
Ennen kuin unohdan, kommentoin heti Masulille tuosta valkovuodosta... Mulla oli tuon esikoisen aikana ihan hirmuisesti melko vetistä valkovuotoa ja kaikki oli ihan ok, th sanoi vaan, että kuuluu asiaan. Toinen juttu on jos se on kovin epämiellyttävän hajuista... Tässä raskaudessa mulla on jälleen todella voimakasta vuotoa ja taidan seuraavalla kerralla th:lta pyytää lähetettä labraan, koska nyt ei olekaan hajutonta ollenkaan... :(
Zeldatar; täällä on kohtalotoveri, joten tiedän täysin millainen olo sulla on! Itse olen ollut tämän viikon sairaslomalla ja vielä ensi viikonkin myös liitoskivuista! Lääkäri olisi heti kirjottanut lomaa viikko tolkulla, mutta sanoin, että haluaisin mennä parin viikon päästä vielä kokeilemaan ja jatketaan sitten jos siltä tuntuu. On tosi kivuliasta kun ei pysty käveleen eikä istumaankaan, kun liitokset ja tällä hetkellä erityisesti häntäluu tulee niin kipeäksi, että ei jalkoja pysty liikuttamaan. Vähän tämä kotona oleminen auttaa, mutta kun tuota esikoista täytyy vielä niin kovasti nostella ja kantaa, että ei se ihan täydestä lepolomasta mene :)
Eilen meille tuli ne Hollannista tilaamamme X-Adventure tuplat ja tosi hyviltä vaikuttaa. Esikoinen kun meni tesiksi kyytiin, ei millään meinannut tulla pois vaan alkoi kauhea parku eli ilmeisen kivat matkustaa!!! Toivottavasti toimivat tuolla ulkonakin sitten keväämmällä yhtä hyvin...
Masussa vauva liikkuu tosi ahkerasti ja se on kiva se! Muuten kaikki on ihan ok ja masu kasvaa, kasvaa...
Viikonloppuja!
napoltti rv 23+2
meillä onkin vähän samanlaiset hommat menossa... Mulla on sämpylätaikina nousemassa :) En vaan ole kauhean hyvä jauhopeukalo, toivottavasti tuo tuosta kohoaa. Tungen niiden pienenpienten sämpyläpalleroiden sisään sellaisen salamipalasen eli teen siis sellaisia pieniä suupaloja. Ja kyllä vain, idean sain Köydät Ritarit -ohjelmasta, vähän vain muuntelin sitä omiksi tarpeiksi sopivammaksi!
Herkullisia hetkiä odotellen...
napoltti
Masuli: ne anopit, ne anopit ;) Kyllä ne osaa! Mutta niistä verenkiertojutuista; tukisukat voi auttaa ainakin ettei pahene ja niitä saa sukkahousuina mutta ne ei oo niin tukevat. Jos oikeen pahat niin saa sitä Hirudoid fortea käyttää mutta se kannattaa neuvolasta kysyä. Ei ne välttämättä lähde pois raskauden jälkeen mutta voi vähän helpottua, ainakin jos alkavat olemaan kipeät. Jalat illalla hetkeksi kohti kattoa ja kevyttä hieromista niin lähtee veri kiertämään. Mulla huomaa vasemmasta nilkasta että sinne alkaa kertyä tummia suonia, ne on aina ollut enemmän ja vähmmän mutta ei ne koskaan poissa ole lähtenyt kokonaan. Tukisukat helpottaa, parantaa verenkiertoa ja vähentää kipua ja turvotusta.
(.) Mulla jalka kramppas viime yönä ja ai vitsit se on ärsyttävää herätä siihen!!! Painoa on mulla kertynyt nyt noin 4kg, ihan hyvä, toivottavasti pysyy maltillisena tämä painon nousu..
Sinna 23+1
Huomenna isinpäivä, joten kohta cittariin ostoksille :)
Paljonko muilla on tullu painoa lisää? Mun vaaka väittää +8kg, mutta on varmana mennyt rintoihin ja mahaan(ja persiisiin ;)) Olo ei muuten lihonnut.
Me ollaan nyt ostettu turvakaukalo, eli se tärkein hankinta. Täältä kun ei mihinkään pääse, ellei autolla mene. Vaunuja ilman meinattiin pärjätä nyt kolmannen kanssa. En ole kova vaunuttelija ja kaupassa käynnit vauva voi olla turvakaukalossa ja sitten kun istuu, niin kauppakärrien istuin osassa...Ja sittenhän sitä jo lähdetäänkin kävelemään. Kantoliina tai rintareppu vielä ostetaan jos käydään lahdessa kauppakeskuksessa, niin ei tarvi rahtaa turvakaukaloa, mutta pelkästään sen takia ei kannata vaunuja ostaa.
Suihkun raikkaana tässä kökin ja nyt kuivaamaan hiuksia. Blondasin nämä taas ruskeesta joten aika kuivaa hamppua...kukaan kokeillu sitä jotan gliss tuotesarjaa, siinä 19jotain...?? " kokeile ennenkuni leikkaat" ?
<3 terkkuja!
Pojat päikkäreillä ja mieskin vielä nukkuu... tuli siis aamulla vasta kasin jälkeen töistä ja nyt sitten alkais mei isillä 3pv:n vapaat, IHANAA!!!
Odottelen noita vapaa päiviä aina kun kuuta nousevaa, varsinkin kun meillä ollut pojilla nyt pari känkkäränkkä päivää. Ihanaa kun ei yksin tarttee kaikkia kiukkuja kuunnella :)
Tänään taas sama homma. Esikoinen vaan leikki ruoalla ja jäi siis ilman jälkkäriä.. taas... ja pienempi on kerenny tehdä pahojan liiankin kanssa... Jännästi tulee meillä kausia kun pari päivää on yhtä tuskaa ja sit ollaan taas kun enkeleitä. Ulos ei meinattu millään päästä kun oli taas sellasen temppuilun takana ja kauppaan en edes jaksanut lähtee, sillä sen tietää et mitä siitä oliskaan taas tullut... No, nyt kuitenkin rauha maassa ja saan hengähtää.
Mulla kanssa jalkaan (reiden sivuun) tullut sellainen pieni purkauma... ystävälle tuli aika paljonkin raskauden aikana suonikohjuja ja ne kuulemma pitäisi itsestään sitten synnytyksen jälkeen kadota. kuulemma voi niitä sitten operoidakkin, jos eivät ole lähteäkseen.
Painosta oli puhetta... oman vaa-an mukaan tullut painoa n. 2-2.5 kg, viime neuvolassa pari viikkoa sitten oli se 1,9kg tullut kaikenkaikkiaan.
Onkos täällä muuten ketään kenellä itsellä/ lapsella pakkasihottumaa?!? Meinasin vaan udella, että minkä näköistä se ihottuma mahtaa olla? Meillä tuolle 1- vuotiaalle alkanut tulla poskiin sellaisia näppylöitä... punaisia ja se sitten alkaa leviämään siitä laajemmalle alueelle. Sellaista punaista turvonnutta ihottumaa poskissa ja leuassa. Muualle ei ole vielä ONNEKSI ilmaantunut. Kun vaan ei mitään allergiaa olisi....
Mutta. Nyt pitänee lähteä päiväkahvin keittoon...
t. K@tju ja mahanasukki rv: 23+3
masukki: Mulla on ihan hirveet suonikohjut. Siis takareideltä pohkeeseen asti oikein paksut lierot jotka näkyy ja tuntuu. Aivan kun matoja jalka täynnä. yök!! Ja hirmu kipeät!! Ei oo hyvä istua kun särkee ja ei oo hyvä seistä kun sitten ainakin särkee. Oon pitänyt sekä polvitukisukkia sekä sukkahousuja jotka vähän oloa helpottaa. Mutta vain vähän.
Vein lasten leluja kasan kirppikselle. Pakko heittää jotain pois kun jouluksi on taas lisää roinaa tulossa.
Onko muilla samaa ongelmaa kun mulla meidän keskimmäisen lapsen kanssa. Poika 5 v. ja joka ainut kauppa reissu alkaa ulina että jotain on pakko saada. Siis lelua. Meidän vanhimmainen ja nuorimmainen uskoo kun sanotaan että nyt ei osteta lelua. Mutta keskimmäinen alkaa aina messuamaan.
Mut nyt täytyy lähteä viemään vanhimmaista muksua kaveri synttäreille ja jospa samalla kävis joulupuodissa vähän kattelemassa joulu krääsää.
Mä laitoin muuten eilen jouluverhot jo keittiöön. Oon oikein jouluihminen. Sopisin varmaan joulupukin muoriksi tai tontuksi.
Mut nyt heippa!
Iltaa vaan kaikille.Töissä tässä vielä pari tuntia......aamu seiskasta jo ollu,joten odotan kovasti jo kotiin pääsyä! Huomenna onneksi vapaa,ihan isänpäivää saadaan viettää rauhassa.
Joku kysyi tuossa joku aika sitten että minkä turvaistuimen ostin...unohtui viimeksi vastata. Meidän autoon kun ei etupenkille istuinta sovi laittaa ja takapenkin vyöt olivat sen verran lyhyet,jäi kaksi vaihtoehtoa.Britaxilta ja Gracolta löytyi ainoat jotka sopivat. Päädyin sitten Gracon autobaby malliseen (+telakka). Oli niin kätevä,ei tarvi sitä turvavyötä jatkuvasti pujotella. Hintaahan sillä oli 180 euroa,mutta turvallisuus ennen kaikkea! Ja kaikkea kun ei voi rahassa mitata. Viisipistevyöt,pienennin ja kätevästi sopii noihin Gracon rattaisiin,mitkä jo entuudestaan löytyy. Suosittelen!
Vaunuja olen nyt käynyt katsomassa,päädyn varmasti taas Emmaljungeihin.Edelliset oli myös ja olivat kyllä niin hyvät,etten muita edes harkitse. Mies kovasti haluaisi pojalle ferrarin punaiset vaunut =) .Ja hienothan ne olivat.Varmaan sitten vuoden vaihteen jälkeen vaunujen osto alkaa olla likellä.
Vointi on ollut ihan hyvä.Hieman närästänyt,mutta Rennie auttanut.
Neuvolassa hb mitattiin ja viime kerrasta oli huimasti laskenut 135:sta 99:ään! toki varmasti vaikuttanut kun tuota murhetta tuossa ollut ja nukkunut huonosti ja syöminenkin on ollut vähän sitä sun tätä.Nyt sitten aloitettu rautaa syömään . Sf mitta oli kovin ylhäällä,nyt 26 cm,yli käyrien reilusti.Ja kyllä huomaa! ei meinaa taipua mihinkään!!
Tukisukista vielä.Instrussa on myynnissä myös stay up malliset tukisukat.Itse ostin sellaiset,mulla jo sellaiset sukkahousut oli mutta tuntuivat ahdistavilta yläosastaan vaikka äitiysmallia olivatkin. Steipparit on kätevät ja ihan nätitkin pitseineen =) kokeilkaahan!
Nyt töiden pariin......palataan taas.
Eve-71 ja napero 22+5
Kiitos kaikille. Taidanpa maanantaina mennä ostamaan sekä sukat että sukkahousut. Mulla ei onneks oo vielä suonikohjuja vaan sellasia purkaumia (tais jossain olla nimi hämähäkki jotain.. yäh).
Nyt on masu täynnä fajitaksia..nammm ja olo on aika tukala.
Tappi: ihan pakastetun hanhen meinaan sit joskus ostaa, varmaan Stokkalta saa tai sit tilaamalla hallista.
Hauskaa tulevaa Isänpäivää kaikille.
-m-
mutta konen tiltas. Yritän nyt sitten jotain kirjoitella.
Masuli: mulla on ollut molemmissa raskauksissa runsasta valkovuotoa, ekassa niin paljon, että luulin kalvojen vuotavan ja tulehduksia ei ole ollut.
Meillä on tänään vietetty isänpäivää, kun huominen menee sukuloidessa. Tosin isillä oli hieman krapulan poikasta, kun oli eilen kaverinsa kanssa viihteellä. Sen siitä saa kun ei ole vaimon kaverina kotona :D.
Meidän poika alkaa pikkuhiljaa oppia kuivaksi, tää on ihan uskomatonta, mä olin jo varma ettei se opi ikinä kuivaksi! Meillä ei ehkä olekaan maaliskuussa kahta vaipoissa! Tosin tänään pikku mies pissi tahallaan lattialle...
Masu kasvaa kovasti ja potkut tuntuu tosi korkeella, saa nähdä paljonko on sf-mitta, ei kyllä välttämättä ole hirveän suuri, mä vaan olen niin älyttömän pienikokoinen odottaja. Tiitiäinen on nyt keksinyt ruveta punkemaan itsään ulos mahasta, kunhan se vielä vähän kasvaa niin se tuleekin ulos vatsakalvon läpi :).
möhkis ja tiitiäinen 21+1
Eipä tänne mitään erikoista kuulu. Ajattelin vaan tulla ilmoittautumaan...
Ostimme takkahuoneeseen kaksi vitriiniä (meillä oli aiemmin niin vähän säilytystilaa kirjoille ja koriste-esineille, et tuli ihan tarpeeseen) ja saimme ne just kasattua. Kyllä ne ovatkin hyvännäköiset!! Ja nyt on tavarat järjestyksessä... :) Takkahuonekin sai ihan uuden ilmeen.
Pojan pitäisi olla jo nukkumassa, mutta tuossa se vaan kukkuu ja nauraa rätkättää(isi painaa poikaa nenästä ja se on hauskaa. Ihan on väsynyt, mut ei uni meinaa jostain syystä tulla. Posketkin punottaa, kunhan ei vaan tulisi taas kipeeksi. Nenä on taas tän päivän vuotanut...
Aamulla tein voileipäkakun kylmiöön tekeytymään ja odottelemaan huomista koristelua. En jaksais millään odottaa huomista, olen nimittäin niin perso voileipäkakuille... :) Saapi nähdä millainen tulee. Tein nimittäin täytteen Hk-blööstä. Heh! Piti vähän improvisoida, kun unohdin ostaa kinkkua ja en jaksanut sitä varten kauppaan lähteä. No täyte ainakin maistui hyvälle, kun sitä maistelin. Nam!
Huomenna ajattelin tehä viel sit kääretortun ja lämpimäksi ruuaksi teen folion sisälle ja kermassa haudutettua lohta kasvispedillä ja perus perunamuussia (johon tietenkin laitan raakaa sipulia joukkoon)! Toivottavasti kelpaa isännälle... No jos ei niin sitten syön ne yksin. No ei vainenkaan. Maanantaina on se neuvola, joten pitää vähän säästellä. Mätän sitten neuvolareissun jälkeen... :) Äskenkin tuli vedettyä suklaata ihan antaamuksella. Tuli ihan hirvee himo, eipä ole aiemmin vielä tullutkaan!!
Masuli: Verenpurkautuma kuulostaa ihan suonikohjulle... Itse olen niistä selvinnyt, mutta keverille tuli niitä tosi paljon raskausaikana. Käytä ihmeessä tukisukkia. Ostin Instrusta äippämalliset tukisukkikset ja ne oli niin ahdistavat, et ne jäi käyttmättä. Mulle parhaat on ollu ihan lentosukat. Niitä saa puolet halvemmalla ihan tavallisista isomista marketeista ja ovat tosi hyviä...
Eve. Et varmastikaan joudu katumaan turvakaukalon ostamista... Me ostimme sen esikolle ja oli aivan loistava. Se on vielä tallessa ja käytämme sitä seuraavallekin. Se oli niin helppoa, kun ei tarvinnut vöiden kanssa pelata talvipakkasilla (esikko syntyi nimittäin tammikuussa) tai sitten kesähelteellä hermojansa menettää... Me ostimme sen nimenomaan ton helpon kiinnittämisen suhteen ja vanhassa autossame oli takapenkillä tosella lyhyet vyöt. Onkohan sen hinta noussut?? Me nimittäin maksoimme siitä nimittäin uutena 149?? En kylläkään voi muistaa et olikohan se tarjous... :) Meillä on kans ne matkarattaat ja on kyllä tullut käytettyä... Esikko oli jo syntyessään niin painava et en ois jaksanut kanniskella häntä turvakaukalossa kauppareissuilla, joten hyvin pian syntymän jälkeen ostimme ne rattaat. Täällä meidän suinpaikkakunnalla näkee todella monella olevan ne rattiden ja kaukalon yhdistelmä. Enkä ole kuullut keneltäkään negatiivista palautetta...
Mutta nyt saunaan!
Hanna
napoltti: Minä luulin jo olevani ainoa tai vähintäänkin vainoharhainen näiden kipujen vuoksi. Lääkäri ja neuvolantäti kyllä sanoivat, että tuskin ne kivut hellittävät enää. Varaudutaan siis loppuun saakka olemaan näiden kanssa :( Onneksi ei esikoista tai toista odottaessa ole moisia vaivoja ollut koska tuskin olisin kolmatta haaveillut ;)
Minulla on aamut ja aamupäivät vielä suht helppoja (tai sitten tähän kipuun puuttuu ja tottuu) mutta illat ovat jo aika tuskaa. Istumasta kun nouset niin vihlova kipu on sietämätön. Olen nyt sinnitellyt ilman Panadolia mutta katsotaan miten kauan sietää.
Neuvolantäti kertoi sillä olleen viime vuonna jonkun äidin joka alkoi n. puolesta välistä raskautta kärsimään liitoskivuista. Sanoi, että se tuotiin joka kerta neuvolaan ja myös haettiin kun ei itse päässyt. Oli tehnyt huoneesta naulakolle lähtöäkin vartin verran kun ei vaan päässyt liikkeelle.
Toivottavasti itse pääsee edes jotenkin liikkumaan loppuun saakka.
Masun koosta. Minä ajattelin, että minulla on hurjan kokoinen massu mutta tänään lastenkutsuilla näin tuttavani jolla on tasan kuukausi myöhemmin laskettu aika ja kyllä hänelläkin jo aika kiva massu oli =)
Tässä mennään, pääasia, että vauva voi hyvin. Potkii ja möyrii mahdottomasti varsinkin iltaisin.
Zeldatar 23+0 *poks*
Ilmoittelen minäkin itsestäni taas piiiitkän tauon jälkeen!
Ihan pakko oli tänään lähteä mammavaateostoksille! Omat vaatteet ei ole hetkeen mahtuneet mutta esikoisen odotusaikana ostetut odotusvaatteet meinaavat pudota polviin ja kun sama pätee odotusalkaareihin ja sukkiksiin niin olen aika epäelegantti näky töissä kun kiskon koko ajan varustusta ylöspäin...
Mietin että mitä pidin viimeksi töissä ja taisinpa liikuskella koko ajan lainafarkkuhaalareissa jotka ovat tällä hetkellä omistajallaan käytössä vielä muutaman viikon=)
Nyt hankin kahdet farkut ja pari tunikamallista paitaa. Rasittaa niin tuo trikoopaitojen loppumaton tarjonta kun ne korostaa ylipaisunutta rintavarustusta mielestäni liikaa!
Mummi on nukuttamassa esikoista 1,5v koska siitä on tullut tosi rankkaa. neiti naruttaa puoliunisenakin nukuttajaa lukemaan ja lukemaan ja lukemaan...Äiti uhosi selviävänsä touhusta nopeammin kuin minä (keskimäärin 45min) mutta siellä tuo vieläkin on! Viimeksi se kyllä luki n.15min ihan vain itselleen Koiramäki-kirjaa kun se oli niin kiva=)
Saas nähdä miten menee nukkurytmit pipariksi kun joulun jälkeen neiti joutuu luopumaan pinniksestään...Sormeni syyhyävät myös tekemään remonttia! Olemme asuneet 4v vanhassa omakotitalossa jossa olemme tehneet vain säilytystilojen vuoksi keittiörempan ja kaikki muut huoneet eivät todellakaan ole vielä oman näköisiä...Alakerrassa odottaa laajennus ja suurempi remppa mutta olen saanut miehen ylipuhuttua yläkerran remppaan. Paneelia kattoon ja tapettia seinään. Saan suunnitella pikkuprinsessalle " ison tytön" huoneen ja mahduttaa pikkuiselle hoito- ja nukkumasopen meidän kanssa isompaan makkariin. Pitää vain maltaa joulun yli kun timpurikin lähtee eka 3vksi Brasiliaan!!
Oma napa möyrii tosi ahkerasti. Alan jo uskoa että liikettä on enemmän kuin esikoisella jota sai välillä tosissaan kuulostella. Jännää huomata että jos esikoinen vaikka itkee niin masu alkaa möyriä aika reippaasti. Onko muilla kokemuksia moisesta?!
Jahas, jos jaksais korjata vähän sanakokeita ettei tartte huomenna. Mies on kavereineen katsomassa jääkiekkoa enkä olekaan sitten suunnitellut mitään muuta isänpäivään...Esikoinen teki päiväkodissa niin mahtavia pipareita isille että siinä on lahjaa kylliksi.
Hyvää viikonlopun jatkoa!
Katja + pikkukakkonen rv22+3
Pakko vastata tuohon katjan kysymykseen, olen huomannut että tiitiäinen alkaa liikkumaan tietyistä äänistä, esim. kun laulan esikoiselle unilauluja.
Äsken tuijottelin massua hymyssä suin, siellä se tiitiäinen riehui niin että maha heilui, harmi vaan et mies ei ollut kotona.
Zeldatar, napoltti..ketä vielä niistä kivuista kärsii? Niin minäkin ja siks nyt saikulla 2vkoa, olisi lääkäri laittanut jo loppuun mutta se kuullosti niin karulta ja pitkältä että halusin ensin nyt tämän 2vkon pätkän vaikka tietäisinkin ettei töihin enää ole meneminen! En voi siis kävellä välillä kuin ihan hissutellen hitaasti.. aamut menee noin joten kuten mutta jo aamupäivällä kipu tulee ja ne illat sitten, auutsh! ja kun kävelee väkisellä " väärin" niin sitten supistelee illan.
Lääkäri jutteli, että joitain jopa estää synnyttämästä alateitse nämä kivut, tai sitten äitipolin kanssa neuvoteltava etukäteen siitä synnytyksen kivun hoidosta, että varmasti saa " tujut" aineet.. no ohhoh! En olis moista osannut ajatellakkaan..toivotaan ettei niin kipeydy kuitenkaan, ennemmin siis makoilen ja liikuskelen kivun sallimissa rajoissa ja olen saikulla. Mulle lääkäri sanoi ettei ihan liikumattakaan kantsi olla mutta omaan tahtiin, rauhallisesti ja pieniä aikoja kerrallaan..välillä lepoa!
Vau-kirjassa oli sivun verran " Lantion löystyminen" -juttua ja mun kipuiluun se juttu sopi just hyvin! ..sitä tämä taitaa olla vaikkei kahdessa edellisessä mitään vastaavaa ollutkaan!
Sinna rv23+1
mä täällä odotan valkosuklaakuorrutetun tiikerikakun ja isyyspakkauksen kanssa josko se mies kohta hiipis navetalta kotiin..
MASULI;
Mulla on päiviä, jollon valkkaria lorahtelee ihan tolkuttomasti, ja päiviä jollon ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä. Terkkarissa vaan sanottiin että niin kauan kun ei haise miltään eikä ole kokkareista tai väärän väristä niin kaikki pitäs olla ok.
Vaunuvinkeistä kiitoksia hirmusti...selaan joku pvä kaikki pinot läpi ja kirjaan ylös ne avainkohdat,en mä niitä muuten muista :) kai sitä alkuviikosta pitäs mennä sinne Ratakadun suuntaan...jätän suosiolla ton Tenavan väliin, ellen vittuillessani mene sinne äyäämään..hehheee..
Eilinen menikin koirien kanssa metsässä ja kaverin kanssa metsälenkkiä heittäen, kaveri vaan paino menemään kun juna ja mulla oli kauhee työ sinnitellä perässä - sen sitten huomas loppumatkasta vaikkei ollu kun 6km;n lenkki. Iltasella just ennen pimeetä rämmin vielä peltoaukeen yli tutkaamaan ajuria kun mokoma louskutti menemään kuudetta tuntia eikä suostunu tulemaa pois, onneks oli vaihtoehtona istuu mökillä lukemassa kirjaa, ja palella siellä - kun ei ollu kun +10 sisällä. No, menihän se päivä niinkin.
Nyt lojuu lappalainen ulkona hangessa kun raato, ja ajuri kääntää vaan valittaen kylkeä sängyssä...pakkoko on aina juosta käpälät kipeeks..oma moka mitäs lähti nii..
No mutta..mä meen ihailemaan tota kakkua ja oottelemaan sitä miestäin, kai sieltä ihan just tulee..
Tappert ja Puksu 23+0 *POKS
Täällä PAKSU maalimamma könöttää koneen ääressä ja miettii mitä fiksua sais kirjoitettua.
Kummasti on alkanut kuumottaa meikeläistäkin nuo uudet vaunut. Ajattelin joku päivä mennä katsastamaan Vaunuaittaan. Mun mielestä siellä on mukava palvelu. Täällä pk-seudulla en ole koskaan saanut Lastentarvikkeesta hyvää palvelua. Oli muuten Hesarissa joku juttu, että kilp.virasto yrittää niille jotain sakkojuttua kilpailun estämisestä tai jotain, en muista tarkkaan.
Jotain kivaa pitäis keksiä aamupaivälle tekemistä.
KYSYMYKSIÄ: Mulle on tullut sellanen pahannäköinen verenpurkauma vas jalan polven sisäsyrjään (taitaa olla niitä laskimoverisuonten heikkoa kiertoa). Lähteekö ne synnytyksen jälkeen pois? Auttaako tukisukat? Onko tukisukkia sukkahousuina? Kokemuksia ja neuvoja pliis.
Toinen vähän ällömpi kysymys: mulla on välillä ihan hirveesti valkovuotoa, ihan hajutonta ja normaalin oloista, mutta voisko silti olla tulehdus kysessä? Onko kellään muulla?
Nyt pesulle ja vaikka kotihommiin.
-m- ja Hippu rv 23+3