Kuinka usein te oikein pyykkäätte?
Tässä talossa eräs asukas pyykkää vähintään 3 kertaa viikossa, usein neljäkin, yhteisessä pesutuvassamme. Mitä nää oikein on? Vaihdatteko vaatteita useita kertoja päivässä vai mihin ihmeeseen joillakin kuluu tuommoisia määriä tekstiilejä?
Kommentit (30)
Keskustellaan uudestaan sitten, kun liikut paljon ja sinulla on ihosairaus, jonka takia ihoa pitää rasvata päivittäin välillä useampaankin kertaan ja ei voi muhia likaisissa vaatteissa, jos ei halua ihon rikkoutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikossa tulee:
7 x alusvaatteet, sukat, kalsarit, liivit
Verkkarit tai kahdet
3-6 paitaa
3-5 päällipaitaa
Käsipyyhkeet
3pyyhe
LakanatKyllä tuosta jo yksinäisellekin tulee monta koneellista, varsinkin jos on pienempi kone.
Ihan järkyttävää tuhlailua, ei todellakaan normaalilla ihmisellä tule noin paljon pyykkiä viikossa.
Siis miten voi pärjätä vähemmällä? Itse kuuluun vielä noihin toisessa ketjussa parjattuihin haisuleihin, jotka ei käy joka päivä suihkussa. Käyn 3 tai 4 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Viikossa tulee:
Verkkarit tai kahdet
3-6 paitaa
3-5 päällipaitaa
Käsipyyhkeet
3pyyhe
LakanatKyllä tuosta jo yksinäisellekin tulee monta koneellista, varsinkin jos on pienempi kone.
Sairasta touhua pestä vaatteet suunnilleen yhden käyttökerran jälkeen. Suorastaan rikollista mun mielestä. Päällyvaatteille riittää pesu muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikossa tulee:
Verkkarit tai kahdet
3-6 paitaa
3-5 päällipaitaa
Käsipyyhkeet
3pyyhe
Sairasta touhua pestä vaatteet suunnilleen yhden käyttökerran jälkeen. Suorastaan rikollista mun mielestä. Päällyvaatteille riittää pesu muutaman kerran vuodessa.
Neuletakki/huppari pestään aika harvoin ja jos käyttäisi farkkuja, mutta kyllä 1-3 käyttökertaa on ihan maksimi per vaate. Urheiluvaatteet lähes joka käytön jälkeen.
Meillä pyörii pesukone pari-kolme kertaa viikossa. Mies tekee hommia, joissa vaatteita likaantuu tasaiseen tahtiin. Itse hikoilen lenkillä ja kohta pian taas hiihtäessä. En halua niitä hikisiä urheiluvaatteita hautoa jossain pyykkikorissa montaa päivää.
Lisäksi vastaan tulevat pesuhuoneen rajalliset kuivausmahdollisuudet.
Puolitan koneen vakiopesuajan, joka muuten olisi jotain rapiat 3 tuntia.
5-6 kertaa viikossa. kun ulkoilee niin tulee hiki ja vaatteet kastuu niin ne pitää pestä heti. Pesen petivaatteitakin 2 kertaa viikossa
Kerran kolmessa viikossa. Kaikki samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä koneellinen tulee pestyä.
Järkyttävää energian tuhlausta..pesetkö yhdet sukat kerrallaan?
en kai mä nyt molempia sukkia samaan koneelliseen laita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä koneellinen tulee pestyä.
Järkyttävää energian tuhlausta..pesetkö yhdet sukat kerrallaan?
en kai mä nyt molempia sukkia samaan koneelliseen laita
Merinovillasukkia ei tarvitse pestä. Tuuletus riittää.
Yhden hlön taloudessa kerran kuussa taloyhtiön isossa koneessa lakanat, pyyhkeet yms. Kotona pesukoneessa keskimäärin yksi koneellinen viikossa.