Lue keskustelun säännöt.
Kokemuksia sukupuolen korjauksesta?
12.12.2022 |
Minä olen jo lapsesta saakka ollut tyttömäinen. Tykkäsin leikkiä nukeilla ja barbeilla, tykkäsin pinkistä väristä jne.. Teini-iässä kun kuulin koulussa transseksuaalisuudesta, tajusin että olen syntynyt väärään kehoon. Olen siis oikeasti tyttö, enkä poika.
Nyt olen 20-vuotias mtf (male to female), olen hakenut trans-polille. Ajattelin mennä sulupuolen korjausleikkaukseen. Haluaisin vaan kysyä, että säilyykö esimerkiksi seksuaalinen nautinto leikkauksen jälkeen, onko jotain mitä olisi hyvä tietää? Onko kukaan käynyt sellaisessa leikkauksessa täällä, tai tunnetteko ketään kuka olisi käynyt? Kiitos.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut asiasta paljon asiantuntijoita.
Suosittelen sinulle terapiaa ensin, ei siksi, että sen pitäisi "korjata" jotain sukupuoli-identiteettiä, vaan että voit rauhassa pohtia asiaa ja päätyä pomminvarmasti oikeaan ratkaisuun. Olisi tosi ikävä katua myöhemmin.
Niin kuin kirjoitit, ei ole vain mustavalkoisesti 2 sukupuolta, vaan niiden välissä on harmaata paljon. Ehkä osalla olisi ratkaisu löytää oma identiteetti siitä välimaastosta, eikä ehdottomasti joko tyttö tai poika.
PS. Tutkimustuloksia on siitä, että jos se trans sukupuoli-identiteetti syntyy murrosiässä, se on usein ohimenevää. Ei kannata tehdä liian nuorena pysyviä ratkaisuja siinä mielessä.