Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCOS ja painonhallinta

Vierailija
12.12.2022 |

Gyne totesi mulla monirakkulaiset munasarjat. Olen vuotohäiriöiden vuoksi ollut tutkimuksissa. Kohdussa myooma, mahdollinen polyyppi joka varmistetaan loppuviikosta tähystyksessä. Mulle kokeiltiin 2 kk vuotohäiriöihin Slinda pillereitä, mutta lopetin ne noin viikko sitten, kun pienessä ajassa painoa tuli 3 kg lisää.

Olen siinä uskossa, että paino alkaa nousta ja pelkään tätä kuollakseni. Olin lihava teini, mutta ollut normaalipainossa koko aikuisikäni. Paino vaihtelee 55-60 kg ja olen 163 cm pitkä. Olen kolmekymppinen.

En harrasta liikuntaa, mutta työni on fyysistä ja askeleita tulee 12000-14000 päivässä. Syön kasvispainotteisesti, joskus naudanlihaa ja kalaa. En käytä korvikkeita vaan oikeita raaka-aineita ja teen ruoat itse alusta asti.

Miten hallitsette painoa, ettei se lähde nousemaan? Onko jotain ruoka-aineita, joita tulisi ehdottomasti välttää? Siis liika rasva, huonot hiilihydraatit tietenkin. Täysin vhh en voi enkä halua olla, koska tarvitsen polttoainetta jaksaakseni ja hallitakseni 1 tyypin diabetesta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi