Miksi jotkut ihmiset tekevät hirmuisen haloon omista allergioistaan, vaivoistaan ym?
Tulee lähipiiristä mieleen kaksikin tapausta:
Toinen valittaa jakuvasti lähes kaikesta. Milloin väsyttää, milloin ' masentaa' , milloin on lapsettomuutta ja milloin rankaa lapsiperheen arkea. Aina on rahat loppu ja kamala stressi. Ym ym.
Tuntuu, että tämä ihminen oikein
[quote]
nauttii kun saa valittaa
[/quote]
! :o Ja kyseessä ei ole yksinäisyyttä poteva vanhainkodin asukas, vaan 3-kymppinen normaali(?) nainen.
Toinen taas pätee mm. laktoosi-intoleranssillaan. Oikein nyppii jo etukäteen hänen tuleva vierailunsa syystä, että muistaa taas muistuttaa omasta vaivastaan. Kahvipöydässä viimeistään. Voi voi kun hänellä on tuo vaiva, mistä ei taatusti kukaan muu tässä maassa kärsi. Ja kyllä, olen tietoinen diagnoosista, sillä se on tehty jo 10v sitten ja AINA olen ottanut asian huomioon kun olen häntä varten leiponut ja laittanut.
Mutta ei, joka h***tin kerta hän varmistaa, että voikohan tuota syödä kun hänellä on SE...
Kommentit (27)
Eihän se mitään vauriota tee, mutta pakko ihmisten on varmistaa, sisältääkö tarjottavat laktoosia. Tuskin lienee kovin kivaa kylässä alkaa pireskelemään ja kuraamaan.
Keliakia on varmasti pahimmasta päästä. Älkää ikinä loukkaantuko, jos keliaakikko kysyy, mitä leivonnainen sisältää. Hän saattaa varmistaa vielä, millä kakkuvuoka on voideltu. Tällaiset ihmiset eivät saa syödä pisaraakaan vehnää, ohraa eikä ruista.
tuskin kukaan valittaa , kun teette selväksi, että tiedätte asian ja tarjottavanne on myös sitä luokkaa. Niin kauanhan sitä on jauhettava, että asia on selvä.
Ja lopuksi, en itse ole millekkään allerginen.
Toki luulosairaita allergisia on, mutta kai me tunnistetaan ne aika nopeaa. Mitä enempi valitusta, sitä enempi syytä epäillä luulotautia.
Minullakin on yksi kaveri, joka on diagnosoinut itselleen keliakian, tai ainakin vilja-allergian, ja se valitus on todella rasittavaa
vaikka on paikassa, missä kaikki sen jo tietävät, ja vaikka TIETÄÄ että hänen vaivansa on otettu huomioon myös tarjoiluissa!
Vierailija:
Eihän se mitään vauriota tee, mutta pakko ihmisten on varmistaa, sisältääkö tarjottavat laktoosia. Tuskin lienee kovin kivaa kylässä alkaa pireskelemään ja kuraamaan.Keliakia on varmasti pahimmasta päästä. Älkää ikinä loukkaantuko, jos keliaakikko kysyy, mitä leivonnainen sisältää. Hän saattaa varmistaa vielä, millä kakkuvuoka on voideltu. Tällaiset ihmiset eivät saa syödä pisaraakaan vehnää, ohraa eikä ruista.
tuskin kukaan valittaa , kun teette selväksi, että tiedätte asian ja tarjottavanne on myös sitä luokkaa. Niin kauanhan sitä on jauhettava, että asia on selvä.
Ja lopuksi, en itse ole millekkään allerginen.
Todisteena tästä on se, ettei hänen mahansa tule enää kipeäksi tavallisesta leivästä.
Että silleen
19
Huono itsetunto ja itsensä arvostaminen, haetaan sitä omaa arvoa toisten puheista
kuin valittaminen. Nämä ihmiset eivät yleensä itse sitä tajua. Oma napa vaan on niin lähellä, vaikka sittenkin niin kaukana. Eli haluavat kertoa ja puhua itsestään, mutta kun ei osaa puhua ja olla vuorovaikutuksessa aidosti, puhutaan siitä, mistä osataan. Eli omista vaivoista. Tiedän tämän hyvinkin läheltä. Millään en jaksa enää kuunnella äitini valitusta kaikesta.. Ei huvita kuunnella ruokapöydässä, että montako kertaa on käyty samana päivänä vessassa ja millä asialla ja mitä koostumusta tuotos on ollut. Joskus voi kuunnella, mutta jos ei ole yhtään tilannetajua tai tahdikkuutta, niin sitten on pakko rajoittaa vierailuja.
Minusta olisi paljon parempi puhua siitä, että on henkisesti huono olo kuin naamioida se sen alle " että töissä on kauhea esimies" .
Ja valittamalla asiat ei tosiaankaan parane vaan sillä että ottaa itse vastuun elämästään. Jos joku kohtelee huonosti niin sitä ei pidä sallia ja se pitää tehdä selväksi " sortajalle" . Jos vaan valitetaan kaverille mahakipua, niin syihin on mahdotonta puuttua.
Tai tuossa yhdessä viestissä ollut tilalle: miten ravintola voi palvella asiakkaitaan paremmin, jos huonoa ruokaa saanut kertoo siitä kavereilleen muttei anna palautetta ko. ravintolalle?