Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortit ja niiden lähettäminen on törkeän hintaista

Vierailija
11.12.2022 |

Ei ihme että joulukortti-perinne hiipuu. Ihan järjettömän kallista! Sääli, koska meillä on aina laitettu kortit jouluna keittiön kaappien oveen koristeeksi. Se on ollut kiva perinne, mutta ei niitä kortteja enää viime vuosina ole tullut kuin muutama, enkä kyllä enää itsekään raaski lähettää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan lähettänyt joulukortteja koska se maksaa. 

Ei sinullekaan lähetetä sitten kortteja. Se maksaa.

Vierailija
22/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala viedä itse kun

A) etäisyydet ovat liian pitkät

B) talojen alaovet lukossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirsin ja askartelin itse muutaman. Vien ne ohikulkumatkalla.

Siis tuo olisi minusta hienoa jos joku tekee itse kortit ja vaikka käy tuomassa postilaatikkoon. Pääasia on se muistaminen. Kortin antamisen ei tarvitse maksaa paljoa jos vastaanottaja ei ole kaukana ja lähettäjä osaa itse tehdä sen kortinkin.

Voisiko tätä korttiperinnettä mitenkään elvyttää vai onko se tuhoon tuomittu?

Vierailija
24/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne nyt oikeasti niin ihmeitä maksa, joulukortti kerta vuoteen.

Jos selviäisikin sillä yhdellä kortilla mutta kun niitä tulisi melkein 30!

Vierailija
25/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan lähettää muutamalle etäällä asuvalle kortin kyllä alkaa olla hintaa.

Vierailija
26/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin ennen noin 60 korttia. En lähetä enää. Kunnollisia kauniita kortteja ei saa alle euron kappale hintaan, ja potimaksuineen tuon määrän lähettäminen maksaisi pitkälle yli satasen. Järjetöntä. En viitsi myöskään alkaa jaottelemaan tuttava ja sukulaispiiriä sen mukaan kuka ansaitsee kortn ja kuka ei, joten en enää lähetä kenellekään.

Vierailija
27/33 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on jo niin pitkään ku**ut omiin muroihinsa, että ei ole ihme kun ei joulukortteja haluta enää lähettää. Sikamainen hinta joulumerkillä 1,40 euroa kappale. Kun kortteja on lähetettävänä vaikkapa 20 kpl, merkit maksavat jo 28 euroa. Mutta kyllä postin johtajat ovat taas reippaat bonuksensa ansainneet. Niin on hyvin johdettu tuota kaikkien lähetysten hukkaamislaitosta. Onnea hienosta työstä ja nostakaahan taas hintoja ensi vuonna. 

Vierailija
28/33 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetän joka vuosi noin 10 korttia. Aika tyyristä kyllä on. Silti pidän enemmän joulukorteista, kuin sähköisistä muistamisista.

Tänään vein postiin sellaiseen isoon kirjekuoreen pakatun littanan ja kevyen lahjan, ja sen postitus maksoin 10 euroa! Hinnoissaan ovat kyllä Postin palvelut. En jaksanut enää miettiä muita vaihtoehtoja, kun olin hikisen jonottelun jälkeen siihen tiskille viimein päässyt.

Jos olisit lähettänyt pakettiautomaatilla pakettina, niin olis maksanut 5,90. (Täytyy ostaa ja maksaa netissä etukäteen)

No just. Mistähän noitakin tietää, jos kerran vuodessa lähettää jotain.

Vierailija
29/33 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetän joka vuosi noin 10 korttia. Aika tyyristä kyllä on. Silti pidän enemmän joulukorteista, kuin sähköisistä muistamisista.

Tänään vein postiin sellaiseen isoon kirjekuoreen pakatun littanan ja kevyen lahjan, ja sen postitus maksoin 10 euroa! Hinnoissaan ovat kyllä Postin palvelut. En jaksanut enää miettiä muita vaihtoehtoja, kun olin hikisen jonottelun jälkeen siihen tiskille viimein päässyt.

Jos olisit lähettänyt pakettiautomaatilla pakettina, niin olis maksanut 5,90. (Täytyy ostaa ja maksaa netissä etukäteen)

No just. Mistähän noitakin tietää, jos kerran vuodessa lähettää jotain.

Eiköhän kaikki hinnat ja ohjeet löydy netistä.

Vierailija
30/33 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joulukortteja aletaan skannata nettiin siten, että löytyy Googlen kuvahausta kakusanalla joulukortti. Itselleni olen skannannut niitä kortteja, jotka saan pahvisena, mutta en osaa laittaa nettiin. Skannausasetukset: skannauskoko A6, formaatti jpg, pixel asetus pieni tarkkuus. Alle megan kokoiset ei turhaan jumita sähköpostia. Voi sitten lähettää whatsupilla, messengerillä, sähköpostilla jne.

Vierailija
31/33 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kehuskeli facessa, kuinka monta sataa joulukorttia oli lähettänyt. Onko niin kova tarve mielistellä mahdollisimman monia ja saada itse paljon kortteja, vai mikä lie. Siis minkälaisen summan sellaiseen saa kulumaan, ja jos vielä ulkomaille lähettää osan! Parempi olisi pistää hyväntekeväisyyteen.

Itse olen lähettänyt noin tusinan, koska monet sukulaiset odottavat sitä, ja on se ihan kivaa. Maksaahan se, mutta olkoon kerran vuodessa.

Vierailija
32/33 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olen lähettänyt n 50 korttia, mutta viime jouluna aloin ihmetellä, että yhden postimerkin hinnalla saa kaksi korttia kaupasta.

Nyt lähetän vain niille, joilla ei ole kännykkää/älypyhelinta.

Ei ole varaa pistää monen päivän ruokarahaa postimerkkeihin.

Posti on tuhlannut nimenmuutoksissa ym hörhöilyssä miljoonia.

Aluksi oli Posti, sitten Itella(joku terveyssiteen nimi) ja taas Posti

Itella porukka saisi maksaa vouhkaamisensa.

Vierailija
33/33 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortin lähettäminen ei maksa mitään, kun teet näin: Skannaa saamasi kortit A6 kokoon jpg:nä. Laita ne omadriveen ja imuta puhelimeen. Sen jälkeen lähetä kortteja whatsupilla, sähköpostilla tai multimefiaviestinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme