Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotosta selvinnyt ei automaattisesti joudu sinne uudestaan

Pian velaton
11.12.2022 |

Tällä palstalla olen saanut lukea parista ketjusta, että kuitenkin pian olet taas ulosotossa jne.

Siis mitä!? Miksi ei ymmärretä, että todella moni siitä kurimuksesta selvinnyt ei todellakaan halua siihen joutua enää koskaan ja tekee kaikkensa, että ei niin käy! Miksi oletetaan, että ihminen ei voi oppia virheistään ja hoitaa asiansa tulevaisuudessa paremmin? Pitää olla alistamassa ja polkemassa maanrakoon ja edelleen pitää huonompana ihmisenä.

Sekin on naurettavaa ja typerää, että näiden neropattien mielestä kerran ulosotossa ollut ei saisi ilmeisesti enää koskaan ottaa velkaa. Eli jos nuorena mokaa luottotiedot ja saa ne maksettua, niin et saisi koskaan ottaa esim. asuntolainaa tai luottokorttia.

Äly hoi. Itsellä ulosotossa enää 500€ ja kun sen saan pois, niin en todellakaan aio enää joutua ulosottoon! Mullakin on ihmisarvo ja on aina ollut vaikka olenkin luottotiedoton.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suurella todennäköisyydellä kyllä menettää. Lähes jokainen luottotietonsa takaisin saanut alkaa heti miettiä mitä ostaisi ja mistä saisi mahdollisimman paljon lainaa nyt, kun luottotuedot on kunnossa.

Eräs tv:stäkin tuttu haki 350k€ lainaa heti ja ilmeisesti 300k€ sai koska pankki ei enää näe luottotiedottomuutta. Ei ihmiset opi yhtään mitään tällä nykyisellä systeemillä, he vain odottavat että luottotiedot palaa ja sit tehdään heti lainaa ja seotaan lopullisesti. Jokaiselle luottotietonsa menettäneelle pitäisi plla pakollinen kurssi taloudenhoidosta.

Vierailija
22/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltäni meni luottotiedot samana päivänä kun hän täytti 18v, ja tämä johtui hänen rikollisesta isästään. Nyt vajaa nelikymppisenä saa ne vihdoin takaisin. Tilanteita on monia eikä nuo arvostelijat tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään.

Toisen puolesta ei menetä luottotietojaan.

Ei toisen puolesta, mutta toisen takia voi menettää. Kun minä muutin 18-vuotiaana omaan kämppään, minulle alkoi tulvimaan perintäkirjeitä kun äitini oli salaa shoppaillut minun tiedoilla ja luonnollisesti piilotellut laskut. Minun oli pakko maksaa itse kun en voinut todistaa, etten niitä ole itse tilannut. Sain apua maksuihin sukulaisilta ja jos en olisi saanut, ne olis menny ulosottoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ex tyttöystävä oli aina tilannut postimyynnistä ja klarna.

Yritti selittää korkoja jne, ei mennyt jakeluun.

Tuli meillä käymään ja näytin laskusta maksat 4 euroa lyhennystä ja 20 euroa kuluja.

Ottivat tiukan kuurin, maksoivat laskut pois. Tyttöystävä alkoi tilaamaan uudestaa. Tilatut tuotteet olivat halpoja vaatteita.

Erosivat, poika muutti kotiin. Tyttöystävä halusi jäädä asumaan asuntoon, joka oli pikkasen liian kallis kahdelle. Taatusti ei oppinut mitään.

Vierailija
24/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 20 000 euroa ulosotossa, kaiken olen maksanut pois 10 vuotta sitten ja uudestaan en aio enää koskaan tuohon joutua.

Vierailija
25/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että ne samat ihmiset on ulosotossa vuodesta toiseen. Aina välillä on parin kuukauden katko ja sitten tulee työnantajalle kirje, jossa on tieto suojaosuudesta jne. ja taas pidätetään maksuja suoraa palkasta.

Tuo on täysin keksitty tarina. Vai onko työpaikallesi (työpaikastasi on kyse vaikka et sitä mainitsekaan) muka oikeasti pesiytynyt ihmisiä jotka hoitavat laskunsa jatkuvasti ulosoton kautta? Jos näin on niin se luo erittäin epäilyttävän kuvan työyhteisöstäsi. Työntekijöiden palkat ovat mitä ilmeisimmin kovia kerta pystyvät maksamaan jatkuvasti satoja euroja ylimääräistä mutta he eivät osaa hoitaa raha-asioitaan. Onko kyseessä kenties jokin virasto?

Vierailija
26/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli meillä käymään ja näytin laskusta maksat 4 euroa lyhennystä ja 20 euroa kuluja.

Ottivat tiukan kuurin, maksoivat laskut pois. Tyttöystävä alkoi tilaamaan uudestaa. Tilatut tuotteet olivat halpoja vaatteita.

Erosivat, poika muutti kotiin. Tyttöystävä halusi jäädä asumaan asuntoon, joka oli pikkasen liian kallis kahdelle. Taatusti ei oppinut mitään.

Taas keksitty juttu. Älkää uskoko tuota. Jos Klarnan laskusta maksaa 24 euroa kuukausittain niin siitä menee yli puolet velan lyhennykseen, ei neljää euroa kuten kirjoittajaa valehtelee

Vierailija
27/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin suurella todennäköisyydellä kyllä menettää. Lähes jokainen luottotietonsa takaisin saanut alkaa heti miettiä mitä ostaisi ja mistä saisi mahdollisimman paljon lainaa nyt, kun luottotuedot on kunnossa.

Eräs tv:stäkin tuttu haki 350k€ lainaa heti ja ilmeisesti 300k€ sai koska pankki ei enää näe luottotiedottomuutta. Ei ihmiset opi yhtään mitään tällä nykyisellä systeemillä, he vain odottavat että luottotiedot palaa ja sit tehdään heti lainaa ja seotaan lopullisesti. Jokaiselle luottotietonsa menettäneelle pitäisi plla pakollinen kurssi taloudenhoidosta.

Heh heh! Älkää uskoko näitä sepitettyjä tarinoita. Vai että tuttu haki heti 350 000 euroa lainaa pankilta ja sai 300 000 euroa tuosta vain. Heh heh! Ei pankki todellakaan anna tuossa tilanteessa noin suurta summaa lainaksi.

Todellisuudessa luottotiedot takaisin saatuaan ihminen ei halua enää uusia maksuhäiriömerkintöjä. Poikkeuksia toki on, mutta he ovat yleensä ongelmatapauksia (tosin sellaiset harvoin saavat velkojaan maksettua).

Vierailija
28/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian velaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että ne samat ihmiset on ulosotossa vuodesta toiseen. Aina välillä on parin kuukauden katko ja sitten tulee työnantajalle kirje, jossa on tieto suojaosuudesta jne. ja taas pidätetään maksuja suoraa palkasta.

Syynä tuohon ainakin mun kohdalla se, että velkojen maksamisessa kestää. Samaan aikaan velkoja pöyrii vuosia perintätoimistossa eikä niitä pysty maksamaan ulosoton takia. Välillä saa maksettua ulosottoon kaikki pois, mutta jostakin perintätoimistosta paukahtaa taas jotakin ulosottoon. Ei ne velat niin vain maksuun tule. Kyse voi oikeasti olla todella vanhoista veloista eikä todellakaan mistään uusista.

Siis tosissasi väität, että velat pyörii jonkun 7 vuotta perintätoimistossa ennen päätymistä ulosottoon?

Kyllä ne voi olla 7 vuotta tai kauemminkin. Ne menee ulosottoon ja perintätoimisto uusii velkojen perimistä ja velat voi seilata edestakaisin ulosoton ja perintätoimiston välillä. Nytkin olen maksellut velkoja vuodelta 2007. Velkojen maksuun olen kyennyt vasta 2013 lähtien kun pääsin kokopäiväisesti töihin opiskeluiden jälkeen. Ensimmäiset velat menneet ulosottoon vuonna 2008.

Vierailija
29/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sun kaltaisten ihmisten vuoksi tämän aloituksen tein. Kun teille ei millään mene jakeluun, että jokainen luottotiedoton EI ole samanlainen. Moni tekee kaikkensa, että saa velat maksettua ja tiedot puhtaaksi. Vuosia eletään pienillä rahoilla ja pitää elää tarkkaan, että rahat riittää. Kyllä siinä käydään kova koulu rahankäytöstä ja osalla menee oppi todella hyvin perille. Kuten itselle. En todellakaan aio päätyä ulosottoon enää ikinä. 

Vierailija
30/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täysin keksitty tarina. Vai onko työpaikallesi (työpaikastasi on kyse vaikka et sitä mainitsekaan) muka oikeasti pesiytynyt ihmisiä jotka hoitavat laskunsa jatkuvasti ulosoton kautta? Jos näin on niin se luo erittäin epäilyttävän kuvan työyhteisöstäsi. Työntekijöiden palkat ovat mitä ilmeisimmin kovia kerta pystyvät maksamaan jatkuvasti satoja euroja ylimääräistä mutta he eivät osaa hoitaa raha-asioitaan. Onko kyseessä kenties jokin virasto?

Lisäksi mietin, että onko kyseinen kommentoija palkanlaskija vai mistä hän tuollaisia tietää? Jonkun tavallisen työntekijän joka ei palkkoja käsittele, ei tarvitse tuollaisia tietää työkavereistaan. 

Vierailija
31/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten joku ei tiedä velkojaan. Mutta en olekaan ulosotossa, vaikka on eletty joskus oikeasti kuukausi kalapuikoilla ja kaurapuurolla. 

Jos yhtään on vastuullinen, tietää kyllä mitä on velkaa ja minne.

Vierailija
32/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, miten joku ei tiedä velkojaan. Mutta en olekaan ulosotossa, vaikka on eletty joskus oikeasti kuukausi kalapuikoilla ja kaurapuurolla. 

Perintätoimistoja on lukuisia ja se on loputon suo. Itse ainakin totesin, että pääsen helpommalla kun annan vain joka perintätoimistosta mennä ulosottoon ja sitä kautta maksan velat pois. Jos menee samaan aikaan palkasta ulosottoon, niin ei mulla ainakaan ollut mitään mahdollisuutta maksaa perintätoimistoihinkin velkaa. Ei vain rahat riittäneet. 

Vierailija
33/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle, vaikka sinunkaan rahankäyttösi ei selvästikään ole kovinkaan hyvällä pohjalla kerta olet joutunut pelkkää kaurapuuroa vetämään. Tosin kirjoitutksesi ei ole edes totta.

Vierailija
34/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian velaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintätoimistoja on lukuisia ja se on loputon suo. Itse ainakin totesin, että pääsen helpommalla kun annan vain joka perintätoimistosta mennä ulosottoon ja sitä kautta maksan velat pois. Jos menee samaan aikaan palkasta ulosottoon, niin ei mulla ainakaan ollut mitään mahdollisuutta maksaa perintätoimistoihinkin velkaa. Ei vain rahat riittäneet. 

En tiedä montako perintätoimistoa nykyään Suomessa on, mutta kun minä aikoinaan olin suurissa maksuvaikeusissa niin minulle tuli kirjeitä kolmelta tai neljältä eri perintätoimistolta. Siihen aikaan ei ollut mitään helppoa tapaa tarkistaa paljonko velkaa on muuta kuin kirjeistä (joita tuli viikottain). Kirjetulva aiheuttaa pian kuitenkin sen, että niitä ei sitten enää halua edes aukaista (näinhän käy joka ikiselle joille perintäkirjeitä satelee koko ajan). Ei se kirjeiden lukeminen auta yhtään mitään jos velkoja ei pysty maksamaan. Tässä vaiheessa ollaankin pisteessä jolloin on parasta antaa kaikkien velkojen mennä ulosottoon, kuten talousneuvojatkin aina ohjeistavat. Kun homma on lähtenyt kerran kunnolla käsistä niin sitä ei enää kannata, eikä käytännössä välttämättä edes voi, yrittää pysäyttää ennen kuin kaikki velat on ulosoton perittävänä. Sieltä ne on helpoin maksaa pois, vaikkakin kuluja tulee paljon lisää ja maksuhäiriömerkintäkin voi tulla.

Tietämättömille muuten tiedoksi, että jos lasku joutuu ulosoton perittäväksi niin se ei vielä tarkoita maksuhäiriömerkintää. Sieltä tulee pari maksukehotusta ja jos niitä ei maksa niin vasta sen jälkeen maksuhäiriö syntyy. Koko "prosessissa" alkuperäisen laskun eräpäivästä maksuhäiriön syntyyn kestää noin puoli vuotta. Meinaan vain, että tuossa aiemmin oli yksi kirjoitus missä joku väitti, että samoilta ihmisiltä pitää parin kuukauden välein pidättää palkasta tietyy osuus ulosottoa varten. Kyseinen kirjoitus on täyttä p*skaa.

Vierailija
35/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh! Älkää uskoko näitä sepitettyjä tarinoita. Vai että tuttu haki heti 350 000 euroa lainaa pankilta ja sai 300 000 euroa tuosta vain. Heh heh! Ei pankki todellakaan anna tuossa tilanteessa noin suurta summaa lainaksi.

Todellisuudessa luottotiedot takaisin saatuaan ihminen ei halua enää uusia maksuhäiriömerkintöjä. Poikkeuksia toki on, mutta he ovat yleensä ongelmatapauksia (tosin sellaiset harvoin saavat velkojaan maksettua).

No käypäs katsomassa Vilman IG.

Vierailija
36/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian velaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sun kaltaisten ihmisten vuoksi tämän aloituksen tein. Kun teille ei millään mene jakeluun, että jokainen luottotiedoton EI ole samanlainen. Moni tekee kaikkensa, että saa velat maksettua ja tiedot puhtaaksi. Vuosia eletään pienillä rahoilla ja pitää elää tarkkaan, että rahat riittää. Kyllä siinä käydään kova koulu rahankäytöstä ja osalla menee oppi todella hyvin perille. Kuten itselle. En todellakaan aio päätyä ulosottoon enää ikinä. 

Ei tietenkään niin, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä kyllä. Kun on kerran raha-asiansa sössinyt, sössii ne uudelleen ellei ole tapahtunut esim. tuloissa suuri hyppäys tai ulosotto aiheuttanut perheen hajoamisen tms. tarpeeksi herättävää. Suomessa ihan liian helposti taputellaan selkään ja ymmärretään, ihmiset eivät opi mitään. Vuokrakpdin saat kun täytyyhän se nyt auttaa miestä mäessä jne. Ei todellakaan pitäisi, luottotiedot menettäneen tulisi asua tukiasunnossa ja vuokran mennä vuokratuen kautta.

Vierailija
37/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidait itse olla aika raasu kun et silkkaa faktaa usko. Kukaan ei halua luottotietojaan menettää, ne jotka menettää, eivät hallitse rahankäyttöään. Siinä ei paljon halut auta. Tuokin lainan saaja sotkee asiansa ihan varmasti uudelleen, palataanpa asiaan vuoden päästä.

Vierailija
38/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollisen ja asioistaan oppineen velallisen kannalta on hyvä, että luottotiedot puhdistuvat nykyään kuukauden sisään siitä, kun kaikki velat on maksettu. Itsekin olin aikoinaan kaksi vuotta luottotiedoton senkin jälkeen, kun maksoin kaikki velkani pois. Se oli mielestäni kohtuutonta. Vaikeuttaa monia asioita ja jopa pahentaa ihmisen ahdinkoa. 

Sitten jos on niitä jotka eivät opi virheistään ja pistävät "piikin" täyteen heti, kun se on mahdollista on tilanne kurja taas luotonantajalle tai vuokranantajalle. Yht'äkkiä näillä onkin venkula riesanaan, joka on huono maksamaan.

Vierailija
39/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas keksitty juttu. Älkää uskoko tuota. Jos Klarnan laskusta maksaa 24 euroa kuukausittain niin siitä menee yli puolet velan lyhennykseen, ei neljää euroa kuten kirjoittajaa valehtelee

Tästä on yli 8 v aikaa, voi olla jopa 10.

Mutta näin oli. Lyhensi minimin ja kulut olivat monta krt enemmän, kuin loppusumma.

Olen myös lähes varma oli Kkarna. H&m , hobby hallia jne tilaili

Vierailija
40/126 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian velaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montako perintätoimistoa nykyään Suomessa on, mutta kun minä aikoinaan olin suurissa maksuvaikeusissa niin minulle tuli kirjeitä kolmelta tai neljältä eri perintätoimistolta. Siihen aikaan ei ollut mitään helppoa tapaa tarkistaa paljonko velkaa on muuta kuin kirjeistä (joita tuli viikottain). Kirjetulva aiheuttaa pian kuitenkin sen, että niitä ei sitten enää halua edes aukaista (näinhän käy joka ikiselle joille perintäkirjeitä satelee koko ajan). Ei se kirjeiden lukeminen auta yhtään mitään jos velkoja ei pysty maksamaan. Tässä vaiheessa ollaankin pisteessä jolloin on parasta antaa kaikkien velkojen mennä ulosottoon, kuten talousneuvojatkin aina ohjeistavat. Kun homma on lähtenyt kerran kunnolla käsistä niin sitä ei enää kannata, eikä käytännössä välttämättä edes voi, yrittää pysäyttää ennen kuin kaikki velat on ulosoton perittävänä. Sieltä ne on helpoin maksaa pois, vaikkakin kuluja tulee paljon lisää ja maksuhäiriömerkintäkin voi tulla.

Tietämättömille muuten tiedoksi, että jos lasku joutuu ulosoton perittäväksi niin se ei vielä tarkoita maksuhäiriömerkintää. Sieltä tulee pari maksukehotusta ja jos niitä ei maksa niin vasta sen jälkeen maksuhäiriö syntyy. Koko "prosessissa" alkuperäisen laskun eräpäivästä maksuhäiriön syntyyn kestää noin puoli vuotta. Meinaan vain, että tuossa aiemmin oli yksi kirjoitus missä joku väitti, että samoilta ihmisiltä pitää parin kuukauden välein pidättää palkasta tietyy osuus ulosottoa varten. Kyseinen kirjoitus on täyttä p*skaa.

Sitten jotkut perintätoimistot jättävät pieniäkin muutaman euron summia jälkiperintään hautumaan, joita sitten heitellään sopivasti ilmoille perintäkuluineen ja ulosottoon. Siinä lyödään lyötyä ja harrastetaan omanlaistaan ryöstöä. Minä vaadin aikoinaan perintätoimistoilta mustaa valkoisella, että olen maksanut heille jokaisen sentin. Olin velaton, mutta silti kaksi vuotta luottotiedoton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi