Miten yleinen automaattiajokortti nykyyän on?
Nyt kun suurin osa autoista ja melkein kaikki uudet autot ovat automaatteja, onko moni hankkinut helpomman ja edullisemman automaattikortin?
Kommentit (26)
Järkevintä olisi nykyään ajaa vain automaattikortti alkuun. Saa kortin nopeammin ja voi keskittyä paremmin liikenteeseen, kun ei tarvitse miettiä sitä vaihteen vaihtamista, mäkilähtöjä ja muuta, joille ei sitten oman autonkaan kanssa ole tarvetta. Jos on tarvetta manuaalivaihteiston käytön oppimiselle, sen voisi hankkia myöhemmin lisäksi.
Minulla on ompelukoneen ajokortti, silläkö voi ajaa automaattia eiku siinähän on se poljin..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autoradioton ajokortti, en osaa ajaa kuunnelle suomalaisia kaupallisia kanavia. Kyllähän se vähän rajoittaa elåmää.
Lisäksi ajokortillani ei saa pysåhtyä ABC asemilla.
Ovatko ihmiset näin pihalla, että eivät tiedä tuota korttia, kun pitää pilailla? Ihmisten t.hmy.s, en jaksa enää yllättyä.
Milloinkohan viimeksi olen ajanut antiikkisella man vaihteisella autolla, hmmm... Ei tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Automaattihan on vaikeampi ajaa ja varsinkin liukkaalla.
Molemmat väitteet väärin -muuten meni ihan hyvin! :)
Opetin kaikki lapseni ajamaan automaatilla ja inssinkin ajoivat tietty sillä samalla autolla. Joten tunnen montakin.
Itse ajoin inssin nuorena manuaalilla, mutten usko että kovin sujuvasti enää osaisin niitä vaihteita renkata ja kytkintä painella kesken ajon, kun olen koko 25 vuotta, jotka mulla on kortti ollut, ajanut aina automaattivaihteisia autoja. Minusta manuaali on niin kömpelö ja huono systeemi, etten tajua miksi joku muu kuin joku rallikuski sellaista haluaa.
Mitä enemmin mt-ongelmat lisääntyy, sitä enemmin myös automaattiajokortit.