Lue keskustelun säännöt.
Uutisoidaan, että opettajat kiusaavat oppilaita, mutta kukaan ei suostu kertomaan, millaista ko. kiusaaminen on.
11.12.2022 |
Onko sitä, että vaaditaan hyvää käytöstä ja esim. työskentelyä tunnilla?
Kommentit (22)
Kakkis kirjoitti:
Konkreettisia esimerkkejä olisi kyllä kiva kuulla.
Ei sellaisia tule. Katsopa vaikka viestiketjun ensimmäistä vastausta. Kirjoittaja heittäytyi heti puolustuskannalle koska hän tietää olevansa huono isä/äiti joka syyttää opettajia sellaisistakin asioista jotka kuuluvat huoltajille.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oma kokemukseni kouluajalta opettajan kiusaamana:
Menin kouluun 7-vuotiaana pahaa-aavistamattomana ja avoimin mielin.
Sain opettajakseni vanhemman naisopettajan joka esitti hyvin uskovaista, mutta jos kohtelu mitä sain on uskovaisille ominaista niin vielä vähemmän arvostan.
En tiedä mikä minussa opettajaa ärsytti, mutta heti alkuunsa jouduin hampaisiin.
Ihan noin yleisellä tasolla olin syyllinen aina ja kaikkeen. Erään tytön silmälasit meni rikki pudotessaan koulun käytävässä missä tungeksi lauma kakaroita; minä olin syyllinen. Tässä yksi esimerkki, en ala kaikkea tähän kirjaamaan.
Kun en heti osannut jotain, sain olla silmätikku ja pilkan kohde, opettaja pyrki saamaan koko luokan nauramaan minulle. Minulla oli jopa haukkuma-kutsumanimi koska totta kai ja taas minä olin mokannut, ollut tyhmä, en osannut jne jne.
Kun opeteltiin kertotaulua meillä oli ns. kertotaulukokeita missä opettaja luetteli esin viisi kertaa kahdeksan tai yhdeksän kertaa seitsemän jne. ja koska olin huono tässä, vastaukseni luettiin ääneen luokan edessä pirullinen ilme naamalla. Kun olin huono matematiikassa opettaja määräsi minut usein koulun jälkeen käytävään opettajienhuoneen oven taakse seisomaan tunniksi.
Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, eikä ole ihme että aloin vihaamaan koulua heti alusta alkaen. Yksi esimerkki vielä on se, että kun vihaan makaronilaatikkoa enkä voi sitä oksentamatta syödä, ope yritti minua pakottaa sitä nielemään. En suostunut ja niinpä sitten istuttiin ruokasalissa sen jäleen kun muut lähti välitunnille, minä koskematon lautanen edessa. Lopulta sitten ope rangaistukseksi määräsi että minun on vietävä se lautanen keittiöön ja näytettävä etten ole syönyt. Näin tein mutta siellä työskenteli eräs erittäin mukava täti joka aina sanoi että ei sinun tarvitse jos halua.
Tällä opettajalla ei ollut omia lapsia mikä on valtavan hyvä. Millaista olisi kasvaa tuollaisen sadistin nujertamana.
Ihme kyllä se kuitenkin kasvatti valtavan sisun ja myös vihan tätä ihmistä kohtaan. Luuli nujertavansa minut kokonaan, ei onnistunut. Tuossa parikymppisenä inostuin opiskelemaan ja olen suorittanut kolme tutkintoa aika nopeaan tahtiin. Minulla on hyvä työpaikka ja asiat hyvin. Ihmisiä opettajatkin ovat ja heissä voi olla melkoisia .. jääkööt sanomatta.