Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutisoidaan, että opettajat kiusaavat oppilaita, mutta kukaan ei suostu kertomaan, millaista ko. kiusaaminen on.

Vierailija
11.12.2022 |

Onko sitä, että vaaditaan hyvää käytöstä ja esim. työskentelyä tunnilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ole itse käynyt koulua? Jos olisit, ehkä ymmärtäisit että esimerkiksi nöyryyttäminen on kiusaamista.

Vierailija
2/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettisia esimerkkejä olisi kyllä kiva kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä, että lapseni käytökseen puututaan mutta kun naapuripulpetissa istuva Petteri käyttäytyy samoin tai pahemmin, niin Petterille ei seuraa siitä mitään. Kokeet arvostellaan kovalla kädellä, muilla ei.  Liikuntatunneilla vaaditaan enemmän, muilta ei.

Kun koulussa sattuu jotain, on lapseni ensimmäinen epäilty vaikka ei ollut sinä päivänä koulussa ollenkaan.

Opettaja antaa eri tehtävät kuin muille, ei eriytä ylöspäin mutta Maijaa, Kaijaa, Liisaa ja Petteriä eriyttää. Ei auta edes erityisopettajan sanominen asiasta.

Puhutaan lapsen asiat koko luokan kuullen. 

Tässä muutama esimerkki. 

Vierailija
4/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kouluissa kiusata ketään muuta, kuin opettajia!

Näillä vässyköillä on kaikki langat käsissään...

Vierailija
5/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä, että lapseni käytökseen puututaan mutta kun naapuripulpetissa istuva Petteri käyttäytyy samoin tai pahemmin, niin Petterille ei seuraa siitä mitään. Kokeet arvostellaan kovalla kädellä, muilla ei.  Liikuntatunneilla vaaditaan enemmän, muilta ei.

Kun koulussa sattuu jotain, on lapseni ensimmäinen epäilty vaikka ei ollut sinä päivänä koulussa ollenkaan.

Opettaja antaa eri tehtävät kuin muille, ei eriytä ylöspäin mutta Maijaa, Kaijaa, Liisaa ja Petteriä eriyttää. Ei auta edes erityisopettajan sanominen asiasta.

Tässä muutama esimerkki. 

Niin eI sE mEidÄn EeMi kOskaaN 😆🤣😁😂

Vierailija
6/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista = kielletään somettaminen tunnilla.

Vierailija
7/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa.

Opettajalla oli "tähtioppilas"; ilmeetön kympin poika, joka opettajalta piilossa oli luokan pahin kiusaaja. Poika teki minun lapsestani syntipukin ja opettaja lähti tähän mukaan. Opettaja piti pojalleni eri sääntöjä, huusi kovaan ääneen hänen nimeään - turhaan, kertoi koko luokan kuullen "Nyt teidän muiden täytyy taas odottaa kun x:n äiti on laittanut viestiä kiusaamisesta ja MINUN pitää taas mennä selvittelemään!". Käytävällä "tähtioppilas" pisti parastaan ja esitti itkevänsä. Opettaja huusi lapselleni käytävässä ylempien luokkien oppilaiden kuullen: "No niin x, oletko nyt tyytyväinen! Oletko nyt tyytyväinen! Y itkee!" No, nämä totta kai vain pieniä esimerkkejä koko kamaluudesta.

Onneksemme uusi apulaisrehtori oli opettajan huomaamatta todistanut monia tapahtumia. Hän nimittäin soitti minulle kotiin ja kysyi, että tiedänkö, että lastani kiusataan ja myös opettaja osallistuu siihen. Olin niin kiitollinen! Pääsin paikalle palaveriin missä opettajaa ohjattiin muuttamaan käytöstään, mutta vanha koira ei opi uusia temppuja. Lopulta opettaja sai lähtöpassit.

Vierailija
8/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama esimerkki. 

Meillä oli ihan samaa, älä anna periksi! Toivottavasti joku koulun henkilökunnasta uskaltaa avata suunsa. En tiedä mitä olisi tapahtunut, jos koulun apulaisrehtori ei olisi soittanut meille. (Kirjoitin tuon 7.vastauksen.)

Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
9/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun opettaja antaa kokeesta kutosen kympin sijaan.

Vierailija
10/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama esimerkki. 

Et voi tietää, puututaanko naapuripulpetissa istuvan käytökseen ja miten.

Kokeiden arvostelussa opettaja käyttää mallivastauksia ja arvostelutaulukoita. Muu työtapa olisi liian työläs ja arvosanat eivät olisi vertailukelpoisia.

Jos on päätös helpotetusta oppimäärästä, arvostellaan lievemmin, mutta mukautettu arvostelu näkyy todistuksessa.

Eriyttämistä on, että opettaja antaa eri tehtävät kuin muille.

Vierailija
11/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa.

Opettajalla oli "tähtioppilas"; ilmeetön kympin poika, joka opettajalta piilossa oli luokan pahin kiusaaja. Poika teki minun lapsestani syntipukin ja opettaja lähti tähän mukaan. Opettaja piti pojalleni eri sääntöjä, huusi kovaan ääneen hänen nimeään - turhaan, kertoi koko luokan kuullen "Nyt teidän muiden täytyy taas odottaa kun x:n äiti on laittanut viestiä kiusaamisesta ja MINUN pitää taas mennä selvittelemään!". Käytävällä "tähtioppilas" pisti parastaan ja esitti itkevänsä. Opettaja huusi lapselleni käytävässä ylempien luokkien oppilaiden kuullen: "No niin x, oletko nyt tyytyväinen! Oletko nyt tyytyväinen! Y itkee!" No, nämä totta kai vain pieniä esimerkkejä koko kamaluudesta.

Onneksemme uusi apulaisrehtori oli opettajan huomaamatta todistanut monia tapahtumia. Hän nimittäin soitti minulle kotiin ja kysyi, että tiedänkö, että lastani kiusataan ja myös opettaja osallistuu siihen. Olin niin kiitollinen! Pääsin paikalle palaveriin missä opettajaa ohjattiin muuttamaan käytöstään, mutta vanha koira ei opi uusia temppuja. Lopulta opettaja sai lähtöpassit.

Semmoinen voimafantasia. Vanhempia ei ikimaailmassa oteta mukaan työnohjaustilaisuuksiin.

Vierailija
12/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama esimerkki. 

Niin eI sE mEidÄn EeMi kOskaaN 😆🤣😁😂

Sanoinko niin? Erityisopettaja on sanonut, että pitää eriyttää ylöspäin. Oma opettaja ei tee sitä silti. Kun lapseni on ollut syyllinen, niin siitä on otettu vastuu mutta ei herranen aika sellaisesta mitä ei ole tehnyt. Ei ollut sinä päivänä koulussa (terapiapäivä). Tulee soitto lapsen koulukaverin äidiltä, että lapsensa puhui näin koulussa teidän lapsen asioista, opettaja kuulemma sanoi. Siinä sitten mietit, että mitä ihmettä. Tuskin tuo äiti keksi juttua, ja ei keksinyt, tätä selvitettiin jopa opetusjohtajan tasolta.

Vierailija
13/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa.

Semmoinen voimafantasia. Vanhempia ei ikimaailmassa oteta mukaan työnohjaustilaisuuksiin.

Työnohjaus on ihan eri asia kuin keskustelutilaisuus. Olen itsekin ollut sellaisessa jossa opettaja joutui pyytämään lapseltani anteeksi.

Vierailija
14/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konsultaatio- tai havainnointikäynneillä erityistyöntekijänä todistanut oppilaiden kiusaamista parin opettajan taholta. Kerran teimme työparini kanssa opettajan kiusaamisesta valituksen koulun rehtorille. Ihan todellinen ilmiö on kyseessä, tuntuu oudolta, että jotkut täällä kuvittelevat vian olevan vanhemmissa tai lapsissa. Auktoriteettiuskovaisuutta se on.

Vierailija
15/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa.

Huoh, mikä sinua vaivaa? Ei kyseessä ollut mikään työnohjaus. Opettajan piti pyytää anteeksi ja saimme olla paikalla, kun koulun erityistyöntekijät tekivät opettajan kanssa sopimuksen kielletyistä jutuista. Minulla on vieläkin kopio muistiosta itselläni.

Vierailija
16/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoulu on toista maata (kirjaimellisesti), mutta esimerkki 1970-luvulta:

Miesopettaja 6lk yhteiskuntaopin tunnilla huutaa vikuroivalle pojalle Olet imbesilli!

Opimme uuden sanan. En unohda pojan helakanpunaisia poskia ja tyrmistystä.

😓

Vierailija
17/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama esimerkki. 

Et voi tietää, puututaanko naapuripulpetissa istuvan käytökseen ja miten.

Kokeiden arvostelussa opettaja käyttää mallivastauksia ja arvostelutaulukoita. Muu työtapa olisi liian työläs ja arvosanat eivät olisi vertailukelpoisia.

Jos on päätös helpotetusta oppimäärästä, arvostellaan lievemmin, mutta mukautettu arvostelu näkyy todistuksessa.

Eriyttämistä on, että opettaja antaa eri tehtävät kuin muille.

Voin tietää koska tilanne käsiteltiin myöhemmin. Petteri kertoi asiasta itse. Opettaja voi pitää kokeita ilman mallikokeita. Lapsellani oli merkitty vastaus vääräksi vaikka oli oikein, eikä tapahtunut yhtä kertaa. Lapsellani ei ole helpotettua oppimäärää, on yleisopetuksessa. Eritysiopettaja on vaatinut erittämään ylöspäin, lapseni saa samat tehtävät kuin muut. Toisessa aineessa saa eri tehtävät ja siinä ei eriytetä.

Ymmärrän, että voi olla vaikea uskoa opettajan olevan kiusaaja.

Vierailija
18/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän lapsen kohdalla se tarkoittaa sitä, että opettaja huutaa lapselle tunnilla Pää kiinni!. Tai syyttää luokan vilkasta poikaa asioista, joihin hänellä ei ole ollut osaa eikä arpaa. Tai antaa jälki-istuntoa vain luokan pojille, mutta yksikään tyttö ei saa samasta rikkeestä seuraamuksia.

Tällainen ope meidän lapsella

Vierailija
19/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Konkreettisia esimerkkejä olisi kyllä kiva kuulla.

Ainakin tuo numeroiden antaminen, jos vähänkään mahdollista, huonompi kuin kuuluisi, siinä sinulle konkretiaa.

20/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteaikoinani (80-luvulla) eräs opettaja kiusasi muutenkin koulukiusattua oppilasta mm. käyttämällä tästä huumorin varjolla samaa haukkumanimitystä kuin kiusaavat koulutoverit. Aina kun opettaja teki niin, luokassa naurettiin. Opettaja oli suosittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi