Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minä ujostelen vain ikäisiäni?

Vierailija
10.12.2022 |

Tätä jatkunut niin kauan kuin muistan eli kouluaikoina alkoi ja sama jatkuu edelleen vaikka olen kolmekymppinen. Olen hirveän kiusaantunut juuri oman ikäisteni, vieraampien ihmisten seurassa. En meinaa uskaltaa silmiin katsoa! Koulussa olin hiljainen ja toki hieman ulkopuolinen pienen porukkani kanssa, mutta en kiusattu. Mulla on aina ollut muutama kaveri ja aikuisiälläkin olen pari uutta saanut, mutta tutustuminen vie hirveästi aikaa. Sitten taas vanhempien ihmisten tai lasten kanssa ei mitään ongelmaa. Tykkään jutella niitä näitä sellaisten kanssa, jotka ovat selkeästi eri ikäluokkaa. Mummoja katson aina hymyillen silmiin, ja olen se joka juhlissa hauskuuttaa lapsia. Tietääköhän joku keittiöpsykologi miksi minä pelkään omaa ikäluokkaani? Ja miten siitä voisi vihdoin opetella pois, vai voiko...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeli on vastaus kysymykseen

Vierailija
2/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minä söin kaksi dumle-munkkia ja join kaakaota ja söin pizzan. HUOM! Menkat lähestymässä... siksi tällainen ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailet itseäsi ikätovereihin ja tuolloin tunnet sisimmässäsi aina riittämättömyttä ja huonommuutta?

Vierailija
4/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slava Ukraine, sähkön hinta 50c/kwh

Vierailija
5/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena samanlainen. Juhlissa olin aina se, joka istui mummojen seurassa. Ehkä syynä on joku itsetunto-ongelma, huonommuuden tunne ikätovereihin verrattuna, ehkä alitajuinen vaikkei tietoisesti noin ajattelisi. Lapset ja vanhemmat tuntuvat turvallisilta eivätkä arvostele. Itse pääsin ongelmasta eroon iän myötä, vaikka vieläkin useimmat ystäväni ovat vanhempieni ikäluokkaa.

Vierailija
6/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Myös vaimollani kuulema sama. Eli et ole yksin. Varmaan selitys on tuo jo tarjottu oman ikäisiin vertailee itseään. Lisäksi kovaääniset teinit saattaa joskus kauhistuttaa; siinä aktivoituu ehkä jotkut kouluajan huonot muistot.

Vierailija
7/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ikäiset tuntuivat kypsymättömiltä pennuilta, itse tulin parikymppisenä toimeen paremmin vanhemman porukan kanssa.

Vierailija
8/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että on muitakin. Olen ihmetellut samaa. Tulen tosi hyvin toimeen ja juttuun vanhempien naisten kanssa, joihin ei ole minkäänlaista "seksuaalista kiinnostusta", mutta oman ikäisten parissa en oikein keksi mitään luontevaa sanottavaa.

t. mies

Vierailija
9/9 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täälläkin. Olen vielä plussana koulukiusattu. Tavallaan en pärjää yhtään ikäluokkani kanssa. Töissä on pakko ja se menee mutta vie voimia. Tämä on kyllä vittumainen tauti. Ei tunnu paranevan vanhempanakaan. M37