Miten voi olla että edes 70% työaika ei riitä palautumiseen?
En missään tapauksessa pystyisi tehdä enää 100% työaikaa. Nyt olen tehnyt puolisen vuotta 70% ja huomaan että voin hieman paremmin. En kuitenkaan ehdi palautua tarpeeksi. Olen jo yhden työpäivän jälkeen henkisesti ja fyysisesti niin loppu, että toipumiseen menee kolme-neljä päivää. Nuo päivät makaan sängyssä tai sohvalla enkä ole kenenkään kanssa puheissa tai tekemisissä, paitsi lasten. Lapset ovat onneksi sen verran isoja etteivät tarvitse jatkuvaa hoivaa, laitan toki ruoan ja jutellaan ja hassutellaankin. Toisella lapsella on vaikea autismi joka asettaa rajoitteita ja vie voimia. Lähinnä henkisiä voimia. Olen huolissani lapsen tulevaisuudesta koska olen yksinhuoltaja, eikä lapsella ole muita.
Olenko vain laiska kun väsyn työssäni? Työ on ollut aina voimavarani, ja olen pärjännyt hyvin. Viime vuosina siitä on tullut taakka joka syö voimiani ja lyö minut sängynpohjalle.
Kommentit (6)
Yritä vähän enemmän, ei tämä yhteiskunta pyöri jos kaikki ajattelee noin
Yksinhuoltaja, useampi lapsi ja ainakin yksi erityislapsi. Siinä on jo täysi työmaa, uupuminen on täysin normaali reaktio. Et ole yksin.
Tuskin liittyy siihen mitä töissä on vaan siihen mitä kotona on. Vaikka tekisit 0% työaikaa, voisit olla uupunut.
Ruokavaliomuutos.
Sokeri pois.
Vehnäpullamössö pois.
Lisää juureksia ja kasviksia.
Raskausajan multitabs auttaa tankkaamaan täekeitä vitamiinivarastoja.
Entisille kansanedustajille maksetaan sopeutumisrahaa, jotta ne saavat n. 1-3 vuotta palautua ja sopeutua 100%:sti. Oikeus sopeutumisrahaan syntyy yhden edustajavuoden perusteella. Eivät ne itseään syyllistä mistään. Eikä ne ole edes kipeitä, vaan laiskoja!
Sinun ei ole tarpeen syyllistää itseäsi mistään. Ota vaan iisisti ja teet oman jaksamisen mukaan. Tsemppiä!
Et ole laiska, älä syyllistä itseäsi.