Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan luottotietoni puhtaaksi tammikuussa ja mietin, että uskallanko hankkia käytetyn auton rahoituksella

Auton ostaja
10.12.2022 |

Olen siis vakituisessa työssä hoitoalalla ja on vakaat tulot. Mulla on tällä hetkellä käytössä 21 vuotta vanha auto. Ihan ok auto muuten, mutta ilmastointi ei toimi.

Nyt mietin, että uskallanko heti tietojen puhdistuttua ostaa edes vähän uudemman auton rahoituksella. Tämä nykyinen auto on ostettu rahoituksella miehen nimiin, mutta mä maksoin siitä lyhennykset vaikka samaan aikaan maksoin ulosottoon.

Kun saan tietoni puhtaaksi, niin en halua enää ikinä päätyä luottotiedottomaksi!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin luottotiedot liiallisesta sokeudesta ex-parisuhteessa. Kun sain luottotiedot takaisin, päätin etten enää koskaan ota turhaa velkaa. Säästän mielummin vaikka useamman vuoden ja ostan sitten toivotun asian.

Jos auto toimii, niin en vaihtaisi. Lähtökohtaisesti 5000€ auto voi olla hyvä tai suoranainen pommi. Pian auton hinnaksi voi tullakin tuplat jos huonosti käy. Tämän hintaluokan autoilla et voi ikinä olla varma mitä saat.

Vierailija
22/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapauskohtaisesti voi aina miettiä että tarvitseeko autoa aina omistaa. Voiko esim. leasing auto olla vaihtoehto. Tai voiko auton omistaa kimpassa läheisen tai muun luotettavan ihmisen kanssa, jolloin ostohinta ja kiinteät kulut menisi puoliksi.

Minunkin luottotietoni palautui, mutta en ole ainakaan heti ottamassa mitään luottoa tai lainaa.

Keväällä tekisi mieli ostaa trike moottoripyörä, mutta täytyy katsoa sitä sitten. Lainallahan se pitäisi ostaa. Triket ei kovin helposti lähde alta 7000 euron eli painitaankin vähän eri sarjassa kuin joittenkin autojen kanssa. Sitä pitää katsoo tarkasti sitten.

Mikään leasing tai kimppa-auto ei ole vaihtoehto. Oma auto josta määrään minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän