Flunssaiset! Onko teillä silmäkipua?
Flunssaa potenut tässä jo viikon ja silmät on kummalliset. Toinen silmä oli aluksi kipeä, tuntui silmän sisällä tms. Silmiä on kirvellyt ja mitkään kostutustipat ei oikein auta.
Yskäkin on kova, tuntuu, että silmät lentää päästä ulos, kun tulee yskänpuuska.
Onko muilla tämmöisiä oireita?
Kommentit (27)
Kuulostaa vähän samalta mikä mulla oli lokakuussa. Toinen silmä oli kipeä, punainen ja vetisti, ei rähmää. Kävin lopulta silmä päivystyksessä ja oli iriitti. Kosketustipat pitävät tilannetta aisoissa mutta eivät paranna. Jos jatkuu tai pahenee, kannattaa käydä silmälääkärillä, hoitamaton iriitti voi vaikuttaa näkökykyyn.
Ja noin muuten kosteutusgeeli on hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä silmäoireista ei puhuta oikeastaan mitään vaan jankutetaan kuinka koronassa on kova yskä ja korkea kuume?
Ilmeisesti noi on nyt tän hetken muunnoksen oireita.
Ei ole, koska mulla oli nuo oireet jo keväällä sairastetussa koronassa. Sehän oli muuten nimenomaan silmälääkäri, joka Kiinassa tämän viruksen ekana hoksasi eli kaiketi se originaalikin aiheutti just silmäoireita..
Mulla yli viikon nenä tukossa vihreää räkää, ei kuumetta, väsyttää.
Onko postiivisilla koronatestatuilla ollut? Vai onko jotain muuta flunssaa?
Viimeksi koronaisena ei ollut nenä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
mulla on ollut flunssa jo yli 2 viikkoa, mit vit..... En ole kertaakaan ollut koronassa, en ole ottanut edes rokotteita. Silti tää flunssa on jotenki erilainen, ei lähe millää.
Suosittelen koronatestiä.
Ei varsinaisesti, valuu vettä vain.
kurkku kipeä ja nenästä räkää. molemmista verta. terveydenhuolto ei päästänyt liäkärriin. sanoivat ett osta nenäsuihketta ja kurkkua desinfioivaa. ja hyvää päivänjatkoa.
hienosti menee.
Aina.
Jokaikinen kerta alkaa ensimmäisenä tuntua poskionteloissa ja sitten kipu leviää silmiinkin.
Astmadiagnoosikin tuli vasta poskiontelo- ja silmäoireiden tutkimisen seurauksena. Yksi lääkäri hoksasi teetättää pefin ja selvä astmahan se oli. Poskionteloissa ja silmissä tuntui paremmalta jo kahden päivän astmalääkityksen jälkeen.
Mulla kanssa oli reilun kaksi viikkoa mm. noita silmäoireita sekä muutenkin sellainen "olisko vaiko eikö olisi kipeä"-olo väsymyksineen ja vasta sitten näkyi testissä plussa kun ei enää tarvinnut arpoa onko kipeänä vai ei.
Mulla siis testiplussa vaati kunnon kurkkukivun, vinkuvan yskän ja kuumeen. Nuo "esioireet" ei vielä testissä plussana näkyneet.