Antaisitko lapsen nukkua yönsä päivävaatteilla?
Meillä ollut vaatteet päällä sänkyyn menosta puhetta lapsen kanssa. Meidän 6 vuotias ei näitä illan rutiineja tekisi vaan mielummin jättäisi tekemättä.
Eilen oli mennyt taas vaatteet päällä nukkumaan.
Miten te vastaavissa tilanteissa toimisitte?
Olenko nipottaja jos tästä lähin tarkastan nukkuuko vaatteet päällä ja riisun tarvittaessa?
Onko muilla ollut vastaavaa vääntöä lapsen kanssa?
Kommentit (24)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä enää ihmettele ihmisten tunkkaista hajua, jos aikuiset ihmisetkin nukkuvat päivävaatteet päällä. Eivät varmasti käy aamulla suihkussa eivätkä vaihda niitä vaatteita ennen ulos lähtöä. Ällöttää miten saastaisia tapoja monilla on. Lapsetkin löyhkäävät hielle ja kuolleelle ihosolukolle.
Kyllä mä ainakin käyn suihkussa ja vaihdan puhtaat vaatteet, ennenku lähden mihinkään. En kai mä nyt niillä nukutuilla vaatteilla minnekään mee 😅
No varmasti. Ja myös lapset tekevät varmasti samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päiväkoti-ikäinen menee ihan tarkoituksella päivävaatteilla nukkumaan. Päiväkotiaamut on vaikeita, niin helpottaa kun vaatteita ei tarvitse vaihtaa. Samoja materiaaleja ne yö-ja päivävaatteet on, joten ei mitään väliä.
Siis lapsi on ollut koko päivän tietyt vaatteet päällä, menee ne päällä nukkumaan ja sitten aamulla samoissa vaatteissa päiväkotiin? Mahtavaa. Missä vaiheessa lapsi peseytyy?
Kerrottiinko tuossa oikeasti että lapsi ei koskaa kävisi suihkussa tai vaihtaisi niitä päivävaatteita joka päivä. En ole koskaan oppinut ymmärtämään ihmisiä jotka lukee rivienvälistä ihan mitä tahtovat. Onko ihmisten lukutaito todella näin huono?
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa yhdessä iltapesut+ hampaitten harjaukset ja tietysti sitten yöpukuihin pukeutuminen.
Mikä siinä on niin nyt hankalaa?
Se kun illalla pitäisi katsoa nuoremman touhuja ja olettaisin, että tuo 6 vuotias itse jo tekisi edes hieman eikä aina yrittäisi luistaa niistä.
Ja nyt sille on vielä tullut tuo vaatteet päällä sänkyyn meno.
Kyllä mä ainakin käyn suihkussa ja vaihdan puhtaat vaatteet, ennenku lähden mihinkään. En kai mä nyt niillä nukutuilla vaatteilla minnekään mee 😅