Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako tekstaria yhteensä lähetätte päivässä tutuille?

Vierailija
10.12.2022 |

Suunnilleen?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmächatteihin n. 10-200 viestiä päivässä riippuen päivästä. Nämä on siis kaveriporukan keskusteluja joihin voi ölistä mitä sattuu aivan vapaasti.

Yksittäisille ihmisille sillon kun sattuu olemaan asiaa. Elämässäni on 2 ihmistä joille minulla on päivittäin asiaa.

Vierailija
22/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeita, vanhanaikaisia tekstiviestejä? En yhtään, ei kai noita enää kukaan käytä. Vain viranomaiset yms nettipalvelut vahvistusviesteihin.

No eikö tekstiviestit ole vaan puhelimella lähetettäviä lyhyitä viestejä. Minä käytän whatsappia tekstiviesteihin. 

No ei... Tekstiviestit ovat tekstiviestejä; ne kulkevat puhelinverkossa ja toimivat ilman internetyhteyttä. Usein nämä laskutetaan kappalehinnalla jos ei ole jotain pakettia. Whatsapp viestit ovat whatsapp viestejä, jotka lähetetään sovelluksella nettiyhteyden kautta. Lukumäärä ei mitenkään vaikuta niiden hintaan. Et voi lähettää whatsappilla tekstiviestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekstiviesti tarkoittaa nimenomaan matkapuhelinverkon välityksellä kulkevia viestejä. Whatsappit yms. on pikaviestejä tietoverkossa. Eli turhaan täällä pari tyyppiä viisastelee.

Vierailija
24/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän viestittelen yleensäkin. Minä kyllä ajattelin, että ap tarkoittaa tekstarilla kaikkia viestejä, jotka kirjoitetaan, oli sitten WA tai jokin muu sovellus. 

Ei, tarkoitin tekstareita. T. Keski-ikäinen ap

Vierailija
25/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän viestittelen yleensäkin. Minä kyllä ajattelin, että ap tarkoittaa tekstarilla kaikkia viestejä, jotka kirjoitetaan, oli sitten WA tai jokin muu sovellus. 

Minkä ikäinen keski-ikäinen vielä käyttää tekstiviestejä? Itse olen 43 enkä ole varmaan vuosikymmeneen lähettänyt tekstiviestejä, eikä niitä käytä kukaan kaveri tai (30-55v) kollegakaan. Viimeinen tekstiviestijä oli edesmennyt 70v isäni.

Vierailija
26/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kymmenen vuodessa.

Vierailija
27/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin 5-10.

Ikää 40+

Vierailija
28/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi kirjoittaa puhelimella, liian hidasta ja pieni näyttö. Sanelukaan ei oikein toimi, kerran koitin.

Yhteensä noin kymmenen olen lähettänyt silloin kun vielä niitä läheteltiin. Tapana soittaa jos asiaa.

29/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Isälle joskus ihan satunnaisesti.

Vierailija
30/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekstiviesti tarkoittaa nimenomaan matkapuhelinverkon välityksellä kulkevia viestejä. Whatsappit yms. on pikaviestejä tietoverkossa. Eli turhaan täällä pari tyyppiä viisastelee.

No mulle ainakin kaikki viestit ovat tekstareita. En todellakaan erittele, että onko se tietty tekstiviesti vai pikaviesti. Viesti ku viesti. 

Vierailija
31/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle ainakin kaikki viestit ovat tekstareita. En todellakaan erittele, että onko se tietty tekstiviesti vai pikaviesti. Viesti ku viesti. 

Saahan sitä sanoa kissaakin koiraksi, kummallakin neljä jalkaa ja häntä.

Vierailija
32/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää enää tekstaria, on paljon muitakin tapoja viestittää.

Tekstarit menee perille milloin sattuu ja ei mitään järkeä käyttää, vastauksia saa ootaa vaikka kuinka kauan.Harva edes lukee niitä, ainoastaan joku lääkäriajan muistutus tulee enää tekstarilla ja niihin ei voi ja tarvii vastata.

Eikä tää oo mikään nuorten trendi, vanhemmillakin on joku sovellus käytössä.

Vierailija
33/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla myös sähköpostiviesti on tekstari.

Vierailija
34/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen keski-ikäinen vielä käyttää tekstiviestejä? Itse olen 43 enkä ole varmaan vuosikymmeneen lähettänyt tekstiviestejä, eikä niitä käytä kukaan kaveri tai (30-55v) kollegakaan. Viimeinen tekstiviestijä oli edesmennyt 70v isäni.

No mitä ihmettä sitten käytät?

Vierailija
35/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vain tekstiviestejä. Hyvin toimii kavereiden kanssa. Viestit kulkee nopeasti. Joinain päivinä lähetän useita ja välillä voi olla viikko. Soitan jos enemmän asiaa ja ellei kiireellistä niin laitan sähköpostia.

Vierailija
36/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteisiä tekstareita eikä siis mitään WhatsApp-viestejä? Todella harvoin. Ehkä muutaman vuodessa.

Vierailija
37/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laskisi watsapitmukaan, en ole välttämättå lähetä yhtäkään viestiä päiittäin. Viikottain tulee muutama.Ja jos on jotain asiaa, viestejä voi olla toista kymmentä päivässä.

Vierailija
38/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari/ kk.

Vierailija
39/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
40/42 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äly puhelinta,ei mahdolisutta kuva vietejä lähetä,ei vastaan otaa.. Joten etukin: T-viestejä ei tule.Olen siis rehelinen  nolla .Jos on asiaa sitä soitetan pika puhelin ja asiat sanotaan kasvotusten.piste.