Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat ja äsken tuli puristava viiltävä kipu ympäri selkärankaa ja vatsaa, meni ohi 10 min , mistä johtui???

Vierailija
09.12.2022 |

ihan kamalaa, tuntui että puristi kaikkialta, aloin vapista en en meinannut saada henkeä. Meni ohi.. Ei ole ennen ollut. Pelotti

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kohtu supistelee menkkojen yhteydessä, kuulostaa minusta siltä.

Vierailija
2/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikana kohtu supistelee samoin kuin synnytyksessä, toki ei yhtä voimakkaasti. Voi olla ihan sitä. Jos sulla alkaa voimakkaat kuukautiskivut yleistyä, kannattaa käydä gynellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmeno! EN muista kuinka monta keskenmenoa kerkee kiertojen välissä/aikana olla...

Vierailija
4/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskenmeno! EN muista kuinka monta keskenmenoa kerkee kiertojen välissä/aikana olla...

Yksi.

Vierailija
5/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yli 40-vuotias kahden aikuisen lapsen äiti ja mulla on ollut koko elämäni todella kipeitä kipuja kuukautisten aikaan ja osa vastaa synnytyskipuja. Synnytin esikoiseni ilman kivunlievitystä.

Vierailija
6/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ikinä ei ole tuollaista puristavaa kipua ollut ennen.. Tuntui kuin joltain lihaskrampilta ympäri kehoa, puristi pirusti ja otti henkeen .t. ap

Vierailija
7/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ikä?

Vierailija
8/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ikä?

30

Vierailija
9/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ikinä ei ole tuollaista puristavaa kipua ollut ennen.. Tuntui kuin joltain lihaskrampilta ympäri kehoa, puristi pirusti ja otti henkeen .t. ap

Kerta se on ensimmäinenkin. Mulla oli siinä 25-vuotiaana välillä tosi kovia kuukautiskipuja, en päässyt sängystä ylös krampin aikana. Ei jäänyt pysyväksi, oli joskus satunnaisesti. Mutta kuten aiemmin sanoin, jos noita alkaa tulla säännöllisesti, kannattaa käydä lääkärillä. 

Vierailija
10/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerta se on ensimmäinenkin. Mulla oli siinä 25-vuotiaana välillä tosi kovia kuukautiskipuja, en päässyt sängystä ylös krampin aikana. Ei jäänyt pysyväksi, oli joskus satunnaisesti. Mutta kuten aiemmin sanoin, jos noita alkaa tulla säännöllisesti, kannattaa käydä lääkärillä. 

Tuo tuntui siltä kuin joku hirviö puristaisi sun vatsaa ja selkää yhteen. Puristava tunne. Mutta meni kyllä nopeasti ohi. 

Vierailija
11/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavallisilta menkkakivuilta 

Vierailija
12/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan tavallisilta menkkakivuilta 

Ei oo koskaan ollut tollasta. En meinannut saada henkeä ja aloin vapista, ja piti avata ikkunakin.

Vierailija
13/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja? Saattavat tehdä todlela kipeääkin.

Vierailija
14/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Eikä siltä, että varsinaisesti liittyisi menkkoihin. Voi olla jokin lihas/hermostoperäinen vaaraton juttu tai sitten myös verisuonitukos on mahdollista. Jos tulee uudelleen, niin soita lääkäriin.

Vierailija
15/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta normaalilta. Eikä siltä, että varsinaisesti liittyisi menkkoihin. Voi olla jokin lihas/hermostoperäinen vaaraton juttu tai sitten myös verisuonitukos on mahdollista. Jos tulee uudelleen, niin soita lääkäriin.

Mustakin se tuntui joltain hermostoperäiseltä, kun otti selkään, ja rintarankaan. Mutta outoa että menkkojen aikaan, kun muutenkin ollut särkyä. Niin ehkä se oli vaan paha menkkaramppi, en tiedä. 

Vierailija
16/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollista että on endometrioosia, niin se aiheuttaa lamauttavia kramppeja, jotka sattuu selkään ja koko yläkehoon, ainakin itselläni. Mikäli toistuu niin soita rohkeasti naistenpolille ja kysy heidän näkemystään.

Kuitenkin luulen että ei tarvitse pelätä nyt jos se tunne meni ohi. Joskus tulee niin kivuliaita kohtauksia itsellekin, että oon monesti pelästynyt että tuliko lähtö tyyliin..

Mut jos mietityttää niin soittoa lääkäriin. <3 

Vierailija
17/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on mahdollista että on endometrioosia, niin se aiheuttaa lamauttavia kramppeja, jotka sattuu selkään ja koko yläkehoon, ainakin itselläni. Mikäli toistuu niin soita rohkeasti naistenpolille ja kysy heidän näkemystään.

Kuitenkin luulen että ei tarvitse pelätä nyt jos se tunne meni ohi. Joskus tulee niin kivuliaita kohtauksia itsellekin, että oon monesti pelästynyt että tuliko lähtö tyyliin..

Mut jos mietityttää niin soittoa lääkäriin. <3 

Onko se tuollaista puristavaa kipua?

Vierailija
18/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole ainoatakaan gynekologia päivystämässä.

Vierailija
19/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi.