Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä näköjään juodaan tästä lähtien kahvit asetin (kahvilautanen) päällä laitettavalta kahvikupilla

Vierailija
09.12.2022 |

En kauheasti ole tästä innoissani, koska minä hoidan meillä tiskit. Nyt siis oikeasti pitäisi käyttää kahvikuppia, johon mahtuu se desi kahvia + kahvimaito, ja kaupan päälle sitten pitäisi liata kahvilautanen joka kerta. Olen itse tottunut juomaan kahvini isommasta n. 4 desin kahvimukista.

Yritin keskustella asiasta, ja kuulemma sivistyneissä perheissä kahvi juodaan näin. Opiskelijat käyttävät kuulemma "niitä isoja kahvimukeja".

Seuraavaksi varmaan yksi valtava yhteinen peitto sänkyyn, hohhoijaa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen jota vanhat ihmiset käyttää? :D anna miehesi käyttää ja käytä sinä mukia.

Vierailija
2/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin otsikon perusteella, että alatte juomaan sellaisista pikkukupeista kahvia siksi, että sitä ei mahdu sinne kovin paljon, niin sitä kuluu vähemmän kun kahvi on nyt niin kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei enää tuota ongelmaa. Minäkin olen itse tiskikonen.Eli käsin tiskn astiat. Pakkasin ikean isoon kassin Kahvi ja tee astastot. Joten meillä ei ole enää kuin mukeja. 4kpl syvää ja matalaa lautasta .

Vierailija
4/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku elää -70 luvun muodin mukaan? Mukit on nykyaikaa.

Vierailija
5/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukit alkavat olla jo last season.

Vierailija
6/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryystäkää lautaselta sokeripalan läpi niinkuin muorit ennenvanhaan, se on rustiikkista.

Vierailija
7/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen i d i o o t t i kirjoittaa "-70 luku" ?

Vierailija
8/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen i d i o o t t i kirjoittaa "-70 luku" ?

Semmoinen jolla on kulli pillussa :)

Vierailija
9/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi että rahvaat tykkäävät mukeista, jopa muumimukeista 😆

Sivistyneet ihmiset juovat aina oikeista kahvikupeista jonka muodostaa ns kuppipari.

Vierailija
10/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kahvikuppi kahvilautasen kanssa elää vielä monessakin paikassa. Itse käytän vain mukeja, jossain vaiheessa ne kahvikupit lautasineen vain jäi pois käytöstä. Olen kyllä käynyt kahvilla paikoissa joissa niitä vielä käytetään ja tuntui silloin jotenkin että vieraaseen on panostettu enemmän kuin että laitetaan muki kahvia nenän eteen. Joten tykkään kyllä vaikken itse niitä enää käytäkkään.

Vierailija
11/13 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äidin peruina puoli tusinaa hienoja normaalikokoisia kahvikuppeja tasseineen ja leivoslautasineen koristeena vitriinissä. En käytä niitä, koska ne pitää tiskata käsin, jotta kultaukset säilyvät hyvinä. Itse juon mukista, mutta vieraille tarjoan kupeista, jotka ovat oikeasti teekuppeja. Ei ole kukaan vielä marissut, että kupit ovat liian isoja. Toistakymmentä vuotta nuorempi serkku naureskelee hyväntahtoisesti, että on kuin olisi mummolassa, kun katan ruusukuvioiset teekupit kahvipöytään. Mummoloita meillä kummallakaan ei ole ollut enää vuosikymmeniin.

Vierailija
12/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi että rahvaat tykkäävät mukeista, jopa muumimukeista 😆

Sivistyneet ihmiset juovat aina oikeista kahvikupeista jonka muodostaa ns kuppipari.

Kerro lisää. :D

Vierailija
13/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo itse mukista ja toinen juokoon tassikupista jos haluaa. Meillä on kahviastiasto,mutta harvemmin sitä tulee käytettyä. Lähinnä jos juhlat. Ei kukaan tutuistakaan kata niitä vaan mukeista juodaan. Toki juhlat erikseen. Tylsää juoda kahvia kun se loppuu kupista samantien.