Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välit poikki siskoon

Vierailija
09.12.2022 |

Siskoni ilmoitti äidilleni, ettei halua olla yhteyksissä minuun. Ennen tätäkään hän ei ole koskaan laittanut mitään viestiä esim. "Mitä kuuluu?" vaan se olen ollut aina minä. Veljeni kanssa hän sen sijaan juttelee usein ja käyvät erilaisissa tapahtumissa ja toistensa luona kylässä. Olemme nähneet vain jouluisin vanhempieni luona. Mistä luulette, että johtuu tällainen, että siskoni ei halua pitää minuun minkäänlaista yhteyttä? Välillämme ei ole ollut mitään riitoja, pois lukien lapsuuden nahistelut (minä 27, hän 24). Minulla oli vaikea masennus jakso, jonka vuoksi jouduin osastolle useita kertoja, ja riitoja oli äidin kanssa, koska hän ei ymmärtänyt välillä miltä minusta tuntuu. Äiti on puhunut minusta varmasti siskolleni pahaa ja tehnyt jotain oletuksia? Kerran kun olin vanhempiani luona kylässä kuulin, kun äiti puhui kaiuttimesta siskoni kanssa minusta, ja siskoni vastasi "ei puhuta enää x:sta, ei minua kiinnosta, en halua puhua mitään x:saan liittyvää" ja tuo tuntui jotenkin erityisen pahalta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että hän haluaisi keskustella jos jokin häntä vaivaa ja selvitellä välejä? Mutta täydellinen yhteydenpidon lopettaminen tuntuu jotenkin törkeältä, että ei välitä minusta lainkaan.

Vierailija
2/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sisarukset automaattisesti välitä toisistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaankin on joskus niin että sisarukset eivät välitä toisistaan. Sinuna ehkä kysyisin siltä siskolta että miksi tuollainen päätös. Mutta neuvon että annat olla, et voi asialle mitään. Älä murehdi, äläkä varsinkaan sitä onko se sinun vikasi. Luultavasti et olisi voinut tehdä mitään säilyttääksesi välit.

Pidä välit äitiin ja mahd muihin läheisiin niin hyvinä.kuin voit. Ajattele että se on vain sisko.

Vierailija
4/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lakannut pitämästä yhteyttä siskooni, mutta syyt oli aivan erilaiset. Hän on hyvin itsekäs huumeidenkäyttäjä, joka kohtelee muita äärimmäisen asiattomasti ja uhriutuu ja syyttää sitten muita. Aivan hirveä ihminen, jolla epäilen olevan epävakaa, rajatila- tai narsistinen pershäiriö (yhdestä dg:n saanutkin, mutta ehkä päällekkäisyyttä). Siitäkin jaksoin olla toiveikas, mutta sitten luin, että huumeidenkäyttäjien "tokenemisennuste" on aivan surkea, joten päätin lopettaa olemasta yhteyksissä. Hän pelottaa minua.

Ap:n tilanne kuulostaa kuitenkin todella ikävältä. Ehkä teillä on kuitenkin toivoa parantaa välejänne. Kannattaa pitää odotukset hyvin kohtuullisina ja pieninä, milloin pieni lähentyminenkin tuntuu esitykseltä.

Vierailija
6/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa etteivole ennenkään pitänyt yhteyttä ja sitten erikseen ilmoittaa ettei halua olla yhteydessä. Puhuuko äitisi totta?

Vierailija
7/8 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä samat geenit ja samantyyppiset psyyken ongelmat, äidillä ja tyttärillä. Siinä ei vatvominen ja selän takana puhuminen auta.

Hanki uusi harrastus, kuntoilu, koira, ompelu, vapaaehtoistyö ja etsi tarkoitus elämälle muualta kuin lapsuudenperheestä.

Vierailija
8/8 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä