seksuaaliterapeutti ei tunnistanut väkivaltaa, tilanne paheni
Miehen käytös johti lopulta siihen, ettei Maria pian halunnut seksiä ollenkaan.
Mies sai uskomaan, että surkea seksielämämme oli minun syytäni. Kun mies ehdotti, että minun kannattaisi mennä seksuaaliterapiaan, suostuin.
Toiselle käynnille myös mies kutsuttiin mukaan. Mies onnistui hurmaamaan myös terapeutin. Pari sai tehtäväksi harrastaa seksiä kerran viikossa, jotta kummankaan ei tarvitsisi vongata tai pahoittaa mieltään.
Siitä alkoi Marian jokasunnuntainen piina.
https://www.eeva.fi/jutut/maria-ymmarsi-terapiassa-etta-oli-joutunut-su…
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole terapeutin vika jos joku ei itse tajua, että häneen kohdistetaan seksuaaliväkivaltaa ja tee siitä rikosilmoitusta.
Mutta tämä on valitettavan yleistä ja siksihän miehet ovat vuosisatoja pyrkineet solvaamaan ja alistamaan naisia, että saisivat nämä alistetuksi suostumaan ihan mihin tahansa. Moni on sisäistänyt nämä sairaat arvot lapsuudenkodistaan, joten eivät edes tunnista ilmiötä, vaikka ovat osa sitä, sen tekijöinä tai sen kohteena.
Tätä kutsutaan rakenteelliseksi syrjinnäksi.
Kyllä se itse asiassa on terapeutin vika, jos ei väkivaltaa tunnista. Tämä tosin on todella yleistä kaikenlaisten terapeuttien parissa. Itse kävin myös muutaman kerran pariterapiassa, josssa miehen väkivaltaisuus olisi pitänyt vain ohittaa ja minun taipua vielä lisää. En enää koskaa suosittele mitään pariterapioita kenellekään. Myös yksilöterapeutit ovat liian usein aivan hukassa siinä, mikä asiakkaan varsinainen ongelma oikeastaan on, vaikka asiakas asiansa hyvin selkeästi kuvailisi. Ei tunnisteta alkuunkaan persoonallisuushäiriöitä, väkivaltaisuutta, traumoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppui alistamisleikit tästä maasta.
Ei se ole leikkiä jos se ei ole molemminpuolista. Huomaa että uutta rikoslakia tarvitaan kipeästi...
Kukaan ei oikeasti nauti olla väkivallan kohteena. Miellyttämisenhalu usein johtaa tuollaiseen käyttäytymiseen. Rikkinäisiä ihmisiä.
Onneksi rikosilmoituksen voi tehdä myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi muistaa että seksiä ei tarvitse harrastaa miellyttääkseen toista, seksuaaliterapia on muutenkin aika huuhaata...
Monet seksuaali- ja parisuhdeterapeutit vaikuttavat aika erikoisilta ja konservatiivisilta persoonilta. Ensiksi mainitut esiintyvät usein kovin rempseinä ja vapaamielisinä mutta pinnan alla kuplivat aataminaikaiset käsitykset seksistä ja parisuhteesta. Vastuu sälytetään aina naiselle ja naisen tehtävä on "antaa" ja tehdä kompromisseja. Pelkkä seksistä suorasukaisesti puhuminen muutenkaan ei tee hyvää seksuaaliterapeuttia. Tarvitaan myös empatiakykyä, hienotunteisuutta, kokonaisuuksien ymmärtämisen taitoa sekä hyvää psykologista silmää.
Erikoista. Minulle taas on välittynyt se käsitys, että seksuaaliterapeutit ovat kaikkea muuta kuin konservatiivisia tai ihmisen psyykkisestä kehityksestä ylipäätään mitään ymmärtäviä.
Oman käsitykseni mukaan heidän oman omituisen näkemyksen mukaan *kaikki on normaalia kun vain tarpeeksi ymmärtää* ja mitä tahansa perversioita pitäisi toteuttaa. Jokuhan näistä naisista juonsi sitä maailman typerintä tv-formaattiakin jossa esiteltiin omia sukupuolielimiä.
Tämäpä juuri. Siksi kannattaa valita todella tarkasti mitä terapeuttia käyttää. Niitä löytyy niin moneen junaan.
Suosikaa aidosti kilttejä ja hyviä miehiä. Niin helppoa se on ja vältätte ongelmat miehien kanssa. Sitä varten rukoillaan ja toivotaan sekä käytetään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kilteistä miehistä jankuttaville tiedoksi: Nimenomaan kilttiähän se narsisti esittää erittäin uskottavasti kunnes saa naisen kiikkiin eli avioon tai raskaaksi tai muuttamaan saman katon alle. Sen jälkeen naamio karisee, koska teeskentely on rankkaa ja vie voimia, eikä toisaalta ole enää tarvetta esittää mitään.
Poikien puheet siitä, että naiset tykkäisivät jännistä, on psyykkisesti ja emotionaalisesti sairaiden selitys sille, että he, itsestään yli-ihannoitua kilttimielikuvaa viljelevät itsekritiikkiin kyvyttömät narsistit, eivät naista saa.
Nyt oli hyvä havainto tuosta kilttiä esittävistä miehistä. Ovat henkisesti muille ihmisille vaarallisia. Teot ratkaisevat eivät sanat.
Kilttejä miehiä on ujoja ja ekstrovertimpia. Samoin narsistimiehiä on tyhmiä ja hyvin älykkäitä sekä impulsiivisia ja laskelmoivempia. Sekin kuinka helposti nainen lankeaa narsistimiehen ansaan riippuu tietysti narsistin sosiaalisista taidoista , mutta myös siitä mitä sen naisen päässä liikkuu, mikä on hänen elämäntilanteensa. Jos naisella on itsestään hyvin negatiivinen kuva valmiiksi, hän usein ajattelee ansainneensa huonon kohtelun tai olevansa siihen syypää. Jos nainen taas on äiti Teresa-luonne, hän säälii ja yrittää auttaa oman etunsa kustannuksella. Joissain tapauksissa narsisti on niin älykäs, että uhrin ei olisi voinut olettaa ymmärtävän perääntyä ajoissa, mutta toki usein narsisti etsii uhrikseen vähintään sen luonteisen ja mielellään sellaisessa asemassa olevan, jota on helppo hallita valheilla, esittämisellä ja sitten pelolla. Niitä oikeasti kilttejä ja normaaleja miehiä on kuitenkin enemmän, ihan ujoja ja ei yhtään ujoja. Eihän kukaan nainen muuten sekaantuisi kilttiä esittävään narsistiin. Eri