Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväbudjetti

Vierailija
09.12.2022 |

Oletteko kokeilleet päiväbudjettia? Miten on mennyt ja paljonko varasitte? Kiinnostaa myös, onko summa pelkästään ruokakauppaan, vai kaikkeen.

Yritin tätä, mutta päädyin ajattelemaan rahaa ihan koko ajan. En tiedä jos nostaisi käteiseksi, olisiko se helpompaa sitten. Se olisi kuitenkin järkevää, kun olisi tarpeen säästää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todella käytän käteinen raha,Tiedän nissä menään ja mitä kulutan rahaa esim.viikkossa.S-pankki asiakana voi maksutta nostaa rahaa vaikka joka päivä.Heidän omista raha automaateista Prismat sisä tilat, enen mymälän sisän astumista ostoksille..

Vierailija
2/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on summittainen päiväbudjetti, jaottelen kuukausittain tulevan rahan pieniin paloihin mielessäni, sen lisäksi pidän "rahattomia päiviä", eli sellaisia, jolloin ei satu olemaan minkään laskun eräpäivä, en käy kaupoissa, en tilaa mitään, en käytä rahaa. Näin ollen loppukuusta minulla voi olla hieman rahaa jemmassa, jolloin saan säästöön tai jos tulee joku yllättävä meno, se ei sekoita tätä päiväbudjettiajatteluani. Onhan se kyllä totta, että näin tulee rahaa ajateltua aika paljon. Olen vasta vähän aikaa ollut pois työelämästä ja sopeudun vielä siihen, että rahaa tulee paljon vähemmän kuin töissä ollessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6€/pvä. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tulla sillä toimeen. 

Vierailija
4/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päiväbudjetti-ihminen. Otin tämän systeemin käyttöön, kun opiskelin välillä ja tulot olivat todella pienet. Nyt olen ollut työelämässä taas jo vuosia, mutta ei ole käynyt mielessäkään, että tästä luopuisin. Yleensä tilipäivänä maksan ensin isoimmat laskut, sitten siirrän syrjään summan, jonka haluan jäävän säästöön. Jäljelle jäävän summan jaan tasan esim. 30:lla tai 31:llä, kuukaudesta riippuen. Se on minulle päivittäinen ohjeellinen rahamäärä, jonka voin käyttää. Eihän se tosiasiassa ihan niin mene. Joskus käytän kerralla parin kolmen päivän summan, jos käyn vaikka isommin kaupassa tai maksan yllättäviä laskuja. Mutta sitten tiedän, että pitää elellä hissukseen pari seuraavaa päivää. Usein käy myös niin, etten todellakaan osta mitään päiväkausiin ja loppukuusta säästöön jääkin vielä ylimääräistä. Minua itseäni tämä auttaa suuresti hahmottamaan omaa rahankäyttöäni. Ei tule tehtyä heräteostoksiakaan läheskään niin innokkaasti kuin aiemmin, koska sitten joutuu miettimään, että olenko valmis tinkimään esim. ruokaostoksista lähipäivinä. Voin myös sopia itseni kanssa, että haen "heräteostoksen" vasta sitten, jos loppukuussa käyttörahaa on vielä jäljellä. Monesti siihen mennessä ostohalut ovat jo haihtuneet. Sekin kertoo paljon siitä, miten "tarpeellisia" nämä ostoshimot monesti ovat. 

Vierailija
5/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle nro 4, meillä on melko samanlainen systeemi. :)

2

Vierailija
6/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokamenot on budjetoitu erikseen ja päiväbudjettini vapaaseen kulutukseen on noin 83 e.

Vierailija
7/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ruokamenot on budjetoitu erikseen ja päiväbudjettini vapaaseen kulutukseen on noin 83 e.

Joo niin on mullakin 2 miljoonaa tilillä ihan ehdottomasti, mutta huvikseni kyselen kumminkin. Kiitos kun jaoit!

Ap

Vierailija
8/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuoden päiväpudjettini on noin 1,2 senttiä per päivä. Kuiva-ainekaapissa on tarvikkeita sen verran, että nippa nappa pärjään tammikuun alkuun jolloin saan rahaa seuraavan kerran. 

Vierailija
9/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€/päivä. Siitä riittää viinaan, ruokaan ja taksiin.

Vierailija
11/11 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 20€/pvä eli n 150e/vko.

2 aikuista, sunnuntaisin 5. Olemme etätöissä joten teemme ja syömme myös lounaat kotona, la-su ei lounasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi