Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti vakava juttu - onko minulla suolistosyóp`ä?

Vierailija
08.12.2022 |

En koskaan, siis KOSKAAN käy lääkärissä ellei ole pakko. Nyt sitten oli pakko ja siinä yhteydessä tuli puheeseen suolen toiminta. Kerroin että huonoa ja vaihtelevaa on ollut jo vuosia

(hei tässä kohtaa varoitus, jos et tykkää tosi kuvailevasta tarinasta suolen toimintoja ajatellen niin älä lue pidemmälle. Oikeesti)

...siis että huonoa ja vaihtelevaa on ollut jo vuosia, ja ulośteet tulee nauhan mallisena, eikä kaásukaan tule läpi. Verta löytyy välillä pyyhkiessä.

Lääkäri naureskeli. "Omassa päässäsi vain nämä oireet".

Minua ei naurata. Paineen tunne alavatsassa kasvaa, vatsa ei toimi. Välillä jopa oksettaa kun yritän syödä,

Olen tietty vain 35-vuotias. Joten ei kai tutkimuksia haaskata ihmisiin jotka eivät kuulu riskiryhmään.

Mutta silti. Onko muilla kokemuksia syövästä tai jostain suolen tukoksesta?
Ja joo, tiedostan että haen kokemuksia vauva-palstalla, mutta täällä on joskus ollut ihan mahtavia tyyppejä ja jopa faktatietoa odottamattomista asioista.

Mua vaan ehkä pelotta ja haluaisin ihmisiltä tietoa. Googlettamalla tulee ristiriitaisia "faktoja".

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä nyt äkkiä lääkärissä! Mulla on aivan identtiset oireet jonka lisäksi välillä viikonkin mittaisua ripuli jaksoja, jolloin peräpäästä tulee käytännössä pelkkää vettä.

Eli paineen / turvotuksen tunbetta alavatsassa, hieman vasemmalla, ruoka ei oikein maistu ja välillä tulee paha olo syödessä. Sitten yht-äkkiä vatsa on kovana, verta tulee pyyhkiessä ja väsyttää lähes koko ajan. 12h unetkaan ei auta.

Eli kun olet käynyt lääkärissä niin kerro mitä löytyi. Itse en uskalka mennä.

Et USKALLA menna laakariin? Luuletko etta myrkyttavat sinut siella tai jotain muuta kamalaa? Laakarihan on alan ammattilainen hoitamaan sairauksia.

Vierailija
22/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri kommentoi tuolla tavalla, vaihda lääkäriä. Veri ulosteessa ON vakava asia, sen osaa googlekin kertoa. Nyt mars lääkäriin, älä jää odottelemaan.

Tuo ap:n veri nyt on oletettavasti vain pinnallista verenvuotoa peräaukosta ja todennäköisesti peräpukamista tms. Pikkujuttu.

Vau! Jollain on peräaukon kaukokatsekyky! Tuskin sillä X-Meneihin pääsee, mutta v-mäisyydestäkään ei enää pääse lehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyppä nyt äkkiä lääkärissä! Mulla on aivan identtiset oireet jonka lisäksi välillä viikonkin mittaisua ripuli jaksoja, jolloin peräpäästä tulee käytännössä pelkkää vettä.

Eli paineen / turvotuksen tunbetta alavatsassa, hieman vasemmalla, ruoka ei oikein maistu ja välillä tulee paha olo syödessä. Sitten yht-äkkiä vatsa on kovana, verta tulee pyyhkiessä ja väsyttää lähes koko ajan. 12h unetkaan ei auta.

Ei näitä oireita voi tällä tavalla alkaa vertaamaan, myös sinun täytyy käydä lääkärissä oireiden selvittämiseksi. Toisella syy voi olla peräpukamissa, toiselta löytyy suolistosyöpä vaikka oireet ovat samankaltaisia. Diagnoosi selviää vain laboratoriokokeiden ja tähystyksen jälkeen.

Kyllä oireeni on niin AP:n kuvailemat että olen 100% varma että itsellä on sama tauti. Menen sitten lääkäriin kunhan AP on saanut "tuomion".

No mun mummolla oli noilla oireilla pitkälle edenny syöpä. Ei ollu mitään tehtävissä. Odottelua, elämää ja saattohoitoa. Siinäpä se. Mutta sulla ei silti välttämättä ole. Lääkäri sen diagnoosin teki mummolle ja tekee sullekin kunhan menet lääkäriin.

Vierailija
24/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä oireita voi tällä tavalla alkaa vertaamaan, myös sinun täytyy käydä lääkärissä oireiden selvittämiseksi. Toisella syy voi olla peräpukamissa, toiselta löytyy suolistosyöpä vaikka oireet ovat samankaltaisia. Diagnoosi selviää vain laboratoriokokeiden ja tähystyksen jälkeen.

Kyllä oireeni on niin AP:n kuvailemat että olen 100% varma että itsellä on sama tauti. Menen sitten lääkäriin kunhan AP on saanut "tuomion".

Se on hyvin surullista, että sinua vaivaa lääkäripelko. Toivotaan ettei sinun mahdollisesti vakava sairautesi jää diagnosoimatta sen takia, ettet uskaltautunut lääkäriin.

Vierailija
25/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan.Löpit on aihen ollut suolstosyövät,kuin joukko seulonta.Vedit taas ihan jututun päästäsi,saadakseen jutun aihe. Videoitko ulosteesi,  kun noin tarkasti aiheesta kerrot?

Vierailija
26/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sitä verta siis tulee? Jos pyyhkiessä vähän jää paperiin, niin johtuu varmaan vain jostain peräaukon nirhaumasta, joita helposti tulee varsinkin kun on ummetusta. Jos enemmän (tyyliin niin että valuu pönttöön tai paperi menee oikeasti verestä märäksi), pitäisi minusta tutkia, todennäköisin syy on peräpukamat, mutta voi periaatteessa olla kasvainkin.

Ummetus sinänsä on tavallinen oire ja voi johtua monesta syystä.

Syövän aiheuttamat oireet tyypillisesti lisääntyvät johdonmukaisesti kuukausien-parin vuoden aikajänteellä. Jos oireet aaltoilevat ja niitä on ollut useiden vuosien ajan, niin se ei viittaa syöpään. Toisaalta ummetuksen paheneminenkin liittyy todennäköisemmin johonkin muuhun kuin syöpään, vaikka elintapojen muutokseen.

Ja suolistosyövät ovat ap:n ikäisillä tosiaan harvinaisia vaikka tietysti mahdollisia.

Vierailija
27/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy toisella lääkärillä ja tee valitus lääkäristä, joka naureskeli. Täysin epä- ammattimaista toimintaa häneltä. Tsemppiä.

Kiitos! En siinä tilanteessa ehkä edes tajunnut että lääkäri ei ollut ihan asiallinen mutta jälkikäteen jäi ikävä fiilis. En ole hyvä valittamaan, mutta sillä lääkärikäynnillä huomasin ehkä itsekin ettei ollut kaikki munat kennossa.

Vierailija
28/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veri kirkasta vai tummaa? Jos on kirkasta , yleensä pukamat tai haavauma. Tumma veri tulee sisempää. Vaihda ammattitaitoiselle lääkärille. Onko laktoosi-intoleranssi suljettu pois , siinä kyllä tulee kaasua. Ulostenäytteestäkin selviää paljon , outoa ettei edes sitä määrätty.

Vierailija
29/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suolistosyöpä. Vuosia oli epämääräisiä vatsaoireita, en mennyt lääkärille kun liittyivät mielessäni aina johonkin stressaavaan ja kiireiseen tilanteeseen että ettei siitä enää lääkärille olisi ehtinyt ja kun tilanne rauhoittui vatsakin rauhoittui.

Sitten alkoi tulla epämääräistä kuumeilua, nauhamaista ulostetta, huimausta, painonlaskuakin muutama kilo ja lopulta kipua niin että menin terveyskeskukseen. Sain ajan melkein heti ja lääkäri määräsi tt-kuvaukseen, jossa sitten näkyikin paksusuolen syöpä.

Voi ei, en itse edes tiedä miten tuohon reagoisin. Kiitos kun jaoit oireet ja toivon että se auttaa muita.

Vierailija
30/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko veri kirkasta vai tummaa? Jos on kirkasta , yleensä pukamat tai haavauma. Tumma veri tulee sisempää. Vaihda ammattitaitoiselle lääkärille. Onko laktoosi-intoleranssi suljettu pois , siinä kyllä tulee kaasua. Ulostenäytteestäkin selviää paljon , outoa ettei edes sitä määrätty.

Ei määrätty kun olin lääkärissä silloin oikeastaan eri asialla. Hän palpoi vatsan kun valitin että siellä on tietyssä kohtaa paineen tunnetta.

En tiedä miksi ei määrännyt myöhemmäksi ajankohdaksi mitään näytteitä. Verenpaineet kyllä mittasi. Turun arvauskeskukseen terveisiä

-AP

Vierailija
31/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäpä keliakiatesti. Toi vois olla sitäkin.

Vierailija
32/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä jolla on vehnätön ruokavalio?

Vierailija
33/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri kommentoi tuolla tavalla, vaihda lääkäriä. Veri ulosteessa ON vakava asia, sen osaa googlekin kertoa. Nyt mars lääkäriin, älä jää odottelemaan.

Tuo ap:n veri nyt on oletettavasti vain pinnallista verenvuotoa peräaukosta ja todennäköisesti peräpukamista tms. Pikkujuttu.

Tää on ehkä ihmistyypillisin vastaus ikinä. Oletko ilkeä pikkusisaruksillesikin? Vai puratko sen vain anonyyminä netissä. Sen että olet oikeasti ihan turta etkä tunne ihmistyypillisiä tunteita. Olet vajaa...

Kommentistasi päätellen olet itse hyvin vajaa....

Mutta tyypillisin verenvuototapaus ulosteessa on sellainen, joka on lähtöisin peräpukamista. Se nyt vain on fakta.

Ap ei mitenkään kertonut verestä tarkemmin, vain sen, että on pyyhkiessä sen huomannut. Useimmiten tällaiset ovat siis pinnallista verenvuotoa, joka todellakin on pikkujuttu.

Vierailija
34/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eihän sitä gluteiinia missään muualla olekaan kuin vehnässä... idiootit.

Vierailija
35/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et USKALLA menna laakariin? Luuletko etta myrkyttavat sinut siella tai jotain muuta kamalaa? Laakarihan on alan ammattilainen hoitamaan sairauksia.

No ei varmaan yleislääkäri ketään myrkytä. Mutta valkotakkien pelkoa voi esiintyä kenellä tahansa. Mukulasta mummoon. Isoäitini on älykkäin ihminen jonka tunnen. Ja hän vielä 84-vuotiaana inhoaa lääkäreitä.

Vierailija
36/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määrätty kun olin lääkärissä silloin oikeastaan eri asialla. Hän palpoi vatsan kun valitin että siellä on tietyssä kohtaa paineen tunnetta.

En tiedä miksi ei määrännyt myöhemmäksi ajankohdaksi mitään näytteitä. Verenpaineet kyllä mittasi. Turun arvauskeskukseen terveisiä

-AP

Ja et tietenkään vastannut, että oliko veri kirkasta....

Vierailija
37/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eihän sitä gluteiinia missään muualla olekaan kuin vehnässä... idiootit.

"gluteIINI". :D

Idiootti.

Vierailija
38/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suolistosyöpä.

Vierailija
39/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Miten Kirka tähän liittyy?

-AP

Vierailija
40/50 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Miten Kirka tähän liittyy?

-AP

Tästä välttelystä päätellen on siis kirkasta. Ap ei vaan halua vastata, kun tajusi jo oma tyhmyytensä.

P.S. opettele erottelemaan erisnimet (tunnistaa mm siitä, että ne kirjoitetaan aina isolla) adjektiiveista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi