Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa miehen liika ripustautuminen

Vierailija
08.12.2022 |

Ollaan seurustelu puolisen vuotta ja mies tarvitsee tosi paljon enemmän huomiota ja hellyyden osoituksia kun minä. Ahdistaa kun oon alkanut jo ärsyyntymään kun neljä kertaa päivässä pitää sanoa "kolme pientä sanaa" ja mies vaatii näitä jos kuljen ohi, ja aina pitää koskea tai tulee mökötystä tai väkisin syliin kaappaamista.

Muitakin häiritseviä asioita mm iso riita siitä kun halusin sheivata yksin ja mies olisi halunnut sheivata ja sanoin että se on liian henkilökohtainen asia , teen sen itse. Mies loukkaantui.

Tykkään nukkuessa ottaa vähän omaa tilaa niin että ei olisi kokonaan kiinni toisessa vaikka samassa sängyssä vierekkäin nukutaan. Mies ei pidä tästä ja tulee alasti ihoon kiinni ja tunkee kättä tyynyni alle kun nukkuu paremmin niin. Itseä se häiritsee ja jos käännän kylkeä nii että olen selkä häntä vasten, pyytää usein että pitäisi kääntyä toisinpäin ja nukkua naama naamaa vasten. Tuntuu tukahduttavalta ja viimeksi tänään jo kävi sekunnin mielessä että otan eron kun aamulla otti taas tiukasti kiinni ja sanoi "kulta, meidän pitäis hommata 80senttinen sänky, oltais kokoajan lähekkäin , he he" sellaisella lipevällä äänellä.

En tiiä, alkaa vaan ahdistaa välillä, miten ite toimisitte niin että ei pahottais toisen mieltä mutta myös niin että mies ymmärtää?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ns kiltti ja muka herkkä mies on hyvin usein paatunut sarjapettäjä joka liitelee suhteista toiseen vaihtaen aina lennosta.

Minä arvostan miehiä jotka ovat vakaita peruskallioita ja osaavat molemminpuolisen luottamuksen ja teoin osoitetun sitoutumisen jälkeen olla myös tarvitsevia. Mutta tällainen vaatii työntekoa parisuhteen eteen molemmilta ja se on yleensä näille herkkismiehille vastenmielisintä koko maailmassa.

Parisuhde ei vaadi työtä. Jos parisuhde vaatii työtä niin sinun ei pitäisi olla sellaisen ihmisen kanssa.

Miksi ihmiset rupeavat seurustelemaan ihmisten kanssa, joiden kanssa suhteessa oleminen vaatii koko ajan työtä?

Niin. Minä olen ollut useamman vuoden täysin yksin, ei mitään kontaktia yhteenkään naiseen.

Täytyy kyllä ihmetellä näitä parisuhteessa eläjiä, jotka ovat yhdessä, vaikka heidän välillään ei ole yhtään mitään kemiaa. Siis ei mitään tunteita. Ollaan vaan yhdessä, kun ei osata yksin olla.

Parisuhteessa saa apua käytännön asioihin, ja jutteluseuraa. Se on plussaa yksinelämiseen verrattuna.

Vierailija
82/102 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteellisuus ja herkkyys ovat arvostettavia piirteitä vain jos ne perustuvat rehellisyyteen ja aitouteen. Mikään ei ole oksettavampaa kuin näitä feikkaava mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä. Seurustelin itse hieman nuorempana tällaisen iilimatomiehen kanssa. Jallitti suihkuun perässä, vaikka halusin käydä peseytymässä yksin (jossain vaiheessa koin, että vessassa ja suihkussa käynti oli sentään omaa aikaani, kun muuten piti elää ihmeellisessä symbioosissa.) Nukkumaan piti mennä samaan aikaan yhtälailla kuin täytyi myös herätä samaan aikaan. Mies suuttui, kun halusin oman peiton - olisi pitänyt nukkua saman peiton sisässä. Arjessa oli paljon tällaisia asioita ja täytyi jatkuvasti varoa loukkaamasta toista. Kärjistyi lopulta siihen, että mies suuttui, jos en esim. kertonut, mitä milläkin hetkellä ajattelen. Sai raivokohtauksia ja oli mustasukkainen. Puolisen vuotta kesti sitä lystiä. En jäänyt katselemaan pidemmäksi aikaa.

Jos mies ei itse ymmärrä käytöstään ja ala reflektoimaan itseään, ei mitään järkeä jatkaa tuollaisessa suhteessa. Tuo mitä Ap kuvasit ei kuulosta enää edes miltään suhteen alun söpöstelyltä. Se, että suututaan, jos ei saa sheivata toista? Huhh. Toisen rajoja täytyy kunnioittaa. Aina.

Vierailija
84/102 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ns kiltti ja muka herkkä mies on hyvin usein paatunut sarjapettäjä joka liitelee suhteista toiseen vaihtaen aina lennosta.

Minä arvostan miehiä jotka ovat vakaita peruskallioita ja osaavat molemminpuolisen luottamuksen ja teoin osoitetun sitoutumisen jälkeen olla myös tarvitsevia. Mutta tällainen vaatii työntekoa parisuhteen eteen molemmilta ja se on yleensä näille herkkismiehille vastenmielisintä koko maailmassa.

Parisuhde ei vaadi työtä. Jos parisuhde vaatii työtä niin sinun ei pitäisi olla sellaisen ihmisen kanssa.

Miksi ihmiset rupeavat seurustelemaan ihmisten kanssa, joiden kanssa suhteessa oleminen vaatii koko ajan työtä?

Niin. Minä olen ollut useamman vuoden täysin yksin, ei mitään kontaktia yhteenkään naiseen.

Täytyy kyllä ihmetellä näitä parisuhteessa eläjiä, jotka ovat yhdessä, vaikka heidän välillään ei ole yhtään mitään kemiaa. Siis ei mitään tunteita. Ollaan vaan yhdessä, kun ei osata yksin olla.

Parisuhteessa saa apua käytännön asioihin, ja jutteluseuraa. Se on plussaa yksinelämiseen verrattuna.

Soluasunto. Facessa ja Torissa haetaan solukämppiin asukkaita.

Vierailija
85/102 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä. Seurustelin itse hieman nuorempana tällaisen iilimatomiehen kanssa. Jallitti suihkuun perässä, vaikka halusin käydä peseytymässä yksin (jossain vaiheessa koin, että vessassa ja suihkussa käynti oli sentään omaa aikaani, kun muuten piti elää ihmeellisessä symbioosissa.) Nukkumaan piti mennä samaan aikaan yhtälailla kuin täytyi myös herätä samaan aikaan. Mies suuttui, kun halusin oman peiton - olisi pitänyt nukkua saman peiton sisässä. Arjessa oli paljon tällaisia asioita ja täytyi jatkuvasti varoa loukkaamasta toista. Kärjistyi lopulta siihen, että mies suuttui, jos en esim. kertonut, mitä milläkin hetkellä ajattelen. Sai raivokohtauksia ja oli mustasukkainen. Puolisen vuotta kesti sitä lystiä. En jäänyt katselemaan pidemmäksi aikaa.

Jos mies ei itse ymmärrä käytöstään ja ala reflektoimaan itseään, ei mitään järkeä jatkaa tuollaisessa suhteessa. Tuo mitä Ap kuvasit ei kuulosta enää edes miltään suhteen alun söpöstelyltä. Se, että suututaan, jos ei saa sheivata toista? Huhh. Toisen rajoja täytyy kunnioittaa. Aina.

Tällaiset miehet ovat lähes aina jääneen lapsuudessaan vaille äitinsä johdonmukaista ja turvallista hoivaa. Syynä tähän lapsena vaille jäämiseen on usein vanhempien mt-ongelmat kuten epävakaa persoonallisuus tai sitten alkoholismi. Nämä miehet jättävät tahallaan ja tietoisesti hoitamatta nämä lapsuuden vaillejäämisensä ja ns kostavat sitten aikuisena naiskumppaneilleen vanhempiensa tekoja. Sairaita tyyppejä.

Vierailija
86/102 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin provo uppoaa palstalla ihan satasella.

Vierailija
87/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin provo uppoaa palstalla ihan satasella.

Jotkut luokittelee täällä kaiken provoiksi.

Vierailija
88/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tee työtä itsesi kanssa olet kelvoton minkäänlaiseen parisuhteeseen normaalien ihmisten kanssa. Luepa hieman aiheeseen liittyviä tutkimuksia ja ammattimaisten parisuhdeterapeuttien tekstejä. Kaikki nämä puhuvat tuosta samasta asiasta.

Sitten on tietysti marginaali-ihmisiä jotka kuvittelevat oman henkisen keskenkasvuisuutensa tai lapsuuden käsittelemättömien traumojen vuoksi että parisuhteessa pitäisi aina olla alkuhuumassa. Tämä on epärealistista.

Parisuhdeterapeutit ovat huijausta. Ne eivät saa edes omia parisuhteitaan toimimaan.

Mene mielummin kysymään pariskunnilta jotka ovat viettäneet kultahäitään, että kuinka paljon he "työstävät" omaa parisuhdettaan?   Voin kertoa että vastaus on EI YHTÄÄN!.

Toisen kanssa on vain mukava olla. Mitään muuta ei tarvitse tehdä. Se toinen on paras kaveri eikä millään muulla ole merkitystä

Minä olin tosi tyytyväinen parisuhdeterapiaan, koska se selkeytti, että ehdottomasti ero on ainut oikea vaihtoehto. 

Vierailija
89/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kyseessä on miehen eka seurustelusuhde. Se selittäis sen, että haluaa väkipakolla sheivata sut. Eihän se kunnioita sua pätkääkään vaan pitää jonain elävänä lelunaan. Päästä vapaaksi kasvamaan hieman.

Vierailija
90/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia edennyt?

Vierailija
91/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustautuminen kertoo että tuo mies ei ole parisuhteeseen kelvollinen. Mietipä jos tekisit lapsia tuollaisen kanssa. Todennäköisyys sille että tyyppi alkaa pettämään sinua kun olet raskaana on todella korkea. Juokse.

Vierailija
92/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse. Tapailin miestä, joka vastasi viesteihin aina heti, jatkuvasti puhui tulevaisuudestamme ja miten hän haluaakaan antaa minulle kaiken mitä halua. Olimme treffanneet/tavanneet neljä kertaa, ja tälläisenä taiteellisena erakkona ahdistuin suunnattomasti ja pidin muutaman viikon hiljaisuutta - tässä vaiheessa mies oli hakenut asuntolainaa ja laittamassa asuntoaan myytiin ''jotta voidaan ostaa yhteinen''. Hän oli myös tälläinen ahdistava lääppijä ja jatkuvasti tarrautumassa iholle. Kyllä, estin joka paikassa. Hyi hel.

:DD, ymmärrän!

Vierailija
93/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro seksistänne, tikahdun nauruun jo ajatuksesta 😂

Vierailija
94/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, onkohan sama mies jota tapailin pari vuotta sitten parin kuukauden ajan :D piti lopettaa tapailu juurikin tuollaisen takiaismaisen käytöksen takia. Vaikka itsekin tykkään hellyydestä, niin jumalauta kun mitään ei saanut tehdä ilman että toinen roikkui kuin liimattuna fyysisesti kyljessä kiinni. Ulkona oli kokoajan pidettävä kädestä kiinni. Jos laitoin kädet taskuun, niin hän otti ranteesta kiinni ja kaivoi väkisin käden ulos. Ja se väkisin syliin kaappaileminen koko ajan ja väkisin kiinni pitely alkoi jo aiheuttaa itsessä väkivaltaisia vastauksia kun puhe ei tehonnut vaan mies otti kaiken vakavissaankin asiasta puhumisen vitsinä. Ja suihkussa olisi AINA pitänyt käydä yhdessä, vaikka itse inhoan sitä.

Jos nimi alkaa kirjaimella P niin juokse. Äläkä missään nimessä anna hänelle kotisi avainta vaikka sitä ruinaisi.

Tuon jälkeen meni pitkään ennenkuin deittailin taas ihan vaan koska ajatus toisen ihmisen lähellä olosta ja kosketuksesta. Mutta onneksi se meni ohi ja nyt taas osaan nauttia _normaalista_ läheisyydestä.

Pete?

Vierailija
95/102 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tuollaisia, nukutaan yhteisen peiton alla, halaillaan ja kosketellaan pitkin päivää, käydään usein yhdessä suihkussa ja puhutaan helliä. Tykätään tehdä melkein kaikki yhdessä, mutta toki molemmat tapaa omia ystäviään yksin ja käy töissä tai voi käydä lenkillä itsekseenkin. Mutta sen pitää olla ok molemmille että ollaan "aina" yhdessä ja lähekkäin. En ehkä itse haluaisi olla puolison kanssa, joka olisi hyvin tarkka omasta reviiristään eikä sellainen ihminen viihtyisi minun kanssani. Ja jos ap kokee jatkuvan läheisyyden ahdistavana, voi suhteen tulevaisuus olla hankala, jos toinen sitä kaipaa ja toinen ahdistuu.

Vierailija
96/102 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tuollaisia, nukutaan yhteisen peiton alla, halaillaan ja kosketellaan pitkin päivää, käydään usein yhdessä suihkussa ja puhutaan helliä. Tykätään tehdä melkein kaikki yhdessä, mutta toki molemmat tapaa omia ystäviään yksin ja käy töissä tai voi käydä lenkillä itsekseenkin. Mutta sen pitää olla ok molemmille että ollaan "aina" yhdessä ja lähekkäin. En ehkä itse haluaisi olla puolison kanssa, joka olisi hyvin tarkka omasta reviiristään eikä sellainen ihminen viihtyisi minun kanssani. Ja jos ap kokee jatkuvan läheisyyden ahdistavana, voi suhteen tulevaisuus olla hankala, jos toinen sitä kaipaa ja toinen ahdistuu.

Ihanaa että löysitte toisenne, toisille tuo voisi olla todella ahdistavaa.

Vierailija
97/102 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskooko mies puhetta?

Kerro omat tuntemuksesi. Irrottaudu heti väkisinhalauksesta ja sano ettei se ole sinusta miellyttävää.

Vaadi saada nukkua rauhassa, tuohan on jo kiusaamista.

Jos asia ei muutu, tee johtopäätöksesi ja lähde.

99% naisista on tuollaisia kuin AP:n mies. Koko ajan pitäisi olla yhteisiä hetkiä, pitäisi puhua tunteista, pitäisi halailla, pussailla ja mennä joka paikkaan yhdessä. Pitäisi olla romantiikka ja kaikkea muuta roskaa.

Pitää ilmoitella naiselle mitä tekee ja koska tekee, kuin joku teini äidilleen. Kun haluaisi olla rauhassa kotona, katsoen telkkaria niin eikö se vaimo yritä änkeä viereen katsomaan samaa ohjelmaa.

Edes syödä ei saa rauhassa vaan pitäisi muka yhdessä syödä. Mikä kouluruokailu koti muka on?

Joten tiedän tasan miltä AP:sta tuntuu

Oon nainen ja sun kaa ihan samaa mieltä, en kestä tollasia ihmisiä yhtään.Hyi hitto.

Vierailija
98/102 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain olisi yksin jos noin paljon ärsyttää?

En ole apua, mutta vastaan omasta puolestani.

Tykkään olla parisuhteessa, mutta tarvitsen myös omaa tilaa. Jo muutaman suhteen alussa saanut kuulla mieheltä sen "kaipaan sitten myös omaa aikaa, en halua jatkuvaa tiivistä yhdessäoloa". Olen ollut tästä ilahtunut ja kertonut tarvitsevani sitä tilaa itsekin. Ja luullut, että homma on ok, ja molemmat ymmärtävät toistensa tilan tarpeen.

Vaan kun sitten otan sitä omaa tilaa, eli vietänkin välillä yhteisen ajan sijasta aikaa kotonani yksinolosta nauttien, niin alkaakin se ripustautuminen. Eli paljon viestejä ja kyselyitä, että jos sittenkin tavattaisiin kun kova ikävä jo jne.

Edellisessä suhteessa tuo kävi, ja nyt näköjään sama nykyisessäkin.

Vierailija
99/102 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teissä naisissa on yksi vika.

Te ette sitoudu kunnolla, te uhkailette erolla jne..

Se aikaansaa just kuvatun kaltaista toimintaa.

Mies yrittää pitää susta kaikin keinoin kiinni..

Vierailija
100/102 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjfjfj kirjoitti:

Teissä naisissa on yksi vika.

Te ette sitoudu kunnolla, te uhkailette erolla jne..

Se aikaansaa just kuvatun kaltaista toimintaa.

Mies yrittää pitää susta kaikin keinoin kiinni..

No, itse en ainakaan ole kertaakaan uhkaillut millään erolla. Etenen suhteessa tasaista vauhtia rauhassa tutustuen jne.

Niin mikä siis on sitä "kunnolla sitoutumista"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi