Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas pariskunta siivoutti kotinsa 3 kertaa ilmaiseksi

Vierailija
08.12.2022 |

Mitä mieltä olette tästä;

https://yle.fi/a/74-20007073

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää. Mikä surullisinta jos hijarit ovat kantasuomalaisia, niin uomalainen nulttuuri on kuollut. Koska suomalainen nulttuuri on suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä ja siitä me tunnemme toisemme ja siitä meidät tunnetaan.

Mikä muutti rehellisyys on? Aina on Suomessa ollut myös huijareita. 

Vierailija
42/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 45 kirjoitti:

Kerran minun piti siivoja asunto jota ei ollut vuosiin siivottu. Rojua oli asunto täynnä ja pölyä 10 senttia joka paikassa. Olin työkokeilussa ja minä kieltäydyin siivoamasta asuntoa. Siivous olisi maksanut ainakin 2000 euroa. Minun olisi pitänyt siivota sitä 9 eurolla päivässä. Sanoin että en todellakaan siivoa sitä ilmaiseksi. Uhkasivat karensseilla ja vaikka millä. En silti suostunut. Sanoin että se maksaa 25 euroa tunti vähintään. Asunto oli niin karmee. Yrittivät saada ilmaisen siivouksen minulta.

Olin kuntouttavan työtoiminnan ohjaajana joitain vuosia. Kerran kaupunki (sosiaalitoimi) pyysi 0 oletti että kuntoutujani tulevat siivoamaan vastaavan asunnon juuri tuolla huimalla 9 euron korvauksella joka on oikeasti kulukorvaus, tarkoitettu korvaamaan päivän kahvit ja aterian, ei edes työntekoa. Minä en suostunut enkä päästänyt kuntoutujiani sinne hyväksikäytettäväksi. Jos inhimillisempiä siivouskeikkoja tarjottiin lähdin itse mukaan siivoamaan heidän kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä on jos siivouttaa kotiaan? Haluavat että on siistiä. Törkyläisrt tehkää samoin siivotkas

Vierailija
44/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tulee syöksemään heidät helvettiin.

Vierailija
45/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis päätit tehdä otsikon yhdestä parista joilla oli iso talo ? Et niistä varattomista ulosotto velkaisista ?.

Niin nyt ketju käsittelee aihetta varakkaat huijarit.

Vierailija
46/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on jos siivouttaa kotiaan? Haluavat että on siistiä. Törkyläisrt tehkää samoin siivotkas

Se vika että jos tilaa ammattisiivoojan tietäen että se on maksullista mutta huijaa ilman aikomustakaan maksaa työstä.

Vierailija
47/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis päätit tehdä otsikon yhdestä parista joilla oli iso talo ? Et niistä varattomista ulosotto velkaisista ?.

Niin nyt ketju käsittelee aihetta varakkaat huijarit.

Eivät läheskään kaikki varakkailta näyttävät ole varakkaita, vaan he ovat usein niitä, jotka elävät yli varojensa. Puhtaat luottotiedot eivät myöskään tarkoita sitä, että henkilö olisi rikas.

Vierailija
48/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä, jos ei pysty itse siivoamaan.

Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.

Vierailija
49/49 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä että noista pitäisi seurata herkästi enemmän rangaistuksia. Eivät ole vain siivousalan ongelma.

Suomalaiset olivat ennen maailmankuuluja rehellisyydestään.

Kyllä se rehellisyys alkaa olla harvinaista.

Sitäpä voi jokainen miettiä valinnan edessä haluaako luopua omasta tunnuspiirteestään ja olla halveksittua muuta.

Rikkailla on varaa haastaa oikeuteen kunnialoukkauksesta, joten vähävaraisen ei kannata rikkaan tunnuspiirteitä eteenpäin kertoa. Lain tulkinta kun on pikku hilkaan mennyt siihen suuntaan, että edes paikkaansa pitävää tietoa ei saa levittää.

Kyllä, ja tämä on ongelma. Ihmiset totutetaan siihen, että rontteja ei saa paljastaa millään tasolla. Sitten he saavat mellastaa vapaasti. Aiemmin rontti istui jalkapuussa ja maine kiiri. Naiset lukevat ihastellen Ylpeyttä ja ennakkoluuloa, ja siinä jo aihetta käsitellään. Ronttien mellastusoikeus tulee kaikille muille todella kalliiksi. Asia olisi lopultakin oikeuslaitoksessa syytä ymmärtää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän