Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivaksiopettelun takapakki - mitä nyt kuuluisi tehdä?

10.11.2006 |

oika (nyt 2v9kk) oppi päiväkuivaksi viime kesänä, yövaippaa emme edes yrittäneet vielä jättää pois, koska vaippa oli joka aamu painava pissasta eikä poika herännyt koskaan pissahätään. Kaikki meni tosi hienosti ja vahinkoja ei sattunut juuri lainkaan päiväsaikaan, ainoat olivat sellaisia, että ei ehtinyt saada housuja tarpeeksi nopeasti pois ja pissaa tuli siksi vähän housuille. Poika siis sanoi aina, kun pissatti, ja vähän myöhemmin tietenkin meni itse pissalle. Aivan yllättäen ja yhtäkkisesti hän kuitenkin alkoi pissaamaan taas housuihinsa niin päiväkodissa kuin kotonakin. Yhtään mitään erityistä ei sattunut, ja niin kotona kuin päiväkodissakin kaikki oli aivan normaalia eikä mitään erityistä ollut tapahtunut. Ajattelin, että kyse on vain normaalista takapakista ja että menee varmasti ohi parin viikon aikana, mutta ei. Kakalla käy potalla tai pöntöllä ja tietenkin osittain pissallakin, mutta on kuin hän olisi lopettanut pissahädän tunnistamisen. Joka ainoa päivä tapahtuu 3-4 vahinkoa, ja pyykin määrä alkaa olla jo massiivinen, etenkin näin kylmän kaudella haalareiden pesu ja kuivattaminen alkaa kohta rassaamaan tosissaan, vaikka niitä onkin kolmet. Päiväkodissa ovatkin viimeiset pari viikkoa laittaneet hänelle vaipan ulkoilun ajaksi, koska housut ovat 101%:sesti ovat märät sisälle tullessa, ja hän ei edes sano että pissa tuli housuun.

Olen miettinyt, voisiko tällä olla jotain sen kanssa tekemistä, että poika on aina pissannut tosi tiheästi, aina melkein kerran puolessa tunnissa, ja nyt on vaatetta on päällä niin runsaasti, niin hän ei kertakaikkiaan jaksa ja viitsi riisua tai pyytää jotakuta auttamaan niin usein vaan pissaa mieluummin leikin tiimellyksissä housuihinsa.

Olen nyt ihan neuvoton, en tiedä mitä tässä tilanteessa kuuluisi tehdä. Omat vinkit alkavat nyt olla aivan loppu, olen jutellut asiasta kahdenkin neuvolantädin kanssa ja tuntuu että mikään ei auta. Kannattaisiko nyt suosiolla siirtyä vaippoihin vähäksi aikaa vai mitä? Kaikenlaiset tarrataulut, palkitsemiset ja kaikki muutkin strategiat on kokeiltu, ja mikään ei toimi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla