Pupunkorvat vs vahvat pupunkorvat. Kuinka solmin kengännauhani erittäin hyvin ja siististi.
"Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O"
Tämä otsikko av:n aloituksesta, mutta joo, tahdon kertoa kaikille, että paras tapa tehdä rusetti, solmia kengännauhat on pupun korvat sellaisena muunnelmana, että pyöräyttää ne korvat kaksi kertaa peräkkäin ympäri ja sitten kiristelee ja säätelee nauhanpään ja lenkit sopivan mittaisiksi.
Tämä rusetti ei aukea itsestään, on nopea tehdä ja helppo myös avata vain vetämällä. Opin tämän, kun olin lapsena tehnyt pupunkorvia ja mietin tapaa, jolla solmisin helposti ja niin, etteivät nauhat aukeile itsestään, niinkuin perus pupunkorvat.
Kommentit (4)
Olen 37-vuotias mies ja solmin nyt ja iänkaikkisesti pupunkorvilla kengännauhani. Ainoastaan työkengissä vedän tuplapupunkorvat, sillä katolla ei ole kengännauhojen avautuminen suotavaa.
Tämä rusetin tuplavarmistus tunnetaan myös suunnistajan solmuna. Voit juosta jukolan eikä nauhat aukene metsässä.
Riippuu ihan nauhoistakin, että avautuvatko ne itsekseen vai ei. Jotkut aukeaa helpommin ja jotkut taas eivät koskaan.
Enpäs ole huomannut tätäkään , että nauhatkin pitää olla tietyllä tavalla tai on huonompi ihminen. Luulin, että Mensan pinssi rinnassa olisi vain sellainen.