Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen työ. Jos tarjotaan jatkoa, voiko kieltäytyä ilman että tulee karenssia?

Vierailija
07.12.2022 |

...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
2/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä työkkärille tarvitse kannella, että jatko olisi mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kieltäytyä edes ilmaisista töistä, joita työkkäritarjoaa. Tai kursseista. 

Vierailija
4/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Eihän työkkäri tiedä onko tarjottu jatkoa vai ei.

Ja ei, työkkäri ei soittele työpaikalle, ei heillä ole aikaa siihen

Vierailija
5/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kieltäytyä edes ilmaisista töistä, joita työkkäritarjoaa. Tai kursseista. 

Siis puoliunessa luin väärin. Jos työkkärille jää kiinni tuosta niin tulee karenssia, mutta ei sitä kannata sanoa. Senkun vaan ei ota työtä vastaan, jos se ei ole työkkärin tiedossa ja sen järjestämääm.

Vierailija
6/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun ensimmäinen sosiaalipummiluuseri.

Vierailija
7/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Tarjotaan jatkoa mutta ei kelpaa? Monikin työnantaja tekee määräaikaisen kun haluaa todeta mitenkä työt sujuu. Koeajan jälkeinen irtisanominen kun on niin pirun vaikeaksi tehty. Varsinkin pienet yritykset kärsii ja sitten lopputulema on ettei palkata ketään vakituiseen. Moni määräaikainen menee itsensä kaa halpaan ja laahustaa sen määräajan ja työnantaja toteaa et luojan kiitos tehtiin määräaikainen soppari. Sähäkkä määräaikainen haetaan takaisin vaikka vuosien jälkeen kun paikka, tilaa, rahaa ja tarvetta löytyy.

Vierailija
8/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis ei ole työkkärin tarjoama. Itse olen tämän paikan hommannut. En tässä avaa miksi en nää halua jäädä (on hyviä työpaikkoja ja sitten niitä ei hyviä..), sinnittelen loppuun asti.

Vierailija
9/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Tarjotaan jatkoa mutta ei kelpaa? Monikin työnantaja tekee määräaikaisen kun haluaa todeta mitenkä työt sujuu. Koeajan jälkeinen irtisanominen kun on niin pirun vaikeaksi tehty. Varsinkin pienet yritykset kärsii ja sitten lopputulema on ettei palkata ketään vakituiseen. Moni määräaikainen menee itsensä kaa halpaan ja laahustaa sen määräajan ja työnantaja toteaa et luojan kiitos tehtiin määräaikainen soppari. Sähäkkä määräaikainen haetaan takaisin vaikka vuosien jälkeen kun paikka, tilaa, rahaa ja tarvetta löytyy.

Itse olin 10 vuotta määräaikainen putkeen, kunnes sain tarpeekseni.

Vierailija
10/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis ei ole työkkärin tarjoama. Itse olen tämän paikan hommannut. En tässä avaa miksi en nää halua jäädä (on hyviä työpaikkoja ja sitten niitä ei hyviä..), sinnittelen loppuun asti.

Näin itsekin tein. Työtodistuksessa luki työsuhteen päättymisen syynä määräaikaisuus, eikä asia ketään sen enempää kiinnostanut.

Vierailija
11/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tulee, jos työkkäri saa tietää. Ja ei tule, jos ei saa.

Työnantaja saattaa ilmoittaa, suurin osa tuskin niin vaivautuu tekemään.

Vierailija
12/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri kysyy päättymissyyn ja siitä pitää toimittaa todistus josta ilmenee. 

Vierailija
13/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt jatkoa tarjotaan, voit vaatia korjauksia muutamiin pahimpiin epäkohtiin ennen kuin vastaat.

Hanki työpaikka muualta. Jos kuitenkin jäät, vaadi sopimukseesi irtisanomispykälä tai työn vakinaistaminen. Silloin pääset lähtemään 2 viikon irtisanoutumisajalla, ja sen aikana voit pitää kertyneitä lomia.

Vierailija
14/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Palsta täynnä ihmisiä, jotka yrittää olla tekemättä työtä ja samat tyypit sitten valittaa, ettei sitä vain kaikille riitä. 

Vierailija
15/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättymissyy on tässä tapauksessa määräaikaisuus.

Vierailija
16/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu hyvin ellei työnantaja ole niin tyhmä, että menee työkkäristä kyselemään tilalle uutta. Ja sitten sieltä asiakastietojärjestelmästä nousee esille sinun nimesi.

Vierailija
17/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita erillistä todistusta, kun työtodistuksessa lukee syynä määräaikaisuus.

Vierailija
18/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Palsta täynnä ihmisiä, jotka yrittää olla tekemättä työtä ja samat tyypit sitten valittaa, ettei sitä vain kaikille riitä. 

Samat?

Minä yritän SAADA työtä ja todellakin valitan, etten sitä saa.

Vierailija
19/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä ette ymmärrä/halua ymmärtää valintaani, olette siinä onnellisessa asemassa että teillä hyvä ja mieluinen työpaikka. Minullakin oli sellainen ennen kuin korona ja sen seuraukset vei sen. Sen jälkeen olen tehnyt mitä sattunut saamaan, mutta ihan kaikkea minäkään en sulata. Ap

Vierailija
20/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ette ymmärrä/halua ymmärtää valintaani, olette siinä onnellisessa asemassa että teillä hyvä ja mieluinen työpaikka. Minullakin oli sellainen ennen kuin korona ja sen seuraukset vei sen. Sen jälkeen olen tehnyt mitä sattunut saamaan, mutta ihan kaikkea minäkään en sulata. Ap

Ei kaikkea tarvitse sietää. Mutta oletko hakenut uutta työtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän