Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määräaikainen työ. Jos tarjotaan jatkoa, voiko kieltäytyä ilman että tulee karenssia?

Vierailija
07.12.2022 |

...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ette ymmärrä/halua ymmärtää valintaani, olette siinä onnellisessa asemassa että teillä hyvä ja mieluinen työpaikka. Minullakin oli sellainen ennen kuin korona ja sen seuraukset vei sen. Sen jälkeen olen tehnyt mitä sattunut saamaan, mutta ihan kaikkea minäkään en sulata. Ap

Ei kaikkea tarvitse sietää. Mutta oletko hakenut uutta työtä?

Tietenkin olen hakenut. En vielä ole saanut/kaikista paikousta ei ole tullut vastausta. Useammassa haastattelussa käynyt. En vain halua allekirjoittaa uutta määräaikaista sopparia nykyisessä paikassani, sehän sitoo minut taas tähän paikkaan sopparin lopuun asti. Ap

Vierailija
22/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ette ymmärrä/halua ymmärtää valintaani, olette siinä onnellisessa asemassa että teillä hyvä ja mieluinen työpaikka. Minullakin oli sellainen ennen kuin korona ja sen seuraukset vei sen. Sen jälkeen olen tehnyt mitä sattunut saamaan, mutta ihan kaikkea minäkään en sulata. Ap

Tietenkin olen hakenut. En vielä ole saanut/kaikista paikousta ei ole tullut vastausta. Useammassa haastattelussa käynyt. En vain halua allekirjoittaa uutta määräaikaista sopparia nykyisessä paikassani, sehän sitoo minut taas tähän paikkaan sopparin lopuun asti. Ap

Aivan oikein teet. Näin tein itsekin, kun työilmapiiri oli mitä oli. Seuraavassa työpaikassa olenkin ollut jo 17 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ratkaisu on laittaa ehdoksi 2 viikon tai lyhyempi normaali irtisanomisaika. Eli jatkat vain sen aikaa että saat uuden työn. Jos työnantaja ei suostu, ei sitten, mutta voit kokeilla.

Minulla on määräaikaisissakin ollut aina ihan normaali irtisanomisaika ihan työ/virkaehtosopimukden perusteella.

Vierailija
24/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ratkaisu on laittaa ehdoksi 2 viikon tai lyhyempi normaali irtisanomisaika. Eli jatkat vain sen aikaa että saat uuden työn. Jos työnantaja ei suostu, ei sitten, mutta voit kokeilla.

Minulla on määräaikaisissakin ollut aina ihan normaali irtisanomisaika ihan työ/virkaehtosopimukden perusteella.

Tämä voisi olla myös vaihtoehto, jos vain onnistuu. Olen ymmärtänyt että määräaikainen sitoo yleensä sopimuksen loppuun asti. Minulla ei pahemmin ole kokemusta määräaikaisuuksista, paitsi nuorena kesätyöt. Ap

Vierailija
25/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla myös vaihtoehto, jos vain onnistuu. Olen ymmärtänyt että määräaikainen sitoo yleensä sopimuksen loppuun asti. Minulla ei pahemmin ole kokemusta määräaikaisuuksista, paitsi nuorena kesätyöt. Ap

Yleensä ja yleensä, ei sun tartte siihen tyytyä. Ehdota irtisanomisaikaa sopimukseen ja katso miten käy.

Välttyisit työkkärin kanssa puljaamiselta ja saisit luultavasti/ehkä uuden työn helpommin, kun olisit töissä etkä työtön.

Vierailija
26/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä työkkärille tarvitse kannella, että jatko olisi mahdollinen.

Siis täh? Tarjotaan jatkoa mutta ei kelpaa? Monikin työnantaja tekee määräaikaisen kun haluaa todeta mitenkä työt sujuu. Koeajan jälkeinen irtisanominen kun on niin pirun vaikeaksi tehty. Varsinkin pienet yritykset kärsii ja sitten lopputulema on ettei palkata ketään vakituiseen. Moni määräaikainen menee itsensä kaa halpaan ja laahustaa sen määräajan ja työnantaja toteaa et luojan kiitos tehtiin määräaikainen soppari. Sähäkkä määräaikainen haetaan takaisin vaikka vuosien jälkeen kun paikka, tilaa, rahaa ja tarvetta löytyy.

Itse olin 10 vuotta määräaikainen putkeen, kunnes sain tarpeekseni.

Olen sama jolle vastaat; kyllä yks kerta riittää. Usein kunnat kusettaa. Määräaikainen oli hyvä suunnitelma jos/kun tarvetta mutta pilattu.

Vierailija
27/27 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Työsuhde päättyy määräaikaisuuden päättyessä.

Mutta toki joku voi ksipäisyyttään pirauttaa te:lle ja sanoa että itte kieltäydyit.

Vaikka et tykkää työpaikasta niin ennemmin ota se jatko ja yritä sen aikana etsiä uusi työ.