Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten jatkuva läsnäolo väsyttää

Vierailija
06.12.2022 |

Vaikka eivät edes vaatisi mitään. Haaveilen siitä, että saisin olla joskus kokonaisen viikon yksin.

T. Uupunut äiti

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka kokee näin?

Vierailija
2/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka kokee näin?

Et varmasti ole. Minä väsyn lapsiin jo siinä, jos niitä tulee samaan bussiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on lapsia? Miksi hankkiutua tuollaiseen tilanteeseen?

Vierailija
4/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinkku eikä edes miestä. En tiedä saanko koskaan lapsia. Yksinkin on ihanaa juuri kuvailemastasi syystä mutta sulla on ne lapset sentään. Ja mies.

Vierailija
5/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi etkö sanut työnetyä nitä isovanhemille? Vain sanoivatko sinulle viksuina.Kerran osaat lapsia tehdä hoida myös itse ne. Rahalla saa mannerhemin lastensuojelu liitosta tunti taksalla hoitajan.Niinpä valitetaan mutta ei halutaisi maksaa avusta.Kasva aikuiseksi tai luovuta ne pois,jos on noin vaikeaa ?

Vierailija
6/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen kaipaa joskus omaa aikaa.

Kokonainen viikko yksin saattaa tuntua ihanalta ajatukselta, mutta ei välttämättä sitä ole. Onko sinulla ollenkaan omaa aikaa? Pystytkö joskus lähtemään vaikka viikonlopun ajaksi jonnekin ilman lapsia? Uskoisin että jo sekin riittäisi pieneksi huilaustauoksi ja auttaisi taas jaksamaan paremmin lapsiarkea.

Vierailija
7/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on lapsia? Miksi hankkiutua tuollaiseen tilanteeseen?

Aikuisella lapsellani ei vielä ole lapsia. Mutta hän kävi kylässä perheellisen kaverinsa luona ja ihmetteli miten paljon työtä pikkulasten kanssa on.

Vierailija
8/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat kyllä paikalla, mutta siitä huolimatta eivät ole läsnä. Lähinnä nukkuvat ja pelaavat.

Vierailija
9/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, älä huoli. Mulla on maailman rakkaimmat lapset ja työ, josta aidosti pidän ja nautin. Lisäksi parisuhdekin voi ydinperheessä hyvin. Siitä huolimatta elämä on välillä hyvin kuormittavaa, vaikka yritän tehdä siitä mahdollisimman rentoa enkä ylisuorittaa.

Kun antaa työssä itsestään paljon 8h päivässä ja sitten kotona pyörii perus arkirumba ruuanlaittoineen, pyykinpesuineen, siivouksineen ja jatkuvine läsnäoloineen tauotta, viikosta ja kuukaudesta toiseen, on vain välillä takki aika tyhjä.

Sehän se juuri on, kun koskaan ei ole rauhaa olla ja rentoutua 100%. Aina on asioita, joita pitää hoitaa, seuraavan päivän ennakoitavia juttua ja koko ajan to do-lista päässä ja alati joku kertomassa/kysymässä/haluamassa jotain lisää... Ymmärrän sua täysin.

Vierailija
10/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi nyt saada aikaa itsellesi. Onko sulla puolisoa?

Vierailija
11/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi etkö sanut työnetyä nitä isovanhemille? Vain sanoivatko sinulle viksuina.Kerran osaat lapsia tehdä hoida myös itse ne. Rahalla saa mannerhemin lastensuojelu liitosta tunti taksalla hoitajan.Niinpä valitetaan mutta ei halutaisi maksaa avusta.Kasva aikuiseksi tai luovuta ne pois,jos on noin vaikeaa ?

Oliko tämä toteamus mitenkään rakentava? Pitäisikö sinun itse kasvaa aikuiseksi?

Ap, monet kokevat saman asian ja yllättyvät kuinka raskasta on olla jatkuvasti lasten kanssa ilman aikuista seuraa. Kotiin tulee vielä työpäivän jälkeen väsynyt isukki, joka katsoo oikeudekseen rentoutua sohvalla maaten.

Pakko sanoa, että oli mahtavaa päästä oikeisiin töihin, kun se aika koitti.

Vierailija
12/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: itseäni auttaa todella paljon se, etten edes yritä olla yli-ihminen, vaan annan itselleni joskus luvan olla väsynyt lapsiini ja välillä olemme sitä yhdessä miehen kanssa, emmekä syyllistä siitä itseämme tai toisiamme. Ei se rakkautta vähennä, vaikka välillä keskenämme kiroamme lasten aiheuttaman sekasorron ja työmäärän alimpaan helvettiin. Tsemppiä!

Vierailija
13/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sinkku eikä edes miestä. En tiedä saanko koskaan lapsia. Yksinkin on ihanaa juuri kuvailemastasi syystä mutta sulla on ne lapset sentään. Ja mies.

Ei ole miestä.

Ap

Vierailija
14/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää ehdottomasti hankkiutua lapsistasi eroon, jotta saisit omaa aikaa. Voisitko antaa heidät pois tai vaihtaa osa-aikalapsiin?

Ja voi kuule, sitten kun lapsesi ovat teinejä ja aikuisia, saat aivan varmasti omaa aikaa enemmän kuin tarvitset. Eivät he sitten enää vastaa kun puhut heille, eivät katso silmiin eivätkä soita takaisin. Omaan asuntoon muutettuaan he eivät käy enää luonasi muuten kuin pyytämässä rahaa. Vanhuutesikin saat viettää ihan yksin. Sitähän sinä halusit.

Niin että mikä tässä on ongelma?

Vierailija
15/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teit niitä?! M27

Vierailija
16/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisen tulisi saada omaa aikaa, mutta jos mies dumppaisi lapset naiselle ja sanoisi olevansa viikon yksin, niin heti naiset haukkuisi miestä.

Miksi naiset ei salli miehille samoja asioita?

Vierailija
17/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naisen tulisi saada omaa aikaa, mutta jos mies dumppaisi lapset naiselle ja sanoisi olevansa viikon yksin, niin heti naiset haukkuisi miestä.

Koska naiset pyrkivät hyötymään miehistä. M27

Vierailija
18/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika harva vanhempi pystyy olla viikon yhtäkkiä yksin. En tiedä, mistä olet keksinyt sen, että yksinolo on sallittua vain naiselle. 

Vierailija
19/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset pyrkivät hyötymään miehistä. M27

Onneksi sä oot sille immuuni.

Vierailija
20/25 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monet miehet ovat ilman lapsiaan suurimman osan kuukaudesta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi