Mitä tarkoittaa välilasku lentolipussa? pitääkö silloin poistua koneesta?
Kommentit (15)
Välilaskun aikana ei poistuta koneesta.
Pitkillä mannertenvälisillä lennoilla ruoka- ja juomatarjoilut laskutetaan osissa.
Eipä sitten tule tilin kate vastaan perillä.
Välilasku voi myös tarkoittaa, että koneesta poistuu osa matkustajista ja osa (ne jotka menevät "perille" asti) odottavat vain koneessa. Kone voidaan myös tankata.
(olen ollut kahdesti tällaisella lennolla)
Jos tankkaavat konetta on poistuttava, jos vain ottavat tai jättävät porukkaa, niin ei, mutta kyllä mieluummin poistuisin tupakalle, kun istuisin tunnin koneessa odottamassa lastausta.
Ryyppäät alkulennolla kännit ja odottelet laskuhumalaa. Sitten jatkat ryyppäämistä heti välilaskun jälkeen .
Vierailija kirjoitti:
Jos tankkaavat konetta on poistuttava, jos vain ottavat tai jättävät porukkaa, niin ei, mutta kyllä mieluummin poistuisin tupakalle, kun istuisin tunnin koneessa odottamassa lastausta.
Koneessa saa olla tankkauksen aikana. Turvavöitä ei saa pitää kiinni mutta muuten ei ole mitään sen ihmeempää.
Välilasku = ei poistuta koneesta, koneenvaihto = poistutaan koneesta ja mennään toiseen koneeseen.
Täytyy myöntää, että oli uutta tietoa tälläinen. Olen aina ajatellut, että välilasku on se kun konetta vaihdetaan. Kiitos tästä tietotujauksesta.
Ja olen siis aktiivilentäjä, tänä vuonna on tullut istuttua koneessa jo ihan riittävästi. Laskin, että kuukausittain keskimäärin kaksi edes-takaisin lentoa. Viimeisin lento oli Dallasiin tämän kuun alussa. Nyt rauhoittuu vähäksi aikaa ja seuraavaksi on tammikuussa puolenvälin paikkeilla lento Chicagoon, helmikuussa luultavasti Osloon (vaikka voisin toki junalla mennä) ja Rovaniemelle. Maaliskuussa Müchen ja Düsseldorf. Asiakastapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että oli uutta tietoa tälläinen. Olen aina ajatellut, että välilasku on se kun konetta vaihdetaan. Kiitos tästä tietotujauksesta.
Ja olen siis aktiivilentäjä, tänä vuonna on tullut istuttua koneessa jo ihan riittävästi. Laskin, että kuukausittain keskimäärin kaksi edes-takaisin lentoa. Viimeisin lento oli Dallasiin tämän kuun alussa. Nyt rauhoittuu vähäksi aikaa ja seuraavaksi on tammikuussa puolenvälin paikkeilla lento Chicagoon, helmikuussa luultavasti Osloon (vaikka voisin toki junalla mennä) ja Rovaniemelle. Maaliskuussa Müchen ja Düsseldorf. Asiakastapaamisia.
Sinä olet aktiivilentoMATKUSTAJA. Lentäjät istuvat siellä keulalla. Stana.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää myös helmi-kesäkuun lentosi?
Ja miksipä et saman tien luettelisi koko loppuvuoden matkat, kun vauhtiin olet päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Lennät itse asiakastapaamisiin pienkoneella?
Kai sitten myös tiedät, poistutko koneesta välilaskuissa?
Kävin vuosi sitten Kittilässä. Lentsikka meni ensin Ivaloon ja sieltä Kittilään. Istua möllötin kyydissä kunnes oltiin siellä Kittilässä.
Olen myös ollut välilaskussa, kun koneesta sai poistua lentokentälle. Olin yksi harvoista kun jäi väsyneenä nukkumaan tankkauksen ajaksi Bangkokiin. Muut koneessa olleet meni koneesta, kiersivät asemalla jonkun reitin passeineen ja palasivat, osa ostosten kera.
No joo
Toisaalta, ehkä ihan validi kysymys 🤷🏻
Suurin osa välilaskullisista tarkoittaa koneenvaihtoa, mutta olen myös lentänyt mm. Karibian saarille Euroopasta, jossa oli lyhyt stoppi naapurisaarelle, eikä koneesta poistuttu. Tämä lienee aika harvinaista tosin.