Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnan juhlien tarjoilut, mitä söisit?

Vierailija
06.12.2022 |

Suolaiset tuotteet:

Savukirjolohivoileipäkakkua

Peuravoileipäkakkua

Tomaatti-yrttivoileipäkakkua

Fenkoli-lahnatarteletteja

Punajuuri-vuohenjuustotarteletteja

Palvilammastarteletteja

Savumuikkupasteijoita

Suppilovahveropasteijoita
Kurpitsa-inkivääripiirakkaa

Tattipiirakkaa

Kotimaisia juustoja ja siemennäkkileipää

Makeat tuotteet:

Ellen Svinhufvud -kakkua

Kultarannan kuningatarkakkua
Mustaherukka bebeleivoksia

Puolukka-tarteletteja

Karpalo- ja mustikka macaronseja

Lusikkaleipiä ja ruispiparkakkuja

Marjamarmeladeja ja suklaakonvehteja

Itselleni maistuisi tomaatti-yrttivoileipäkakku, suppilovahveropasteijat ja tattipiirakka. Makeista ehkä kuningatarkakku. Muita juttuja voisin maistella, mutta eivät kuulosta houkuttelevilta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea maistaisin ja boolia päälle👌

Vierailija
42/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Ellen Svinhufvud -kakku kuulostaa mielenkiintoiselta, sitä voisin maistaa ainakin. Suolaisista söisin noita eri tarteletteja.

Etkö ole koskaan sitä maistanut? Hämmentävää, kun sehän on aika yleinen kakku, itse sain sitä jo lapsena useamman kerran.

N40

Köyhän perheen lapsena sitä harva pääsee maistamaan.

Eikö köyhän perheen lapset koskaan edes kyläile keskituloisilla sukulaisilla tai tuttavilla? Ei tuo kakku ole mikään eliitin herkku, olen keskituloisesta perheestä ja meillä oli sitä välillä kun tuli sukulaisia tai ystäviä ja samoin joskus jossain sukulaisissa sitä tarjottiin, serkun rippijuhlissa ainakin muistan saaneeni.

Ei meilläkään ole koskaan tuota perheessä tai suvussa tehty. Juhlissa on ollut lähinnä mummon mansikkakakkua.

Ei meilläkään tai missään sukujuhlissa tms ollut joten en ole maistanut tuota koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meilläkin lapsena usein ellen svinhufvudia, välillä sans rivalia mutta ne oli ihan samaa. Äiti osti stockan herkusta monta kertaa vuodessa. Eikä hän todellakaan mikään varakas ollut.

Vierailija
44/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisia voisin kai maistaa kaikkia. En kyllä yhtään tiedä mikä on tarteletti tai miltä maistuu vuohenjuusto, peura, savumuikku, lahna jne.

Mutta voisin kokeilla ja tunkea laskiin jos ei maistu.

Epävarmaa on sen lohivoileipäkakunkin kanssa, kerran olen maistanut ja syömättä jäi.

Mutta on minulla maku vähän muuttunut tässä kymmenien vuosien aikana.

Vierailija
45/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Ellen Svinhufvud -kakku kuulostaa mielenkiintoiselta, sitä voisin maistaa ainakin. Suolaisista söisin noita eri tarteletteja.

Etkö ole koskaan sitä maistanut? Hämmentävää, kun sehän on aika yleinen kakku, itse sain sitä jo lapsena useamman kerran.

N40

Köyhän perheen lapsena sitä harva pääsee maistamaan.

Eikö köyhän perheen lapset koskaan edes kyläile keskituloisilla sukulaisilla tai tuttavilla? Ei tuo kakku ole mikään eliitin herkku, olen keskituloisesta perheestä ja meillä oli sitä välillä kun tuli sukulaisia tai ystäviä ja samoin joskus jossain sukulaisissa sitä tarjottiin, serkun rippijuhlissa ainakin muistan saaneeni.

Ei minua ainakaan kutsuta mihinkään pippaloihin. Olen maistanut voileipäkakkuakin vain kerran.

Vierailija
46/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää marengista ja mokasta joten Ellenin kakku ei maistuisi, ihan pienen suullisen voisin maistaa.

Vierailija
47/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kaikkea muuta, paitsi noita lihapitoisia. Makeista en niin välitä, mutta nuo taitavat olla tosi pieniä maistelupaloja aina, joten saattaisin hyvinkin maistaa vaikka kaikkia. Joku kaipaili gluteenittomia ja vegaanisia tarjottavia. Jotenkin voisi kuvitella, että siellä on tarjottavaa myös erityisruokavalioille.

Vierailija
48/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta söisin paitsi en niitä missä on peuraa, lammasta, vuohenjuustoa ja sieniä.

Vierailija
49/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ottaisin paitsi makeaa kakkua ja punaista lihaa. Voileipäkakku kuulostaa hyvältä. Samoin juusto.

Vierailija
50/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Minulla on ikää 55v, enkä ole koskaan maistanut Ellen Svinhufvud-kakkua. Juhlia on elämän varrella riittänyt, ja kaikenlaista on tullut syötyä. Ei vain ole sattunut tuollaista kakkua eteen, enkä ole itsekään sitä juhliin leiponut. Piti ihan googlettaa, millainen se on. Näytti hyvältä.

Vierailija
51/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuusto on noista ainoa mistä en voi sanoa tykkääväni. Ja sitäkin ehkä maistaisin.

Vierailija
52/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasta, kuumaa, hiki valuu norona ohimolta, yrität olla pudottamatta suuhunpantavia lautaselta vaikka ihmiset tönivät joka puolelta, kahvikuppi aluslautasineen toisessa kädessä, joka pitää kilinää, koska käsi vapisee, koska jännittää ja kahviakin läikkyy siihen aluslautaselle.

- No millaista oli? Siellä oli varmaan ihanat tarjoomiset?

- No oli. Ei ois voinu olla paremmat!

Vierailija
53/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa, ei ole rahaa ostaa muuta, kiitos siitä hallitukselle.

Vierailija
54/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomia vaihtoehtoja eli ilmeisesti juustoa ja ehkä siemennäkkäriä, jos gluteeniton. Macaronseja ja suklaata. Aika ohueksi siis jäisi, kun marjamarmelaadit melkein tyhjään vatsaan olis aivan liian makeaa.

Vierailija
55/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ottaa sieltä rasioissa evästä kotiin mukaan.

Suolaisia ennen kaikkea.

Vierailija
56/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystäisin siellä nimenomaan tarjoiluiden ääressä ja söisin antaumuksella herkkuja. Tuttuja siellä ei olisi kuitenkaan, joten pienen katselmuskierroksen jälkeen asettuisin tarjoilujen ääreen.

Boolia ottaisin vain vähän. Kännäämään en juhliin lähtisi.

Vierailija
57/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkuja, nam!

Sitä vinhuusikakkua voisin maistaa myös.

Eipä ole raikkaita voileipiä eikä hyydekakkua, lasten vanukkaista puhumattakaan.

Vierailija
58/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gluteenittomia vaihtoehtoja eli ilmeisesti juustoa ja ehkä siemennäkkäriä, jos gluteeniton. Macaronseja ja suklaata. Aika ohueksi siis jäisi, kun marjamarmelaadit melkein tyhjään vatsaan olis aivan liian makeaa.

Tuo Ellen Svinhufvudin kakku ainakin perinteisillä resepteillä tehtynä on gluteeniton.

Vierailija
59/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut eivät harmi kyllä maistu mulle yhtään, kaikkea muuta maistaisin kyllä mielelläni. Erityisesti houkuttelisi punajuuri-vuohenjuustotarteletit, palvilammastarteletit, savumuikkupasteijat, suppilovahveropasteijat, kurpitsa-inkivääripiirakka, tattipiirakka ja lusikkaleivät. (Yleensä pidän suolaisista enemmän kuin makeista, mikä ehkä tuostakin listauksesta näkyy.)

Vierailija
60/64 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakut eivät harmi kyllä maistu mulle yhtään, kaikkea muuta maistaisin kyllä mielelläni. Erityisesti houkuttelisi punajuuri-vuohenjuustotarteletit, palvilammastarteletit, savumuikkupasteijat, suppilovahveropasteijat, kurpitsa-inkivääripiirakka, tattipiirakka ja lusikkaleivät. (Yleensä pidän suolaisista enemmän kuin makeista, mikä ehkä tuostakin listauksesta näkyy.)

Pakko lisätä omaan viestiin, että varmaan kyllä maistaisin pienen palan jotain voileipäkakkuakin! Jos se jonkun ammattikokin tekemänä vaikka olisikin hyvää? Tai jos ei olisi, niin sitten voisi hyvällä omallatunnolla jatkossa kieltäytyä kaikista voileipäkakuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi