Linnan juhlien tarjoilut, mitä söisit?
Suolaiset tuotteet:
Savukirjolohivoileipäkakkua
Peuravoileipäkakkua
Tomaatti-yrttivoileipäkakkua
Fenkoli-lahnatarteletteja
Punajuuri-vuohenjuustotarteletteja
Palvilammastarteletteja
Savumuikkupasteijoita
Suppilovahveropasteijoita
Kurpitsa-inkivääripiirakkaa
Tattipiirakkaa
Kotimaisia juustoja ja siemennäkkileipää
Makeat tuotteet:
Ellen Svinhufvud -kakkua
Kultarannan kuningatarkakkua
Mustaherukka bebeleivoksia
Puolukka-tarteletteja
Karpalo- ja mustikka macaronseja
Lusikkaleipiä ja ruispiparkakkuja
Marjamarmeladeja ja suklaakonvehteja
Itselleni maistuisi tomaatti-yrttivoileipäkakku, suppilovahveropasteijat ja tattipiirakka. Makeista ehkä kuningatarkakku. Muita juttuja voisin maistella, mutta eivät kuulosta houkuttelevilta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ellen Svinhufvud -kakku kuulostaa mielenkiintoiselta, sitä voisin maistaa ainakin. Suolaisista söisin noita eri tarteletteja.
Etkö ole koskaan sitä maistanut? Hämmentävää, kun sehän on aika yleinen kakku, itse sain sitä jo lapsena useamman kerran.
N40Köyhän perheen lapsena sitä harva pääsee maistamaan.
Eikö köyhän perheen lapset koskaan edes kyläile keskituloisilla sukulaisilla tai tuttavilla? Ei tuo kakku ole mikään eliitin herkku, olen keskituloisesta perheestä ja meillä oli sitä välillä kun tuli sukulaisia tai ystäviä ja samoin joskus jossain sukulaisissa sitä tarjottiin, serkun rippijuhlissa ainakin muistan saaneeni.
Ei meilläkään ole koskaan tuota perheessä tai suvussa tehty. Juhlissa on ollut lähinnä mummon mansikkakakkua.
Ei meilläkään tai missään sukujuhlissa tms ollut joten en ole maistanut tuota koskaan.
Oli meilläkin lapsena usein ellen svinhufvudia, välillä sans rivalia mutta ne oli ihan samaa. Äiti osti stockan herkusta monta kertaa vuodessa. Eikä hän todellakaan mikään varakas ollut.
Suolaisia voisin kai maistaa kaikkia. En kyllä yhtään tiedä mikä on tarteletti tai miltä maistuu vuohenjuusto, peura, savumuikku, lahna jne.
Mutta voisin kokeilla ja tunkea laskiin jos ei maistu.
Epävarmaa on sen lohivoileipäkakunkin kanssa, kerran olen maistanut ja syömättä jäi.
Mutta on minulla maku vähän muuttunut tässä kymmenien vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ellen Svinhufvud -kakku kuulostaa mielenkiintoiselta, sitä voisin maistaa ainakin. Suolaisista söisin noita eri tarteletteja.
Etkö ole koskaan sitä maistanut? Hämmentävää, kun sehän on aika yleinen kakku, itse sain sitä jo lapsena useamman kerran.
N40Köyhän perheen lapsena sitä harva pääsee maistamaan.
Eikö köyhän perheen lapset koskaan edes kyläile keskituloisilla sukulaisilla tai tuttavilla? Ei tuo kakku ole mikään eliitin herkku, olen keskituloisesta perheestä ja meillä oli sitä välillä kun tuli sukulaisia tai ystäviä ja samoin joskus jossain sukulaisissa sitä tarjottiin, serkun rippijuhlissa ainakin muistan saaneeni.
Ei minua ainakaan kutsuta mihinkään pippaloihin. Olen maistanut voileipäkakkuakin vain kerran.
En tykkää marengista ja mokasta joten Ellenin kakku ei maistuisi, ihan pienen suullisen voisin maistaa.
Söisin kaikkea muuta, paitsi noita lihapitoisia. Makeista en niin välitä, mutta nuo taitavat olla tosi pieniä maistelupaloja aina, joten saattaisin hyvinkin maistaa vaikka kaikkia. Joku kaipaili gluteenittomia ja vegaanisia tarjottavia. Jotenkin voisi kuvitella, että siellä on tarjottavaa myös erityisruokavalioille.
Kaikkea muuta söisin paitsi en niitä missä on peuraa, lammasta, vuohenjuustoa ja sieniä.
Kaikkea ottaisin paitsi makeaa kakkua ja punaista lihaa. Voileipäkakku kuulostaa hyvältä. Samoin juusto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Minulla on ikää 55v, enkä ole koskaan maistanut Ellen Svinhufvud-kakkua. Juhlia on elämän varrella riittänyt, ja kaikenlaista on tullut syötyä. Ei vain ole sattunut tuollaista kakkua eteen, enkä ole itsekään sitä juhliin leiponut. Piti ihan googlettaa, millainen se on. Näytti hyvältä.
Vuohenjuusto on noista ainoa mistä en voi sanoa tykkääväni. Ja sitäkin ehkä maistaisin.
Ahdasta, kuumaa, hiki valuu norona ohimolta, yrität olla pudottamatta suuhunpantavia lautaselta vaikka ihmiset tönivät joka puolelta, kahvikuppi aluslautasineen toisessa kädessä, joka pitää kilinää, koska käsi vapisee, koska jännittää ja kahviakin läikkyy siihen aluslautaselle.
- No millaista oli? Siellä oli varmaan ihanat tarjoomiset?
- No oli. Ei ois voinu olla paremmat!
Hernekeittoa, ei ole rahaa ostaa muuta, kiitos siitä hallitukselle.
Gluteenittomia vaihtoehtoja eli ilmeisesti juustoa ja ehkä siemennäkkäriä, jos gluteeniton. Macaronseja ja suklaata. Aika ohueksi siis jäisi, kun marjamarmelaadit melkein tyhjään vatsaan olis aivan liian makeaa.
Haluaisin ottaa sieltä rasioissa evästä kotiin mukaan.
Suolaisia ennen kaikkea.
Päivystäisin siellä nimenomaan tarjoiluiden ääressä ja söisin antaumuksella herkkuja. Tuttuja siellä ei olisi kuitenkaan, joten pienen katselmuskierroksen jälkeen asettuisin tarjoilujen ääreen.
Boolia ottaisin vain vähän. Kännäämään en juhliin lähtisi.
Voileipäkakkuja, nam!
Sitä vinhuusikakkua voisin maistaa myös.
Eipä ole raikkaita voileipiä eikä hyydekakkua, lasten vanukkaista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Gluteenittomia vaihtoehtoja eli ilmeisesti juustoa ja ehkä siemennäkkäriä, jos gluteeniton. Macaronseja ja suklaata. Aika ohueksi siis jäisi, kun marjamarmelaadit melkein tyhjään vatsaan olis aivan liian makeaa.
Tuo Ellen Svinhufvudin kakku ainakin perinteisillä resepteillä tehtynä on gluteeniton.
Voileipäkakut eivät harmi kyllä maistu mulle yhtään, kaikkea muuta maistaisin kyllä mielelläni. Erityisesti houkuttelisi punajuuri-vuohenjuustotarteletit, palvilammastarteletit, savumuikkupasteijat, suppilovahveropasteijat, kurpitsa-inkivääripiirakka, tattipiirakka ja lusikkaleivät. (Yleensä pidän suolaisista enemmän kuin makeista, mikä ehkä tuostakin listauksesta näkyy.)
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakut eivät harmi kyllä maistu mulle yhtään, kaikkea muuta maistaisin kyllä mielelläni. Erityisesti houkuttelisi punajuuri-vuohenjuustotarteletit, palvilammastarteletit, savumuikkupasteijat, suppilovahveropasteijat, kurpitsa-inkivääripiirakka, tattipiirakka ja lusikkaleivät. (Yleensä pidän suolaisista enemmän kuin makeista, mikä ehkä tuostakin listauksesta näkyy.)
Pakko lisätä omaan viestiin, että varmaan kyllä maistaisin pienen palan jotain voileipäkakkuakin! Jos se jonkun ammattikokin tekemänä vaikka olisikin hyvää? Tai jos ei olisi, niin sitten voisi hyvällä omallatunnolla jatkossa kieltäytyä kaikista voileipäkakuista.
Kaikkea maistaisin ja boolia päälle👌