Paljonko käytät sähköä päivässä ja mitä se maksaa?
Meillä menee n. 8- 11 kWh päivässä tällä hetkellä ja se maksaa sähkön hinta+ siirto yhteensä n. 4 euroa päivässä (Helenin sähkösopimus)
Kommentit (14)
17e/kk ja n. 5kWh päivässä. Fortumin opsikelijasähkö.
15 kwh näyttää olevan minimi, joka menee, vaikkei mitään erikoista teekään.
Vaihdoimme juuri helenin sopimuksen helenin pörssisähköön. En tiedä, miten tuo lasketaan.
Eilisen 3,11 kWh maksoi veroineen ja siirtoineen 1,13e (pörssisähkö). Jos siihen vielä jyvitetään siirtohinnan perusmaksu niin hinnaksi tulee 1,30e. Vuosi sitten hinta olisi ollut määräaikaisella sopparillani 58 snt vaikka alv% oli korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoimme juuri helenin sopimuksen helenin pörssisähköön. En tiedä, miten tuo lasketaan.
Onko sähkölämmitys?
Meillä menee näköjään tavallisena päivänä noin 6-8kWh, mutta saunapäivinä luku lähes kolminkertaistuu ollen jopa 20kWh!
Sähköhinta on meillä 4,39c/kWh plus siirrot (olen energiayhtiössä töissä ja halpa, perusmaksuton sähkö on yksi henkilöstöeduista).
Kuukausitasolla energian osuus ollut n. 10-14e/kk ja siirrot (n. 20-25e/kk) päälle.
Lähes saman verran olen käyttänyt kuin ennenkin. Lasku on ollut tähän asti noin 50 euroa kuukaudessa, nyt nousee kwh-hinta 19 sentistä 47 senttiin, eli pitää varautua yli 100 euron laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sähkölämmitys?
Ei, vaan kerrostalo ja kaukolämpö. Alkoi vaan ottamaan pattiin 38 sentin hinta. Teen paljon etätöitä ja voin hyvin katsoa, milloin pesen pyykit ja teen uuniruokaa.
Päättelimme, että pörssisähkö ei voi tulla kalliimmaksi kuin toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jota voi koko ajan muuttaa.
En tiedä. Lyötiin kesällä kiinni pariksi vuodeksi kiinteä hinta ja päätettiin unohtaa asia.
Keskimäärin 70kWh ja se maksaa noin 9.8€.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Lyötiin kesällä kiinni pariksi vuodeksi kiinteä hinta ja päätettiin unohtaa asia.
Laskuja ei voi unohtaa.
Syksyllä 3 kuukauden keskiarvo oli 4,6 kWh päivässä, joka maksoi sähköveroinen 72 snt päivässä. Määräaikainen sopimus 5,89 snt/kWh, perusmaksu 0e voimassa vielä vähän yli vuoden. Näistä kustannuksista 62% oli siirtomaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskuja ei voi unohtaa.
Suoraveloitus tililtä?
Itse en ole sähköstä maksanut mitään yli 9 vuoteen. Puoliso maksaa sähkölaskun, minä taasen joitakin muita asumiseen liittyviä kuluja. Tiedän, että on vaikeaa verrata kerros- ja omakotitaloasujan sähkölaskuja keskenään, mutta muihin kerrostalossa asuviin ystäväpiirissä oleviin, sähkölaskumme on käsittääkseni aika keskitasoa...
Vanhalla sopimuksella olisi maksanut n 1 eur eli hinta noussut 4 kertaiseksi. Ap