Onko siis totta että tuntematon sotilas pohjautuu oikeaan sotaan joka on käyty tuolla jossain joskus
Missä ja milloin se on käyty? Onko sodasta olemassa jotain historiaan kirjoitettua?
Kommentit (18)
Teletapit kävivät sen Särkänniemessä vuosituhannen vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä arvaus, arvaappa uudestaan.
Ei kun se on ihan vain keksitty. Ukrainan ja Syyrian sodatkin on vain leffaa. Kukaan ei oikeasti kuole vaan lähtee matkalle ja antaa omaisten päivittää sometilejään sillä aikaa. Koko elämä on pelkkää leffaa.
Oletko ollut läsnä koulun historiantunneilla? Vaikuttaa ettet ole.
Jännä leffa. Mitenkähän tuo mahtaa päättyä? Kumpi mahtaakaan voittaa?
Minä kyllä veikkaan Suomen voittoa. Kun on kerran itsenäisyyspäiväkin.
Vierailija kirjoitti:
Porukka piruilee, ja sinä otat tosissasi?
Vaikuttaa siltä, ettet taida olla sinäkään ihan se penaalin terävin kynä?
Hyvä Suomi! kirjoitti:
Jännä leffa. Mitenkähän tuo mahtaa päättyä? Kumpi mahtaakaan voittaa?
Minä kyllä veikkaan Suomen voittoa. Kun on kerran itsenäisyyspäiväkin.
Suomi hävisi, mutta on silti olemassa edelleen. Toisin kuin se voittanut osapuoli.
Pohjautuu tositapahtumiin, silti romaani eli lähtökohtaisesti fiktio. Jättää tekijälle ne taiteilijan vapaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka piruilee, ja sinä otat tosissasi?
Vaikuttaa siltä, ettet taida olla sinäkään ihan se penaalin terävin kynä?
Tosikon esittäminen on parasta kuivaa huumosia, jota tyhmät ei tajuu. eri
Sen lisäksi vielä Rokan/Pylkäksen suoritusta yksin isoa porukkaa vastaan on kirjassa pienennetty, jotta olisi hiukan vähemmän epäuskottava. Myös Rokka ja Tassu oikeasti haavoittuvat lopussa samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon sotilas sijoittuu jatkosotaan, ei talvisotaan.
Täysin fiktiivinen leffa. Kaikki tietävät, että oikeasti Suomen kuningas hävisi sodan ja Suomeen julistettiin strotagonistinen yhteiskuntajärjestys. Ap on syntynyt laboratoriossa, jossa tarkkailemme hänen aivojaan.
IS siitä, mitä olisi tapahtunut, jos Suomi olisi hävinnyt perinpohjaisesti ja kunnolla eli tullut miehitetyksi:
"Suomalaisia odotti miehityksen myötä puhdistus isolla P:lla. Suojeluskuntalaiset ja kulakit, eli viisi peltohehtaaria ja muutaman lehmän omistavat talonpojat, olisi ammuttu monttuun niskalaukauksella. Älymystö olisi massamurhattu kansakoulunopettajista professoreihin."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009237625.html
Kunnioitusta riittää ainakin minulla veteraaneille.
Se on erään äidinkielenopettajan kirjoittama "murreopus" joka ilmestyi 1981 kun olin ala-asteella.
16: Sosialismia tuo olisi edistänyt jättiharppauksella. Hyviä ollaan siinä kyllä ilman tuotakin...
Meinaatko, että joku menee tähän...?